Hulp gevraagt bij Minimoog Voyager v/s moogerfoogers

nelson

Nieuwkomer
Lid sinds
11 april 2008
Berichten
21
Locatie
Hoeksche Waard
Hallo Forumleden,

Zins enige tijd ben ik in het bezit van een Minimoog Voyager.
In de tussentijd ook nog gespaart voor een Control processor/ VX-351 CV expander een MF-107 FreqBox en een MF-102 RingModulator.
Via de site van Moog en met de handleidingen wordt je een beetje opweggeholpen, hoe je met deze instumenten om moet gaan, maar dan houd het bij mij op.
Zelf ben ik niet in de electronica opgeleid, maar wel een onzettende Moog fan.
Is er iemand op het forum die mij, het zij via foto`s en/of beschrijvingen, meer over het aansluiten van deze instrumenten met elkaar, kan helpen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mvgr Peet
 
ben zelf ook niet zo'n kenner, maar heb je de goede xpander? (heb ooit een voyager gehad, maar begreep later dat er 2 expanders zijn, 1 voor de toetsen en 1 voor de rack.)

die sluit je in ieder geval gewoon via de grijze printerkabel aan, verder niet, kan niet missen,

de moogerfoogers op het lichtnet, verder niet.

en dan heb je dus een heleboel inputs en outputs waar je naar hartelust jacks in kan steken en uit kan halen. gewoon een beetje proberen joh. je hebt audio signalen en controle signalen, de controle signalen zijn weer te verdenen in triggers/gates (blauwe moertjes als ik me goed herinner) dus gewoon iets teweeg brengen of niet, en CV signalen, variabele stroom die iets versterken/afzwakken....

veel plezier.
 
een keer een cursus volgen bij rob papen misschien ?
mag ook langskomen voor nadere demonstratie , en verdiep uzelver in oa de sound on sound uitleg over synthes, op de moog forum site is er een speciaal hoofdstuk voor gebruikers van moogfoogers en de voyager, en mocht je iets specifiekere vragen hebben , dan stel ze natuurlijk gerust. nu is je vraag wel erg breed gesteld. moeilijk om iets zinnigs op de antwoorden . wat weet je wel al van synthese en modulaire synthese en zo ?
 
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de goede CV-expander, de VX-351 CV expander.
Ik maak hieruit op dat ik gewoon kan experimenteren met patchkabels, zonder dat er iets defect kan gaan?
 
Ook bedankt voor de reactie,

Een cursus volgen, misschien is dat wel nodig voor mij als electronica-leek.
Eigenlijk, eerlijk gezegt, weet ik niet zoveel van modulaaire synthezisers af.
Maar goed, ik sta zeker open voor onderricht hierover.
V.w.b. het Moog-forum zal ik zeker gaan bezoeken hierover.
De bedoeling van mijn vraag op het forum was, om net zoiets te kunnen ontvangen zoals in de handleidigen staan.
Uitleg waar je de patch-kabels in moet stekken voor een desbetreffend te kunnen creeren.
 
Mooie SOS link sunny :okdan:
Youtube staat natuurlijk ook vol met demo's
wel de phatty hier maar dat maakt niet uit

 
Back
Top