Korg Polysix

Das toch appels met bananen vergelijken. Ze klinken allebij lekker op hun manier. Alleen de poly6 klinkt wel erg valsig in die arp seq.
 
Bij de tekst kan je lezen dat 90 % voor een polysix zou kiezen
Ach, dan heeft 90% het gewoon verkeerd.. ;)
Blijft ook een smaak dingetje. Normaal hou ik er wel van als instrumenten rauwer klinken, maar in het geval van Polysix vs Juno-60 kies ik toch voor de 2e.
 
Bij de tekst kan je lezen dat 90 % voor een polysix zou kiezen. Helaas is het keyboard verre van ideaal.

Er is een verschil tussen kiezen en effectief aankopen ;)

Maar je haalt te gekke sounds uit een Polysix die je niet uit een JU-60 kan halen en omgekeerd.
 
ik was toen voor een juno of een poly six aan het sparen toen er opeens een 2 de hands prophet 5 rev 1 langs kwam voor ongeveer dezelfde prijs.. was wel achteraf een kneuzen bak en heb er zeker in het begin aardig wat omkosten aan gehad. maar dat ding klonk gewoon als een klok!! daar konden die poly juno,s echt niet tegenop
 
polysix-wurly.PNG


MacGyverGear Hier is de Wurli patch van de plugin. Ben erg benieuwd hoe dat op de echte Poly6 klinkt.
 

Attachments

  • polysix-wurly.PNG
    polysix-wurly.PNG
    102,2 KB · Bekeken: 131
Hey.. thanx voor patchdata!! Ik ga de P6 es ff uit de mottenballen halen :D
Ik denk dat het sowieso anders gaat klinken. Keytracking op de Pulsewidth kun je volgens mij niet routen op een P6, is alleen het VCF dachtik... en de velocity is natuurlijk ook niet aanwezig..

Ik ga em sowieso ook ff in mijn legacycollection proberen.. ;)
 
de korg monopoly (kalverstraat) kwam gelijktijdig op de markt als de poly six voor 1000 gulden minder dacht ik. en de juno 60 en werd daardoor een beetje vergeten wat jammer was wat dat was een erg leuke bak ook al was die maar 4 of zelfs 2 stemmig of 4 x monofoon.. je kon er erg gekke toeren mee uit halen op die manier in kombinatie met de modulatie funkties.. dit was ook weer zo,n bak waar ik spijt van kreeg dat ik hem had weg gedaan.
 
Net erna kwam de DX-7 dacht ik,daardoor vooral hebben ze een klap gekregen.
 
Back
Top