Sluit jouw set Urban Explorers af?

ingejanse

Nieuwkomer
Lid sinds
23 april 2009
Berichten
4
Locatie
Rotterdam
Urban Explorers, het festival met een mix van vernieuwende en opmerkelijke concerten, expedities, film, theater, performances en dans in Dordrecht, is samen met de dancewebsite Eclectro op zoek naar een afsluitende act voor het festival. Omdat de programmeur graag nieuw talent vindt en promoot, is er besloten om hier een contest op Eclectro van te maken.

Oftewel: iedereen (dus ook jij!) maakt kans op maximaal een uur tijd om op te treden als dj, producer of andersoortige artiest in een al kolkend Bibelot, voorverwarmd door Max Tundra, Junior Boys en The Subs. Je krijgt daarnaast 100 euro onkostenvergoeding. Het optreden vindt plaats op zaterdagavond 30 mei.

Geïnteresseerd? Op Eclectro vind je alle details en voorwaarden om mee te doen. Je inzending kun je tot 1 mei insturen, dus enige haast is geboden! Inmiddels staan de eerste inzendingen al online, dus hoe eerder je reageert, des te eerder sta jij hierbij.
 
Hmm, t'is dat ik geen electro draai, maar anders had ik wel mee gedaan :P Lekker dichtbij.
 
Heyhey, ik schrijf ook voor Eclectro (af en toe) dus weet dit al wat langer.

De evtentuele set hoeft niets met electro te maken hebben, Urban Explorers zoekt dat ook niet specifiek (wel iets in de Dance hoek, natuurlijk).

De site Eclectro (met een c, dus) giet dit in de vorm van een soort wedstrijd, that's all.
 
@Eraser217: zoals Statik al meldt, staat deze verkiezing open voor alle enigszins dansbare acts. Of je nu draait, produceert, beatboxend mondharmonica speelt of samen met je oma een zevenkwartsgruntkoor hebt, everything goes, zolang het maar de ideale afsluiting voor na Junior Boys en The Subs vormt binnen een redelijk experimenteel festival.
 
submission sent...
Nu is het alleen zo dat ik van mijn nieuwe materiaal nog geen recording heb van een liveset, dus ik heb jullie wat youtube clipjes gestuurd (beeldmateriaal wat ik o.a. ook live zou gebruiken)... Maar goed, het gaat voornamelijk om de muziek lijkt me?

Ben benieuwd of het niet te experimenteel is ;)

Hmmm zojuist eens even gekeken wat Inge zelf leuk vindt als inzending......
http://vimeo.com/4256190

In dat geval geef ik mezelf zo goed als geen kans... want als dit vernieuwend en experimenteel moet zijn... :r
 
Laatst gewijzigd:
En ik ben weer vrienden aan het maken :D

ter informatie, ik krijg zojuist deze mail:
----- Original Message -----


Beste Marcus,

Bedankt voor je reactie. Aangezien de competitie zo ingericht is dat het ingezonden materiaal representatief moet zijn voor wat je op de avond zelf gaat doen, zijn losse youtubevideo's niet ideaal. Ik raad je dus aan om voor deelname een set op te nemen, want ik denk niet dat de jury (waar ik in zit) overstag gaat op basis van je huidige materiaal. Hopelijk heb je hier begrip voor.

Met vriendelijke groeten,

En mijn reply:
Beste ,

Sorry, heb hier niet al teveel begrip voor gezien je DDaan's (youtube materiaal gepikt?) inzending wel accepteert. Ik kan ook wel een filmpje van een van onze avonden laten zien (www.glaxclock.nl) en doen alsof de muziek die je hoort mijn nieuwe set is.

En als de muziek niet voldoende is om de jury over te halen, denk ik dat er misschien eens gekeken moet worden naar de criteria. Just my two cents :)

Ik hoor het wel van je.

Met vriendelijke groet,

Marcus Moonen / CausaliDox / Bob Knutton / Glaxclock
 
Naja, daar heb je wel een punt :)
 
fyi
Hallo Marcus,

In de voorwaarden staat duidelijk dat we op zoek zijn naar een representatieve set, zodat de jury een goed beeld kan vormen van wat de artiest in kwestie in petto heeft. Een compilatie tracks is wel iets anders dan een set, die zijn eigen opbouw en dynamiek kent.
Niet alles is een DJ set... :gaap:

Maar, laat zoveel duidelijk zijn: als jij vindt dat 1 track representatief is voor wat jij te bieden hebt, dan ben je meer dan welkom om deze als inzending te gebruiken. Ik heb expres nog niets beluisterd, dus wie weet blaas je mij in 4 minuten harder omver dan alle andere inzendingen. Voor de goede orde: het is niet toegestaan om meerdere platen in te sturen. 1 set is 1 set, hoe kort deze ook mag zijn.
wel als de tracks aan elkaar gemixt zijn, maar niet los dus...

