Beetje redelijke koptelefoonversterker.

etaoin

Mystic Loges
Lid sinds
16 januari 2004
Berichten
12.743
Locatie
Vleuten
Ik ben op zoek naar wat tips voor een beetje redelijke koptelefoonversterker, maar niet eentje die gelijk in de honderden euro's loopt. Vandaar 'redelijk', hoeft niet gelijk de absolute top te zijn ;)
Mag DIY zijn (sterker nog, dat heeft misschien zelfs de voorkeur, financieel gezien).

Ik heb een Sennheiser 380pro (54 ohm). Die hangt nu op de koptelefoonuitgang van mijn Motu 828 maar die is niet echt lekker. Omdat Motu nalaat om specs te vermelden heb ik ook geen idee waar die voor gebouwd is.
 
54 Ohm is wel erg laag. Ik vraag me af of je een passende versterker kunt vinden? Vaak heb je het dan over honderden Ohms.
 
Je kan MOTU even aanschrijven, mijn ervaring is dat je redelijk snel bericht krijgt van ze. (als je benieuwd bent naar de specs)

HTV's ben ik ook nog niet helemaal uit dus daar kan ik je niet verder mee helpen aangezien ik ook nog steeds zoekende ben naar de best passende oplossing. (nu aan het verbouwen dus andere prio's heb)
 
Zal inderdaad eens even checken met Motu. Ben sowieso wel nieuwsgierig wat daarin zit.
 
Ze waren inderdaad heel snel, met niks:

Unfortunately MOTU does not release its specs for this model unit, so I do not have have specific information to provide.
 
Ze waren inderdaad heel snel, met niks:

Heb je iig wel snel door dat je "geen" info kan vinden/krijgen (dat dan weer wel)
*blijven natuurlijk protectionisten daar aan die andere kant van de plas :engel:

Dan maar heel veel succes met het vinden van een goede betaalbare koptelefoonversterker Etoin :koffie:
 
Sjees, zijn de specs van een koptelefoonuitgang nou zulke belangrijke bedrijfsinformatie. Lekker behulpzaam zeg. Ik zou ze vriendelijk bedanken en aangeven dat het nou niet echt bevordellik is voor de aankoop van en nieuw Motu product. Met cc: naar sales natuurlijk.
 
Sjees, zijn de specs van een koptelefoonuitgang nou zulke belangrijke bedrijfsinformatie. Lekker behulpzaam zeg.

Van een legacy-product ook nog.

Hij zei wel dat 54 ohm geen probleem zou moeten zijn. Maar het zou wat behulpzamer zijn geweest als hij had gezegd ja hij gaat er niet van stuk, maar hoogohmig werkt beter, of zoiets.
 
Nee ik heb op de Motu eigenlijk alleen maar vrij schel mid.

Zoals gezegd, de Sennheiser is geen top-exemplaar, maar ik verwacht wel iets meer dan dat. En rechtstreeks in een synth klinkt ie ook prima. Dus de uitgang van de Motu is gewoon niet lekker. Misschien ook wel stuk, wie zal het zeggen...

Vandaar dus maar op zoek naar een losse amp.
 
ik heb zo'n samson koptelefoon voorversterker kastje gekocht waar er maar liefst 4 tegelijk in kunnen met aparte volumeregelaars.
75 euro 2dehands en best goed geluid , ook handig om met meerdere te jammen bv op de eventueel weer komende synthforumdagen :-)
 
Back
Top