Sound research into space with NASA

Lid sinds
14 oktober 2008
Berichten
3.903
Locatie
-
3 September 2016 gaat een aantal van mijn klank onderzoeken (Kyma) mee met een NASA-exploratie in space. Naar de astroïde 101.955 Bennu.

OSIRIS-REx-Mission-Logo-V4.0-TRIANGLE.jpg


"Ruimtevaart is een inherent creatieve activiteit", zegt Dante Lauretta, hoofdonderzoeker voor OSIRIS-Rex aan de Universiteit van Arizona, Tucson.
"Mijn sound-music verkenningen zijn op chip opgeslagen op het OSIRIS-Rex ruimtevaartuig, waar het in de ruimte blijft voor millennia."
De lancering venster OSIRIS-Rex opent op 3 september, zal 2016. De lancering periode duren 39 dagen, met een 30 minuten raam elke dag beschikbaar.
OSIRIS-Rex zal Cape Canaveral, Florida achter te laten op een Atlas V-raket in de 411-configuratie.
Gedurende de 39 dagen het karakteristieke energie (C3) is vastgesteld op 29.3km2 / s2, voor een draagraket vermogen van 1955 kg.

Download voor aarde:

http://soundcloud.com/roland-kuit/the-okurimono-flute?in=roland-kuit/sets/wetheexplorers-the-osiris-rex
 
Dus jij hebt straks iedere 130.000 jaar een kans mensen hier op aarde kennis te laten maken met jouw werk . ;-)
 
Heeeel gaaf!
Hoe ben je in godsnaam bij NASA terecht gekomen!?!
 
Ik zag een oproep waarbij ze kunst/muziek vroegen aan het publiek om naar de NASA te sturen voor deze missie. En dat gewoon gedaan. Ik wilde klank onderzoek meesturen omdat ik daarin ook een explorer ben. Dat ook gemeld als mijn beweegredenen.

Zo zie je dat science en art samengaan. Of zelfs dat technologie een voertuig voor kunst kan zijn. In de 60's gingen er ook al kunstwerken mee met de Apollo.

Het voelt fantastisch dat mijn klanken straks daar spelen en tegelijkertijd voel ik me een klein miertje vol ontzag voor dat grootte.
 
Laatst gewijzigd:
Proficiat roland
Iets om trots op te zijn
( wel hopen dat er straks geen spaceinvaders op aarde landen , ons koloniseren , ondertussen jou deuntjes fluitend...)
 
begrijp het lanceringsverhaal niet helemaal (39 dagen), maar supergaaf verder, gefeliciteerd!
 
Wauw dat is wel een lichtmijlplaal :-)
Ontzettend gaaf hoor!
 
gefeliciteerd!

echt heel gaaf dat je hier aan mee mag werken. :okdan:
 
Mooie prestatie!
Gefeliciteerd!

Op de plaat die met de Voyager meereist, vertegenwoordigt Kurt Waldheim de mensheid met een boodschap, dus dit is in alle opzichten winst. ;)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top