Tryout nieuw nummer 'The Age'

Orgineel geplaatst door Ralf T
Enne, wanneer kunnen we een nummertje van jou verwachten? Wijsneus ;)

Niet snel, zei meneer de perfectionist. ;)
 
Orgineel geplaatst door krz


Als ik die presets na ga lopen dan hoor ik alleen maar trancepresets. Sorry hoor, maar ik vind Proppelheads met Reason inspelen op de huidige dancemarkt. Heel begrijpelijk, je moet geen software pakket uit gaan brengen voor een beperkte markt. Het enigste wat ik hoor uit Reason is ambient en trance... verders helemaal niets nada, nopes.

mm..dan luister je denk ik niet goed....ik wil hier geen flameware over reason ofzo beginnen maar het heeft als betatester natuurlijk wel een warm plekje in mijn hart ;)

dat nummer "lying on the beach" waar ik mee bezig ben en waar ik hier ergens een link naar heb gepost is bv 100% met reason preset-sounds gemaakt....en het is toch niet echt ambient of trance vinnik...verder ben ik ook met een aantal disco- en latin-achtige house tracks bezig....kan ook allemaal prima in reason...niet iedereen gebruikt alleen preset-sounds ;)

ik heb regelmatig contact met de props en die richten zich echt niet alleen op de trance markt....ze wilden gewoon een perfecte virtuele studio maken, niet een trance-maak programma....als je de demo songs beluisterd zit er geloof ik ook maar 1 trance nummer tussen...

maargoed, wat ik wil zeggen: dat reason zo'n populair programma is vinnik geen argument voor het feit dat er ineens zoveel tranzige nummers opduiken...dat heeft voor mijn idee nix met reason te maken

Olaf
 
Pfff... Dat ge*** over commerciële muziek... Bijna alle muziek die uitgebracht wordt op plaat, cd of wat voor 'n geluidsdrager dan ook is commercieel. Iedereen wil wel geld verdienen met zijn muziek als die kans zich aandient (uitzonderingen daargelaten). Trance is gewoon een populaire stijl op dit moment en velen proberen daar een graantje van mee te pikken. Eurodance was ook zo'n genre... 2Unlimited, Cappella, Maxx, E-rotic, etc. Tegenwoordig is het Itty Bitty Boosy Woozy (Klubbheads), DJ José vs. G-Spott, DJ Melvin, Brooklyn Bounce, etc. Ik zou zeggen: maak gewoon de muziek die je leuk vindt. Als je aan een bepaalde stijl een hekel hebt, waarom zou je je daar dan aan wagen? Je onderscheiden in de muziekwereld is moeilijk, zo niet onmogelijk. En als je al iets anders bent dan al dat andere, dan moet je ook nog eens de mazzel hebben dat mensen het ook goed vinden. Er zijn mensen die maken me een portie lawaai van hier tot Tokyo en noemen dat experimentele muziek. Een lekker makkelijk genre wat vaak misbruikt wordt voor teringherrie. Onderscheiden in muziek? Knap als je dat in deze tijd nog kan.
 
Orgineel geplaatst door olafmol


mm..dan luister je denk ik niet goed....ik wil hier geen flameware over reason ofzo beginnen maar het heeft als betatester natuurlijk wel een warm plekje in mijn hart ;)

dat nummer "lying on the beach" waar ik mee bezig ben en waar ik hier ergens een link naar heb gepost is bv 100% met reason preset-sounds gemaakt....en het is toch niet echt ambient of trance vinnik...verder ben ik ook met een aantal disco- en latin-achtige house tracks bezig....kan ook allemaal prima in reason...niet iedereen gebruikt alleen preset-sounds ;)

ik heb regelmatig contact met de props en die richten zich echt niet alleen op de trance markt....ze wilden gewoon een perfecte virtuele studio maken, niet een trance-maak programma....als je de demo songs beluisterd zit er geloof ik ook maar 1 trance nummer tussen...

maargoed, wat ik wil zeggen: dat reason zo'n populair programma is vinnik geen argument voor het feit dat er ineens zoveel tranzige nummers opduiken...dat heeft voor mijn idee nix met reason te maken