Wat betreft de inzending van ddaan: hij heeft een representatieve set van 30 minuten gemaakt, en dit aangekleed met eigen en andermans videomateriaal. Het gaat hierbij om de muziek; de video helpt alleen bij de beeldvorming van wat we kunnen verwachten op het gebied van non-verbale ondersteuning.
Non verbale communicatie zoals geripte youtube filmpjes?

Hopelijk verduidelijkt dit het 1 en ander. Alvast veel succes met je eventuele inzending!
mja... dunno hoor... :erm:
 
Hallo Marcus,

Bewijs mijn ongelijk, neem een liveset op, stuur 'em in, en overtuig de jury en de luisteraars. Ik ben slechts 1 van de juryleden, de publieksstem telt mee, dus mijn vermeende slechte smaak zal je geen parten spelen.

Oja, het werkt beter als je per e-mail op mijn e-mails reageert. Als je via dit forum met me wil praten, dan had je me toch nooit in eerste instantie een e-mail hoeven te sturen? /ironie
 
Het was anoniem, ik had je naam niet vernoemd, ik wilde alleen de reacties van eclectro delen met mensen van het synthforum. Overigens heb jij me de eerste mail gestuurd ;) /vingerwijsmodus

Anyway, ik denk bij nader inzien dat wat ik doe niet past bij het "vernieuwende" karakter van het festival, dus ik pas. Maar ik ben wel verbaasd dat het opsturen van losse nummers (met zelfgemaakt beeldmateriaal) om te laten zien wat je als muzikant in huis hebt niet voldoende is om de jury een beeld te geven.

Het gaat er overigens niet zozeer om wat IK specifiek doe (dus dat dat overtuigen, niet nodig, laat maar), maar het gaat me meer om dat er blijkbaar al een vooropgezet idee is van wat er moet komen te staan.

Dat iemand die dj't (a.k.a. andermans plaatjes aan elkaar rijgen) en statische beelden van dansende mensen afwisselt met geripte youtube video's WEL meteen een pluim op de hoed krijgt van een jurylid (nog wel!), vind ik een teken aan de wand.


En je smaak verdedigen? :D
Is niet nodig hoor...
 
vraagje, zijn jullie gelieerd aan/ geinspireerd door

Urban-Achiever-shirt-lg.gif


qua naamgeving van dit festival? :)
 
Bedankt voor je uitleg. Een korte reactie:

1: voorwaarde om mee te doen is een representatieve live/dj/watdanook-set van maximaal een half uur. Wil je als jury een eerlijke vergelijking kunnen maken, dan moet je ook vergelijkbaar materiaal hebben. Deze aanpak is vanaf het begin gecommuniceerd en niets meer dan logisch én gangbaar.

2: van een vooropgezet idee is absoluut geen sprake. Wel is het logischerwijs zo dat we de beste inzending voor na Junior Boys en The Subs zoeken. Daar zijn we ook vanaf het begin open in geweest, en dat lijkt me ook niets meer dan logisch. Dat betekent niet dat de winnaar ook in die lijn moet produceren of draaien, maar wel dat wij als jury (waaronder de programmeur en de schrijvers van Eclectro) de ultieme kers op de taart zoeken. Maar die kers kan ook prima een aardbei zijn. Of een kokosnoot. Graag zelfs!

3: dat het karakter van het festival in twijfel wordt getrokken is jammer. Kijk eens bij de programmering, dan zie je al snel dat dit 1 van de meest interessante festivals van Nederland is. Onderdeel hiervan is 1 meer commerciële avond. Om daar nu een heel festival op te beoordelen, dat lijkt me wat kort door de bocht.

4: elke inzending krijgt van mij een pluim op zijn/haar hoed. Mensen die de moeite nemen om een inzending te maken en te versturen verdienen respect, ongeacht wat ze doen. Dat dit direct gezien wordt als een impliciete winnaarskeuze is wederom erg kort door de bocht.

Ik raad iedereen dus juist aan om mee te doen, want de reden dat we kiezen voor een verkiezing is juist om nieuwe namen te ontdekken en hen een podium te bieden. Is dat niet tijdens Urban Explorers, dan kan dat altijd later nog tijdens 1 van de andere avonden die we organiseren.
 
Back
Top