RELEASE: Raphie - Cravings

Gefeli :okdan:
Hoop dat je er beter van wordt (en nee, dit is geen sarcasme)

Op een CD / LP wil (ook) iedereen wel, maar dat wordt gewoon (steeds) moelijker vrees ik..
En via MySpace, oid is het gewoon makkelijk inderdaad.

'k Vraag me zelfs af of 't zo via i-net niet zelfs moeilijker is om 'door te breken' omdat inderdaad iedere... persoon dit kan.

Succes iig! :biertje:
 
Het meest wordt uiteindelijk verdient met optredens, als de erkenning eenmaal is gekomen. En of je dat doel nou via internet bereikt of met een LP, lekker boeiend. Om de platen/CD verkoopopbrengst hoef je het niet te doen.
Die gozer loopt vrolijk te knallen, doet zijn dingetje en heeft er lol mee. Prima toch? Hij maakt in elk geval nummers, in plaats van die onzinnige rondzingende repeterende lawaaigevallen. Succes!
 
on: gefeli man!!! Goed bezig!!!!!!


off:.. Ik vind sommige reacties erg triest in dit topic, gewoon respectloos eigenlijk, de beste man moet zich gewoon verdedigen voor zijn (al dan niet) release. Ook al vind je het een en ander..... je kan ook gewoon dingen voor je houden. Schijnt heel moeilijk te zijn voor sommige om gewoon respect te hebben voor een ander op dit forum:Z
 
Prijzen verschillen blijkbaar per store, zou ik moeten navragen bij m'n publisher, weet daar zo het antwoord niet op
 
Owh ja, nog even voor de Vinyl pushers: nagenoeg de complete DJMag Top100 DJ's nemen tegenworodig alleen nog maar hun sleeve met CD's mee naar hun gigs. Ze krijgen aangeleverd via WAV of 320mp3 maar ze spelen tegenwoordig allemaal via hun PIO's i.p.v. SL1200 :dubbel:

Dit maakt het medium vinyl toch wel enigsinds obsolete en commercieel "onhandig".......
 
2 dingen: bij beatport of juno durf ik niet eens meer te komen, volgens mij heeft beatport onderhand 8600 "labels" dus ofwel ik download precies hetzelfde als 99% van de bezoekers, ofwel ik ben 15 weken verder en heb me door duizenden crap-tracks moeten worstelen om een paar juweeltjes te vinden. Teveel rotzooi, te weinig quality control dus. Het feit dat je voor een fysieke release daadwerkelijk een paar duizend euro moet investeren, een distributeur moet vinden etc. maakt dat mensen wel even 5 keer nadenken over de kwaliteit van de gereleasede muziek, en dat is precies de kwaliteits-controle/buffer die ik nu mis.

Daarnaast lijkt het releasen van tracks, remixen en edits een promotie-tool geworden te zijn voor DJ-gigs. Met de verkoop van muziek wordt bijna geen geld meer verdient, maar met DJ'en des te meer, dus de muziek wordt voor nop op blogs gepost enzo, en dan maar hopen dat er een hype ontstaat en je overal geboekt wordt voor optredens. Op zich niet eens een slecht model, mits je daar als artiest natuurlijk zelf bewust voor kiest.

Ik heb de laatste tijd eens door al die muziekblogs zitten zoeken, vooral binnen de electro-house, baltimore, fidgethouse scene, en daar worden gewoon echt alle tracks door de producers zelf beschikbaar gesteld aan de "smaakmakende" blogs in 128kbps MP3 of beter. Alleen is het merendeel echt slecht, herhalende dingetjes die al 100 keer veel beter gedaan zijn, maar toch worden ze door de hele scene gelinked en geblogged en gemixed, omdat er een naam aanhangt. Ik vind het echt jammer dat de neus voor goede muziek echt verdwijnt en dat alles veel meer om hype en wie het eerst is lijkt te gaan. We weten allemaal wat er in de Drum 'n Bass scene in de UK met die elitaire dubplate-scene gebeurt is. Daarom: muziek als promotiemiddel gebruiken voor optredens vind ik helemaal goed, maar zorg er wel voor dat de muziek die je openbaar maakt ook echt goed is, niet elk wissewasje, probeerseltje en edit.
 
