high-end home monitors in de studio omgeving

rambadu

Nieuwkomer
Lid sinds
16 december 2016
Berichten
10
Ik ben recentelijk terug gekomen in Nederland en weer druk bezig met t opzetten van mijn creatieve ruimte.

Mijn dilemma is nu dat ik voor een zeer schappelijk prijs een setje Amphion argon 2's en een Audion Sterling Tube Amplifier krijgen.

Het zijn hele eerlijke speakers maar tegelijkertijd zeer onvergefelijk met muziek die niet goed is gemastered... Wat mij de impressie geeft dat ze prima zullen zijn voor studio gebruik en dus niet het nodige hoef uit te geven aan een setje "studio" monitoren.

Of mis ik hier iets/ wat is jullie ingeving :?
 
Dat is een Mid- end hifi systeem. Het kleurt wel een beetje. Voor record of mastering heb je dat niet nodig.

Dat is het antwoord , daar moet je het mee doen. Wat wil je weten . Ik zou het zelf niet doen . Zonde van je ruimte. Zet ze in je huiskamer!
 
MBT de Amphion's kan je wellicht even contact opnemen met Anssi Hyvönen (eigenaar van Amphion)
Hij kan je welicht meer duidelijkheid geven.
Anssi is strait forward en zeer benaderbaar.

(Zelf een set Argon 3s in de huiskamer heb staan.)
 
Bedankt voor de snelle reacties!

Uit eindelijk kleuren alle speakers een beetje en hebben ze allemaal hun eigen karakter lijkt mij, correct me if I'm wrong... Maar mijn vraag is meer: in hoeverre zullen ze beter of slechter zijn dan bijvoorbeeld ADAM A7X en waarom/wat zou het voordeel van ADAM zijn?

Op de Amphion site vermelden ze dat de speakers uit de Home-line niet anders zijn dan de speakers uit de studio-line qua kwaliteit maar ze meer gestyled zijn.

Als jullie me iets verder kunnen bijstaan in deze situatie zal dat mij dat erg waarderen, de Amphions en de verstrekker worden sowieso aangeschaft omdat het geen geld is de prijs waar ik ze voor kan krijgen. Maar als ik hier prima me producties op kan maken en wat mix downs van opnames die ik heb gemaakt (Ik heb geen opname studio, doe dit op andere locatie) dan scheelt dat me toch weer +/- 1300 eu die ik dan in een mooie synth kan steken bijvoorbeeld

Ik zal in ieder geval even contact opnemen met Anssi, bedankt voor de de tip!

:)
 
Ik zou eerder bezorgd zijn om een studio die klinkt als een huiskamer dan om huiskamerspeakers die gebruikt worden als studiomonitors :).
 
Als jullie me iets verder kunnen bijstaan in deze situatie zal dat mij dat erg waarderen, de Amphions en de verstrekker worden sowieso aangeschaft omdat het geen geld is de prijs waar ik ze voor kan krijgen. Maar als ik hier prima me producties op kan maken en wat mix downs van opnames die ik heb gemaakt (Ik heb geen opname studio, doe dit op andere locatie) dan scheelt dat me toch weer +/- 1300 eu die ik dan in een mooie synth kan steken bijvoorbeeld

Ik zal in ieder geval even contact opnemen met Anssi, bedankt voor de de tip!

:)

Daarom ook even contact met hem opnemen...... hij kan je hierin het beste advies geven vanuit de ervaring die zij hebben met studio monitoring in vergelijking met de Argon 2.

Verder is het iig en anderzijds geen straf om een home set Amphion's te hebben :engel:
 
Bedankt allemaal,

Heb een mailtje naar Anssi gestuurd dus even afwachten, ik zal wel posten wat hij erover zegt als jullie daar interesse in hebben.
 
Waarom geen one15's ? Op GS is er al thread in het high end forum met 987398753487 paginas over de one15's/18s voor mix/mastering
 
Midend studiomonitoren (€500-€1000) of op de Amphion hi-fi speakers....
Yamaha HS80 + Sonarworks. Hard to beat if you ask me.
 
Back
Top