Sense of Urgency by Akikaze - nieuwe cd-r release

Akikaze

Hardware only
Lid sinds
26 oktober 2004
Berichten
2.518
Locatie
Midden Nederland
Mijn negende studio-album Sense of Urgency is uit. Was eigenlijk begin 2012 al klaar, maar het ontwerp en drukwerk waren een grote hindernis. Maar goed, dankzij mijn broer is dat ook gelukt!
Het zijn zes tracks met een totale speelduur van bijna 80 minuten in de stijl van.... Akikaze's Berlijnse school, zo veel mogelijk met analoge synths gemaakt.

Op een van de tracks speelt Ruud Heij van o.a. Patchwork en Free System Projekt mee op analoge sequencers en Theis Modular. Dit is mijn eerste album waarop ik modulaire systemen - van Theis en Analogue Systems - en de santoor - dat is een Indiase dulcimer - speel.

Mijn eigen favoriet is track 5 A perfect storm. Daarop speel ik de grootste variatie aan instrumenten. Het is een lange track met veel sequencerlijnen, die luchtig eindigt. Tijdens het afluisteren van de eindmix kreeg ik de politie aan de deur; dat effect kan een bas uit de Minimoog hebben.:) Zij waren positiever over de muziek dan degene die ze had gebeld.

Bestellen voor 14 euro kan binnenkort via de website. Daar wordt aan gewerkt. Nu een pb of een mailtje sturen kan ook.

Mijn eerste cd (geperst) In high places uit 1993 kan ik ook weer aanbieden.
 
Back
Top