Wat is mij aan te raden?, Voor muziek via keyboard/pc.

Tyros1990

Gedeactiveerd account
Lid sinds
5 Maart 2007
Berichten
1.723
Locatie
Hilversum
Hoi, Ik wil een studiotje maken op mijn slaapkamer en ik heb natuurlijk goed geluid nodig, Nou heb ik mijn zinnen gezet op boxen van het merk BOSE, Deze zijn wel prijzig(vooral de 501 serie die mijn pa heeft, En de beste.... De 901), Ik heb speakers nodig met goed krachtig geluid over de hele range, Dus laag moet goed zijn, midden moet goed zijn, En hoog.
Nou heeft de 901serie daar geen last van Lees: hebben 10speakers ingebouwd.
Maar de wat goedkopere setjes van bose die hebben volgens mij geen super goed hoog weergave(Luister zelf vaak via de 501 boxen van mijn pa), Ik heb ook gekeken voor gratis boxen, Maar dan kwam ik vooral boxen tegen met gescheurde subwoofers of een te laag wattage(40watt, Dat is vèèlste weinig).

Het mag eventueel ook een ander merk zijn hoor, Als de prijs/kwaliteit verhoudingen maar goed zijn, Zoals vroeger bij BOSE(Tegenwoordig is het niet veel).
Ik heb een niet al te groot budget, Wegens aanschaf TYROS in de Zomer2009, En een weekendje weg met wat vrienden naar Slagharen/London.(ligt ewr maar net aan wat we kunnen betalen:P)

Ik kan eventueel een setje van 2 van deze boxen(die van me pa) op me kamer hangen, En er dan evenlater nog 2 bij kopen(iedere hoek 1).
http://rapidshare.com/files/157557843/7.bmp.html

Wie helpt mij uit de brand.
Groeten Bradley.
 
Mijn Oude account(Freddiemercury), Deed het niet meer, Dus ik heb een nieuw account aangemaakt, Aangezien ik het heel leuk vindt op dit forum, En toch wel redelijk gegroeid ben qua Socialiteit(Als dat een woord is dan).
En ONTOPIC: Yamaha boxen zijn hèèl erg goed, En die andere merken die u opnoemt zijn ook zeker niet slecht(ken verder alleen mackie:$), Maar je moet er het geld maar voor hebben.
 
haal studiomonitors ipv hifi boxen ?

Merken als dynaudio, mackie, genelec, krk, yamaha etc etc.
Een neutraal geluid is belangrijker dan een vet geluid als je voor goed afmixen wilt gaan.

Yamaha boxen zijn hèèl erg goed, En die andere merken die u opnoemt zijn ook zeker niet slecht(ken verder alleen mackie:$), Maar je moet er het geld maar voor hebben.

Voor het produceren van muziek kun je best wel een versterker en aparte (speaker)boxen gebruiken. Ik heb zelf ook een "B" referentie in de vorm van een 2x 80 W Pioneer amp met simpele 3weg JVC speakers.

Wat Niel in zijn post al aangeeft klopt zeker. Als het aankomt om een goede basisreferentie voor het afmixen (denk aan eq-en e.d.) zijn goede referentiemonitoren een must.

Je richt je pijlen op een Bose-systeem... dan kun je toch ook wel een setje KRK's kopen? bijvoorbeeld de KRK RP6 (nieuw ongeveer 400 euro).
 
KRK`s?, Als die dingen een goed geluid hebben wel.
Ik kan ook even langs de populairste muziekzaak van hilversum(Kick Music) en daar even een setje samsons proberen.
 
Mijn Oude account(Freddiemercury), Deed het niet meer, Dus ik heb een nieuw account aangemaakt, Aangezien ik het heel leuk vindt op dit forum, En toch wel redelijk gegroeid ben qua Socialiteit(Als dat een woord is dan).
En ONTOPIC: Yamaha boxen zijn hèèl erg goed, En die andere merken die u opnoemt zijn ook zeker niet slecht(ken verder alleen mackie:$), Maar je moet er het geld maar voor hebben.

Volgens mij als je een mailtje stuurt naar één van de moderators en even uitlegt hoe of wat, kunnen ze je account weer openen, of mergen met dit account.

Er is al een hoop geschreven over goede monitoren op dit forum. Bekijk die topics eens :)
Maak een keuze en kijk of die keuze ook 2ehands te krijgen is. Dat kan geld schelen, waardoor je geld overhoudt voor andere dingen.

Succes!
 
Ik heb inderdaad plannen, Maar het lukt me wel.
Mijn verjaardag komt er ook aan(nog 1 maand en 3 dagen).
 
Je gaat dan toch wel de Tyros3 XXL kopen he? want die is echtwel superdesuper:halleluja:mega:8) (als er geen polka's of andere slagermuziek inzat,ging ik er zelf ook een halen):doei:
 
Nee, Ik koop de TYROS-2 XXL, Dat is zat voor me, Mocht de TYROS-3 in de zomer ook op marktplaats staan voor zo`n 2000-2500euro dan wil ik er wel over na denken, Maar voor wat je er voor krijgt vindt ik het eerlijk gezegd te veel geld.
 
Back
Top