Wie helpt me mee zoeken naar de perfecte Hifi keten ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.121
Locatie
Belgiƫ
Hey luitjes :)

Ik ben kwasi verplicht om een nieuwe Hifi-keten te kopen, aangezien mijn oude al 15 jaar dienst doet en het heeft opgegeven.

Dit zijn de specs die ik er graag zou bij willen :

* 3-5 CD/CDRW laders
* DAB+ radio
* platenspeler
* 2 x cassettedeck
* USB ingang / SD-kaart
* Bluetooth
* Wifi (optioneel)

Heel belangrijk is, is dat er een functie in zit die mijn cassettes digitaliseert, zulke hifi's bestaan dus. Ook eentje waar je je ouwe vinyl mee kunt digitaliseren.

Ik heb al uren liggen zoeken achter een dergelijk toestel, ze bestaan wel, maar vaak komen ze tekort aan mijn verlangens.

Helpen jullie effe mee zoeken ? :D

Alvast dank op voorhand !

Gloomy.
 
Heel belangrijk is, is dat er een functie in zit die mijn cassettes digitaliseert, zulke hifi's bestaan dus. Ook eentje waar je je ouwe vinyl mee kunt digitaliseren.
http://tascam.com/news/display/12680/ voor je cassettes. Niet goedkoop.

Je alternatief is een ouder maar goed (Nakamichi) cassettedeck en een goede geluidskaart. Uiteindelijk zit er in al die USB-cassettedecks ook ergens een D/A converter, maar die hoeft niet van topkwaliteit te zijn (denk aan een goedkopere Renkforce). Hetzelfde geldt voor USB turntables.

Voor hi-fi wil je eigenlijk belt-drive, niet direct drive, omdat dat (als het goed is) een stabielere pitch heeft. Het belangrijkste is een goede phono preamp.

De afweging is altijd - des te meer je in 1 doos gooit voor dezelfde prijs, des te goedkoper elk onderdeel wordt. Een goede dedicated stereo A/D converter (Lavry AD10 als je het heel bont wil maken) is beter dan welk ingebouwd geval dan ook, omdat je dan veel meer controle hebt over de chain. Bonus: omdat je niet afhankelijk bent van de driver-ondersteuning van fabrikanten (alleen dat van je audio-interface) heeft het geheel een langere levensduur. Het heeft ook weinig nut om voor digitaliseren speciaal iets te kopen wat je 95% van de tijd niet gebruikt; je gaat ook geen aanhangwagen kopen omdat je 1 keer in het jaar grofvuil moet dumpen of zo.

Tenzij al je rubberbandjes geknapt zijn en je tweeters geploft zijn is er met een 15 jarige hi-fi set niks mis, mits je toen de goede keuzes hebt gemaakt. Een Sonos heb je er toch zo aangehangen als je wil.

Wat is je budget?
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top