Genelecs 1032A overkill?

boeklanoei

Ouwe rot
Lid sinds
15 september 2006
Berichten
1.014
Zijn de Genelecs 1032A voor een ruimte van 32m2 overkill?
Is de bass zwaarder of meer aanwezig in vergelijking tot de mackies HR824's?
 
ALs je de ruimte goed gaat dempen is een 1032 wat mager als je fullrange geluid wil hebben . ALs je ruimte nagenoeg niet gedempt is heb je aan een 1032 genoeg . Je kunt wel een sub erbij plaatsen voor het echte laag maar echt mooier of beter zal het niet worden . Nog meer geld uitgeven voor beter mid/hoog heeft ook geen zin in een ongedempte of slecht gedempte ruimte .
 
updatje

updatje

Oke, nog ietwat meer details:

Het gaat om een zolderkamer. De ruimte is 8 meter lang bij 4 breed ongeveer.
32m2. Er is niet echt spraken van van goede specifieke acoustische technische indeling en perfect ingerichte ruimte dus.
Ook is het niet geisoleerd met speciale materialen of zo


Wel weet ik 100% zeker dat ik niks voel voor een speciale bassmonitor om diverse redenen. Dus die komt er ook niet. Is mijn inziens voor een zolder ook teveel van het goede.

Er is me in ieder geval gezegd dat er niet direct veel verschil is tussen de HR824 en de 1032A aangaande zware bass. Alhoewel ik dat vreemd vind met een bass van 180 watt (1032A's). Maar er zou geen overdreven veel verschil moeten zitten tussen de zwaarte van de bass.

Ook vind ik het mooie monitoren die perfect zouden passen bij de rest van me. En dat is me tot op zekere hoogte, ook wel wat waard.

Ik denk dat ik voor 2de hands ga, daar een 3000 euro's me toch wel wat teveel bloeden is.

Ik vraag me een beetje af of het niet overkill zou zijn en ''too much''.
 
Back
Top