Eens! Ik schaar mijzelf gelukkig onder de categorie producers/kwalitatieve artiesten. Dat mijn tracks worden ongesneeuwd door 18 jarige reason meuk puistenkoppies op zoek naar gigs is i.d.d. op z'n minst gezegd "vervelend"

Maar ook hiervoor is er blijkbaar een doelgroep.
Ik denk wel dat we 2 dingen moeten scheiden. Er zijn ook een hoop kwalitatief hoogwaardige electronische releases, vaak zelfs nog beter als vinyl releases. Sterker nog, op myspace vind je artiesten zonder releases met hele goede tracks in hun player.

Hoe het ook wendt of keert zelfs een Electronische release kost nog minimaal zo'n 100 euro voor de "publisher" als je multistore en een fatsoenlijke master wil. iemand moet dat toch betalen en onder aan de streep zullen zelfs de reason electro gastjes er geld aan overhouden, anders was deze trend toch wel aan het afnemen?

hoe stel je je trouwens screening voor? smaken verschillen toch?
 
Het feit dat je voor een fysieke release daadwerkelijk een paar duizend euro moet investeren, een distributeur moet vinden etc. maakt dat mensen wel even 5 keer nadenken over de kwaliteit van de gereleasede muziek, en dat is precies de kwaliteits-controle/buffer die ik nu mis.

Als vrij suffe terzijde: dit heb ik dus met het hele internet, heel de cultuur van blogs, nieuwssites, e-zines, myspace-achtigen, enzovoorts. Leuk dat iemand dat een keer netjes 'voor me' verwoord. :)

(ik heb er verder geen oplossingen voor en ontken ook niet dat er óók veel goeds tussen zit - maar dit alles terzijde, dus)
 
hoe stel je je trouwens screening voor? smaken verschillen toch?

ja, maar net zoals vroegah in je vaste platenzaak waren er altijd specialisten in bepaalde genres en die wisten op een gegeven moment ook je persoonlijke smaak. Zoiets kan op het internet natuurlijk ook. Beatport bv moet gewoon 80% van die meuk eruit flikkeren, of een alternatieve portal ervoor maken, en dan echt alleen het spul dat ze *zelf* goed vinden verkopen. Maarja, elke online shop lijkt voor de long-tail te gaan.
Als je kijkt naar RushHour dan vind ik dat een goed voorbeeld van mensen die een specifieke eigen smaak hebben en daar ook duidelijk mee de markt op gaan. Je weet dat je daar in bepaalde genres gewoon kwaliteit vindt, en niet door honderden crap-releases hoeft te baggeren.
Klopt idd dat smaken verschillen hoor, dat blijft altijd lastig ;)
Maar als je kijkt naar bv Getty Images, die gingen ook steeds meer en meer aanbieden, en op een gegeven moment gingen de stock-kopers maar gewoon direct op Flickr kijken, er is dan geen toegevoegde waarde meer. Als beatport steeds meer gaat aanbieden kan je toch net zo goed via Hype Machine of een paar smaakmakende blogs je tracks downloaden, ipv in de gigantische database van beatport te moeten zoeken en er nog geld voor te betalen ook terwijl de artiesten hun muziek gewoon voor nop op een weblog posten...
 
2 dingen: bij beatport of juno durf ik niet eens meer te komen, volgens mij heeft beatport onderhand 8600 "labels" dus ofwel ik download precies hetzelfde als 99% van de bezoekers, ofwel ik ben 15 weken verder en heb me door duizenden crap-tracks moeten worstelen om een paar juweeltjes te vinden. Teveel rotzooi, te weinig quality control dus.

Dit klopt, maar als we dan het voorbeeld van Rush Hour erbij nemen waar ze bijna enkel goede shit hebben liggen. Alle dj's kopen dus die goede shit. Oftwel, dan heeft nog iedereen dezelfde plaatjes. Meer aanbod zou theoretisch tot meer diversiteit moeten leiden.
Het probleem is dat iedereen alleen maar (uit tijdsgebrek of luiheid neem ik aan) de top 10/20 luistert etc. Zo zit je dus nog steeds met een systeem dat de topartiesten alleen maar promoot.

niet goed dus. overigens, als je de tijd neemt (die ik nu heb dankzij mijn ex-kloterige werkgever :bekdicht:), zitten die juweeltjes er echt wel tussen.

Verder snap ik even het punt mbt de d&b dubplates even niet. Als het om kwaliteit ging, tuurlijk, dit was een systeem van de top-producers/dj's. Het toppunt van vriendjespolitiek, onbekende djs hebben door dit soort praktijken totaal geen kans om echt door te breken.
Dan heb ik dus liever het huidige internet gedoe waar iedereen een kans heeft.

nog even een disclaimer, ondanks alles ruleert vinyl nog steeds! :kroon:
 
Back
Top