Monitoren tot 500euro paartje

Fatar

Drum Pad?
Lid sinds
29 juli 2003
Berichten
826
Hallo,

Ik ben op goed naar een paar goede monitoren voor het aansluiten op een klein mengertje voor in de studio. Ik zou graag de volgende dingen willen weten en natuurlijk advies over de onderstaande zaken en jullie persoonlijke voorkeur omtrend eventuele andere monitoren.

wat is passive en wat is active?
wat is psies nearfield?

ow ik zal nog wel ff wat uitgebreidere info geven. de kamer is 3x4meter. ik wil rieel af kunnen mixen en niet dat ik bij de buurman op zijn stereo toren moet horen dat er teveel bass of wat dan ook inzit. verder is mijn budget zoals in de titel vermeld staat tot 500euro voor een paartje.

SAMSON RESOLV 65A a 377,- (pair)
Klik hier voor info
TANNOY REVEAL a 229,- (pair)
Klik hier voor de info
 
Hoi,

Ik heb zelf de Tannoy Active Reveal, die blauwe

Vind ze heerlijk klinken, pcies wat ik lekker vind om te horen..

Maar dat is nogal persoonlijk denk ik..

Ik moet zeggen dat deze speakers bestwel positief geliefd zijn onder vele forum leden.. :)

Dit zijn actieve speakers, dat wil zeggen dat de eindversterkers in de speakers gebouwd zitten..
Bij een Passieve speaker heb je nog een losse eindversterker nodig..

Wat mij opvalt van Actieve speakers is, dat ze veel strakker klinken dan passieve speakers..
Waarschijnlijk doordat de impedantie tussen de versterker en de speaker zelf minimaal is..
Omdat ze dus ingebouwd zijn,, en bij een passieve speaker heb je toch gauw alweer een lange kabel nodig naar elke speaker, die dus een hogere impedantie heeft.
 
Origineel geplaatst door Erazotropa
Hoi,

Ik heb zelf de Tannoy Active Reveal, die blauwe. Vind ze heerlijk klinken, pcies wat ik lekker vind om te horen..
Ik moet zeggen dat deze speakers bestwel positief geliefd zijn onder vele forum leden..

dat hoor ik nu ook in de chat voornamelijk. denk dat het de actives van tannoy worden idd. wil ze gewoon aan een klein mengertje hangen en niet met een versterker der tussen gaan zitten mieren. misschien iemand anders nog wat leuks te vertellen of dit onderwerp? ben hier niet zo in thuis en leer graag :D
 
Hee, had je al op het forum gezocht?

Hier is nl al heel wat over geschreven nl.
 
zeker voor de reveals gaan ... wij gebruiken ze ook, en ze klinken gewoon heerlijk ...

maar de prijs van 229,- is zeker niet voor pair ... in belgiƫ staan ze dikwijls 650-750 euro

dus dat is dan 229,- per box waarschijnlijk ... op z'n minst , en dat zijn ze echt wel waard

*edit* ik had et over de reveal active's (die gebruiken wij ...) , die kosten 575 zie'k ... best goedkoop

en kzou wel degelijk voor de actieve versie gaan ...
 
ik ben der al uit doe hem maar op :slotje: . nog ff wat. ik heb gezocht naar thread over dit onderwerp, maar ik vind persoonlijk dat monitoren toch altijd een specifiek onderwerp is, dat afhankelijk is van vele zaken. zoals de genre waar je muziek in maakt, de ruimte enzo. dus zeg niet altijd zo snel, van: "der is al genoeg over te vinden op het forum". verder ben ik zelf van plan om voor de Behringer B2031Truth AKTIVER 2-WEGE REFERENZ-STUDIOMONITOR te gaan. deze komt lager dan de tannoy reveal monitoren, wat voor mijn genre van toepassing is (dance). anders zal ik namelijk alsnog subs aan moeten schaffen. verder blijft het een kwestie van smaak. wat is goed voor die prijs en iedereen blijkt ook vaak nog een eigen mening te hebben. nu denk ik na wat gebabbeld te hebben dat ik gewoon voor de behringers kies en daar gewoon leer mee om te gaan zoals ik dat anders ook met de tannoy's had moeten doen. dus naast de behringers gebruik ik straks gewoon een midi torentje en een koptefeloon als tweede en derde test.
van mij mag ie dus wel op slot of er moet nog een echt spannende opmerking van iemand anders komen. ;) toch bedankt alvast..
 
