Video synth workshop tijdens Dutch Modular Fest

LAB_

collapse
Lid sinds
24 december 2004
Berichten
1.036
Locatie
Beek
synthvideo-1-680x300.jpg

Modulaire videosynthesizers zijn in de opkomst. Steeds meer video artists zijn bezig met analoge modulaire systemen.
Er is echter heel weinig informatie beschikbaar over videotechnieken en modules.
Tijdens DMF geven wij een introductieworkshop in diverse mogelijkheden om hiermee te beginnen.
Bezoekers kunnen kennismaken met diversen systemen,
zoals een DIY LZX Cadet & Castle set, een Gieskes 3TrinsRGB met expansions, een LZX Vidiot, V4 mixer en effecten

De workshop is gratis en zal meerdere malen per dag plaatsvinden.
Daarnaast kan er naderhand met de modular video synths gepatched worden.


Ook neem ik mijn huidige audio en video DIY projecten mee. Deze kunnen eventueel in een workshop gebouwd worden.

Audio:
-Pentamix: 5 kanaals audio mixer
-Monotropa: EQ distortion feedbacker
-Busboy9000: busboard
-Noise: CMOS noise module
-Aconitum: analog noise mixer

Video:
-Buffered Sync busboard: video sync distritribution board
-Triple Function Generator

http://www.reverselandfill.org
 
Super, dit maakt me heel blij. Ik ga zaterdag en zou dolgraag een DIY kit maken voor/na de video synth workshop :) Weet nog niet welke kit, maar de Aconitum heeft wel mijn interesse gewekt. Is die kit te doen voor een beginner? Ik heb een aantal Velleman kits afgemaakt, met succes, maar nog geen Eurorack kits.. Kan eventueel wat tools meenemen.
 
Hoop er volgens jaar te zijn. Video is niet mijn ding, maar vind het wel heel tof!
 
Super, dit maakt me heel blij. Ik ga zaterdag en zou dolgraag een DIY kit maken voor/na de video synth workshop :) Weet nog niet welke kit, maar de Aconitum heeft wel mijn interesse gewekt. Is die kit te doen voor een beginner? Ik heb een aantal Velleman kits afgemaakt, met succes, maar nog geen Eurorack kits.. Kan eventueel wat tools meenemen.

de meeste kits zijn geschikt voor beginners. De Aconitum is wat lastiger ivm kleine pads.
 
Back
Top