Debuut album supported by Jeff Mills

Plaatsvervangende trots. Zat net je studiopics al te checken, vooral veel samplers en een 909?
 
Proficiat!

Laat me hier en daar denken aan Marco Carola met zijn "The 1000 Collection".

:dj:
 
Helemaal te gek Mike, gefeliciteerd! Zeker verdiend dit want het klinkt weer allemaal erg lekker.....dat er nog vele releases mogen volgen! :mega:
 
Allemaal onwijs bedankt voor alle positieve reacties!!

Hoe Mills aan mijn muziek komt; Ik had hem op het Awakenings festival een cd gegeven. Twee maanden later kreeg ik een berichtje van iemand, dat op youtube te zien was dat hij mijn track draaide. Al snel vonden we meer filmpjes waar meerdere tracks van mij voorbij kwamen. Op ADE heb ik weer tracks gegeven en al snel kwamen deze ook voorbij op youtube. Laatste keer in Leiden had ik weer een cd meegenomen en dezelfde avond in het laatste uur kwamen van die cd er drie voorbij. Heel vet!!
Het wordt een beetje een gewoonte om telkens wat tracks te geven wanneer hij hier in Nederland is. In feb. staat hij in Haarlem, ik heb alweer vier nieuwe tracks klaarliggen voor hem ;)

Haha ja werkwijze.......Stelt allemaal niet zo veel voor hoor. Ik werk niet met een computer sequencer om mijn tracks te maken/editen. Wel gebruik ik de welbekende loopmachine op mijn computer om wat midi loopjes te maken. Dus eigenlijk maak ik mijn tracks zoals ik live ook optreed en natuurlijk vaak handen te kort om alles te bedienen. Als ik morgen weer dezelfde track moet opnemen wordt hij altijd anders. Soms een nadeel, maar dit werkt voor mij het beste. Ik maak mijn tracks altijd gelijk af soms wel drie op een dag. Ik zeg niet dat het dan technisch hoogstaande tracks zijn, want de master engineer was niet erg blij met me. Ik heb dus ook nog veel te leren wat afmixen betreft. Toch wil ik altijd snel weer verder, dus als het niet werkt stop ik ermee en begin weer aan wat nieuws.

Zoals de studio pics die hier staan ziet het er niet meer uit. Gebruik nu weinig tot geen sampler/samples meer in mijn tracks. Grappig dat Bikkel dat zegt want ik heb van hem nog een bak gekocht die ik nog steeds in veel productie's gebruik. De strings uit Chapter 001 komen uit een K2000. De rest zal ik maar niet verklappen want de mysterie eromheen blijft altijd leuk. Ik weet ook niet eens wat Mills allemaal in zijn studio heeft. ;)

Check mijn site www.mikestorm.nl daar staan wat filmpjes van mijn laatste optreden en ook kan je vandaaruit naar mijn soundcloud waar wat nieuw werk op staat (The day to discover !!!!! is top!).

Nogmaals Thanks allemaal!!
 
Klinkt lekker hoor, merkte wel dat de audioplayer door ging terwijl ik naar je videopagina klikte. Kan ook aan mijn computer liggen hoor.
 
Grappig dat Bikkel dat zegt want ik heb van hem nog een bak gekocht die ik nog steeds in veel productie's gebruik.

poeh, iets wat ik verkocht heb......matrix 1000, mks-50 of een tx81z moet dat dan zijn geweest.
 
Dit is leuk om te lezen! Leuk om te zien hoe je muziek zijn weg vind, het kan dus nog :)
Deze kant van techno draai ik veel in de auto, zodra beschikbaar koop ik je album.
 
Back
Top