vraagje :D
heb je deze monitoren al gehoord en dan liefs met een persoonlijke c.d.

opde buget markt voor monitoren is er n.l. heel veel keus en hoe neutraal elke fabrikant bewweert dat ze zijn ze klinken hoe dan ook anders
monitoren zijn namelijk net zo smaak gebonden als de keuze van je kleding , eten en drank
 
Origineel geplaatst door d.b.1
vraagje :D
heb je deze monitoren al gehoord en dan liefs met een persoonlijke c.d.

opde buget markt voor monitoren is er n.l. heel veel keus en hoe neutraal elke fabrikant bewweert dat ze zijn ze klinken hoe dan ook anders
monitoren zijn namelijk net zo smaak gebonden als de keuze van je kleding , eten en drank

nee heb ik nog niet gedaan. woon ook in een klote omgeving waardoor ik een stuk moet rijden. misschien is het idd wel een goed idee om dat nog eens te gaan doen, voordat ik ze koop. neem ik gelijk een referentie cd mee, van hoe de mix zou moeten klinken. wil alles wel testen en horen, maar zit gewoon in een moeilijke regio en met me auto kost ook aardig wat centjes, maar goed snap dat het maar een miniem bedrag is als je dit gaat vergelijken met wat je voor monitoren betaald. :D zal er nog eens over nadenken iig. kweet voor 90% dat ik de behringers wil, maar zal voor de 10% ze nog ff luistern ook.
 
Heb v/d week een setje NS10's gehaald voor ā‚¬350,- da's binnen je budget en je hebt een paar monitors waar je op
kan vertrouwen. Alleen wel moeilijk te vinden schijnt het. (waarschijnlijk doen niet veel mensen ze graag weg)
 
Origineel geplaatst door Fatar
deze komt lager dan de tannoy reveal monitoren, wat voor mijn genre van toepassing is (dance). anders zal ik namelijk alsnog subs aan moeten schaffen. verder blijft het een kwestie van smaak. wat is goed voor die prijs en iedereen blijkt ook vaak nog een eigen mening te hebben.

jah, is idd goedkoper, maar op monitors bespaar je best niet imho ...

wij gebruiken de reveal actives ook voor commerciele dance en trance en we hebben helemaal geen subs nodig ... enkel die 2 blauwe-groene torentjes :p

et is idd een kwestie van smaak, wat hoor je graag en wat niet, dus ik raad je aan van alsnog een vergelijkend testje te doen indien mogelijk ... want je eigen mening daarover moet je zeker benadrukken. je moet nemen wat jij graag hoort ...
 
Origineel geplaatst door Roel
ik heb 2 philips crt monitors, ook uitstekend heldere weergave

het gaat hier over geluids-monitors, geen beeld-monitors ;)

en dus ook over heldere weergave van geluid :eureka:
 
Origineel geplaatst door Errol
je hebt ook beeldmonitors met geluid.8)

lol !!! jah ... maar wat voor geluid :confused:

dat zijn near-hell monitoren ... zo'n afschuwelijk geluid ...
 
kan nu wel op slotje hoor :slotje: lol we berijken weer een dieptepunt in het gesprek. neh...denk wel genoeg te weten nu en ga zelf ff van de week als ik weer van de griep afben, naar duitsland toe voor een final test en ze dan waarscheinlijk ook aanschaffen. de gameboy dan he ;)
 
Wat ik me afvraag is:

Als je dus van die Reveals hebt en je hoort weinig bas en je gebruik geen subwoofer, draai je er dan niet veelste veel bas in om alsnog de gewenste bas te horen?
 
Back
Top