Deze discussie is gesloten.
X
X

Really Nice Compressor

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Really Nice Compressor

Really Nice Compressor.. oftewel FMR Audio RNC 1773. Ik heb er zelf van de zomer eentje gekocht, en ben er heel tevreden over. Volgens velen de beste compressor onder de 1500 gulden.. en dat voor ongeveer de helft van dat bedrag.

In Nederland zijn ze bijna niet te krijgen.. ik ben zelf een tijdje bezig geweest om er een paar uit de USA over te laten komen.. en heb er uiteindelijk eentje gekocht bij de duitse importeur.

Als er interesse is, wil ik de hele boel nog wel een keer opstarten en een bergje van die dingen naar Nederland halen.

Zie ook: www.fmraudio.com

Staat op de officiele site

PAPERWEIGHT
    The RNC is also great for holding down papers on your desk. It's 1/3 rackspace size means it fits next to your blotter without wasting space.
    1. Set the controls to positions you find aesthetically pleasing.
    2. Disconnect the RNC and remove it from your rack.
    3. Place the RNC on top of your loose papers.
    LOL

Comment

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

CraZ, is deze compressor misschien ook 2 kanaals? En hoeveel euro zou ie nu kosten?

Comment

Origineel geplaatst door C738
        Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

CraZ, is deze compressor misschien ook 2 kanaals? En hoeveel euro zou ie nu kosten?
        Yeps, hij is 2 kanaals. Nu bij plebweb.nl voor 330 euro's en ik moet zeggen dat ik er zelf zr tevreden over ben.
        mnml ? /macbookpro/machinedrum

Comment

Volgens mij wil Craz hem niet meer kwijt (toch?).

Maar ik heb er onlangs eentje gekocht bij Mercenary audio in de USA voor 220$ (op de site staat 175$ maar d'r komt nog shipping en een euro adapter bij) en aan UPS nog eens 43 aan btw/invoerrechten betaald. Dus zo rond de 230 totaal betaalt. Moet je wel een creditcard voor hebben wat makkelijker is.

Dus het is goed te doen voor een leuke som een geweldige compressor te scoren.
          Het gaat er niet om wat je hebt. Maar wat je ermee doet.

Comment

Origineel geplaatst door fuse
            Maar ik heb er onlangs eentje gekocht bij Mercenary audio in de USA voor 220$ (op de site staat 175$ maar d'r komt nog shipping en een euro adapter bij) en aan UPS nog eens 43 aan btw/invoerrechten betaald. Dus zo rond de 230 totaal betaalt. Moet je wel een creditcard voor hebben wat makkelijker is.
            Zat er dan ook een adapter bij?
            mnml ? /macbookpro/machinedrum

Comment

Origineel geplaatst door krz
              Zat er dan ook een adapter bij?
              Yep, een hele goedkoop uitziende trouwens. Die is echt geen 15$ waard IMHO.
              Maar dus wel pluggen en spelen.
              Het gaat er niet om wat je hebt. Maar wat je ermee doet.

Comment

heb er ook zo eentje thuis, best wel zeer OK spul

niet zoals mijn Behringer compressor, je hoort tenminste het verschil in klank als je aan een knopje draait !!!
                It's only illegal if you're doing it right !

Comment

Origineel geplaatst door StiebZ
                  niet zoals mijn Behringer compressor, je hoort tenminste het verschil in klank als je aan een knopje draait !!!
                  hahaah

zeg, doet deze compressor het een beetje in vergelijking met een compounder?
                  Voidsettler - gnomes tinker with time

Comment

Interesse is er zeker. Hoeveel zou je er dan voor vragen?
                    Kan je misschien ook ineens de Really Nice Preamp bestellen?

Funklogic heeft een paar mooie 19" rack mounting kits voor de RNC en/of RNP.[list=FMR][*]FRT-8373[*]NCC-1701[*]VRT Modular Rack System[/list=FMR]
                    GEAR: Analog Rytm, Sub 37, Bass Station II, Matrix 1000, SQ80, Nord Modular, DX200, Mono Evolver, Blofeld, Streichfett, Wavestation Legacy, M1 Legacy, Deluxe Bass Big Muff, FireworX, M-One XL, MidiVerb IV, Monotron Delay, Triple-C, 3632, BCR2000, Pyramid, Zillion, Numerology 4 Pro, Logic Studio X, AMT8, Macbook Pro, ProFire 2626, 01V96, Monitor2USB, DT990, D8, Active MixCube, B&W PIPELINED: PHASED OUT: E5000 Ultra, X3

Comment

let op : datum eerste post in deze thread : 2001.10.23

Comment

Origineel geplaatst door STicKX
                        zeg, doet deze compressor het een beetje in vergelijking met een compounder?
                        Een uitgebreide bespreking vind je in de Sound On Sound. van September 2000.
                        GEAR: Analog Rytm, Sub 37, Bass Station II, Matrix 1000, SQ80, Nord Modular, DX200, Mono Evolver, Blofeld, Streichfett, Wavestation Legacy, M1 Legacy, Deluxe Bass Big Muff, FireworX, M-One XL, MidiVerb IV, Monotron Delay, Triple-C, 3632, BCR2000, Pyramid, Zillion, Numerology 4 Pro, Logic Studio X, AMT8, Macbook Pro, ProFire 2626, 01V96, Monitor2USB, DT990, D8, Active MixCube, B&W PIPELINED: PHASED OUT: E5000 Ultra, X3

Comment

Origineel geplaatst door matt second
                          let op : datum eerste post in deze thread : 2001.10.23
                          Oops...

Maar ja, de RNC is dan ook tijdloos.

Comment

Working...
                          X