Gezocht: Labels!

nick nova

Resonator
Lid sinds
24 oktober 2001
Berichten
2.771
Locatie
Mortsel, Antwerpen
Is het es geen ideetje om een draadje met labels te maken waar jonge mensen zich op kunnen beroepen om hun talenten naar buiten te brengen? Misschien moeten we er dan bijschrijven welke muziekstijl ze aanvaarden en eventueel positieve en negatieve ervaringen.

Lijkt me wel handig om raad te plegen als het zover is.

Natuurlijk mogen dat ook labels in Belgiƫ zijn he....

:luv:


Euh, degene die ik ken staan hieronder vermeld...

-
-
-
...:stupid
 
Kniteforce records!!:dj:

breakbeats en happy hardcorelabel uit Engeland.
DJ luna-c zoekt nog steeds mensen met demo's
label is ff weg geweest maar komt weer terug. Platen worden voorlopig in gelimiteerde oplage gedrukt tot blijkt dat de mensen er weer klaar voor zijn (hardcore breakbeats).
Ik wel in ieder geval!!:)

Kniteforce


Als je origineel genoeg bent kun je hier zelfs een plaat uitbrengen gemaakt met impulsetracker:) LOL
 
omdat ik de laatste tijd nogal wat positieve reakties krijg op mijn werk [onder andere van jou nick, alsnog bedankt daarvoor :W ] ben ik al een paar dagen op zoek naar labels waar mijn muziek op past [hoe zeg je dit soort dingen zonder al te veel rook in je eigen aars te blazen?].
dus wat ik nu doe is schaamteloos dit draadje omtoveren naar een Past Cyan Circle Op Deze Labels-draadje, hoewel misschien andere mensen hier ook iets aan hebben :okdan:
tot zover:
- Hefty Records [chicago, o.a. dead hand system]
- Kitty-Yo [berlijn, o.a. Peaches, Laub.]
- N-tone [londen, sublabel van ninja tune, o.a. Fink]
- Delsin [amsterdam, o.a. Aardvarck]
- Mute of Novamute [londen, o.a. depeche mode, speedy j]
- Skint [brighton, o.a. lo-fidelity allstars]
- Djax [eindhoven, o.a. Grumpyhead (uit delft, haha) en alles wat nederlands is]
- Nothing [cleveland, o.a. nine inch nails, neemt momenteel geen demo's aan maar ik stuur m toch :duivels: ]

verder zit ik te denken aan Mo'Wax en XL Recordings, maar daar de adressen van vinden is als zoeken naar een maatpak zonder streepjes.

goed. tot zover mijn egotrip...
 
tja als je alleen namen van labels moet hebben zonder de adressen
Tracid Traxx (duitsland, beuk/hard trance)
Tunnel (duitsland, hard trance)
Jumper (belgie, jumphouse)
X-traxx (nl, techno)
Blue (nl, club)


en nog veel, maar dan moet in mijn platenkistje kijken
 
Origineel geplaatst door cyan_circle

- Djax [eindhoven, o.a. Grumpyhead (uit delft, haha) en alles wat nederlands is]
- Nothing [cleveland, o.a. nine inch nails, neemt momenteel geen demo's aan maar ik stuur m toch :duivels: ]



hoezo verschil tussen Djax & Nothing?

denk verschil acid junkies (=clubbie techno junkies) en NIN, die al in je avatar staat.

(wel stoer dat je 'm daarheen durft te sturen...;) )
 
djax staat zo ver ik weet in de uitverkoop en neemt volgens mij geen nieuwe artiesten meer aan...
 
djax is iig hard opzoek naar een distributie nadat MOX failliet is gegaan.

In mijn optiek is het op dit moment redelijk moeilijk om als onbekende artiest dingen uit te brengen in NL. (uitzonderingen daar gelaten)

Ik ga denk ik toch op het buitenland gokken als ik weer dingen ga aanbieden of zelf op cdr :)
 
hee Madr heb jij je fonkie shit al wel eens bij de jongens van Rushhour gedropt?
 
neem je muziek gewoon eens op CD mee naar een goeie platenzaak en laat het aan de verkopers horen..die kunnen je A) vertellen welke labels er bij passen en B) ook wel aangeven of het een beetje ok is of niet qua verkoopbaarheid
 
Origineel geplaatst door olafmol
hee Madr heb jij je fonkie shit al wel eens bij de jongens van Rushhour gedropt?
nee nog niet
ik vind het ook nog niet goed genoeg op dit moment.
en ik denk dat misschien maar 1 track in hun straatje past.
maar ben eigenlijk toch wel benieuwd wat ze er van vinden
(loop wel met het idee in me hoofd ;) )

ben wel bezig met een colletief hier in r'dam
alleen moet ik eerst me studio afmaken
(ben bijna klaar !!)

dat zal zeker wel in het Rushhour straatje liggen.
 
Back
Top