Olaf

Een flamewar? Waar? :p
Een discussie met argumenten over een weer is geen flamewar, zolang we het maar netjes houden en niet op de man gaan spelen. En dat is hier niet het geval dacht is zo.. :)

Maar goed.. ik -als Reason leek vergeleken bij een Beta-testster- kan niet tegen jou argumenten op, dat snap je wel. Ik zal eens was dieper is Reason gaan duiken. Ik ben ook geen preset man, maar het viel me wel op dat het erg trance georienteerd was. Waarschijnlijk ben ik niet de enige die dat vind en verklaard dit zo de 'trance'-piek van de afgelopen tijd, want dat waren vooral nieuwe users die hun Reason track hadden gepost. Ok Nolet wilde kijken of 't 'm aanstond.. mission failed zeg maar. BamBam maakt altijd al trance en heeft ook wat gepost. Fuse zegt in dit draadje al ook 1 keer trance te hebben gemaakt.. en tja.. verder is trance gewoon hot op dit moment. Dus, dat verklaard wel een beetje waarom er zoveel trance word gepost. :)
 
ahjoh...door die commerciele stuff moet je gewoon heenkijken, diep graven en de juweeltjes vinden....

dat is voor iedereen natuurlijk anders, maar als ik bv dingen hoor van Moloko, soulwax, Joe Clausell, Kerri Chandler, Blaze, Masters at Work, Osunlade, Daniel Wang, 4Hero etc. dan heb ik nog steeds goeie hoop....al zijn klassieke nummers van bv labels als Prelude, P&P Harlem records, salsoul, motown etc niet vaak geevenaard.....maar ook nu wordt er muziek gemaakt die over 10 jaar het stempel "klassieker" draagt...zeker weten....

Olaf
 
Tja ik vond Reason eigenlijk ook een Trance-proggie. Tuurlijk kun je er meer mee, maar als ik niet binnen 10 minuten een smerige gedistorte kick uit een programma kan halen is het niet het mijne, sorry. Het is gewoon veel te lief. En je krijgt er samplekitjes bij enzo, mja ik weet het niet het stond me gewoon niet aan. Buzz heeft amper presets en de presets die je hoort zijn vooral weird.....

En inderdaad veel "check mijn in Reason gemaakte Trance trackie" threads, als het 5 jaar geleden was was het "check mijn in FastTracker II gemaakte Hardcore trackie" waarschijnlijk.

Het is een beetje jammer, eigenlijk lijkt het alsof Trance in de laatste fase van populariteit zit. Terwijl ik vroeger ('94/'95) Hardtrance echt geweldig vond, Hypnotrance, Bonzai, dat soort dingen.
 
Orgineel geplaatst door bikkel
Het is een beetje jammer, eigenlijk lijkt het alsof Trance in de laatste fase van populariteit zit. Terwijl ik vroeger ('94/'95) Hardtrance echt geweldig vond, Hypnotrance, Bonzai, dat soort dingen.

Het lijkt een beetje op de hardcore tijd van 97/98, te populair.. nu is het volgens mij hardstyle (of hoe je dat in godsnaam wil noemen) wat nu aan het opkomen is. Zie de Qlimaxfeesten en de wisseling van de zalen op Impulz. De main was eerst Techno en was deze keer Hardhouse/Hardstyle.. en het was VOL.

Maar wat bikkel zegt vind ik ook... reason is _te_ lief.
 
Laatst gewijzigd:
Volgens mij zitten we weer op zo'n punt dat niemand weet waar de volgende commerciele stroming heen gaat...afw8en dus ff... en dan de eerste zijn met de nieuwe sound :)

Okay beetje of topic zo... maar om ff trug te koppelen, ik vind Reason hoe dan ook de droom waar ik jaren op gew8 heb!!!! De sounds kunnen hier en daar wat vetter en bijzonderder, maar dat ligt ook aan je eigen prutskracht of je er wat interessants uit haalt denk ik! Mag ook nog wel een beetje sport aan zitten!!!!

En anders kan je beter overstappen op Magix loopjes :[>
 
Laat ons ff weten of je er nog een platendeal mee kan fixen... Dan hebben we nog wat om naartoe te werken en of het nog zin heeft om CDtjes rond te gaan sturen
*D
 
Back
Top