Keith McMillen K-Mix

Cornerman

Ouwe rot
Lid sinds
10 september 2002
Berichten
1.267
Nu ben ik in de markt voor een nieuwe audio interface, na een motu 828 en een propellerheads interface voor bij de laptop was mijn eerste gedachte een motu 828 of een RME.

Maar ook kwam ik de Keith McMillen K-mix tegen, portable, voorzien van genoeg i/o en gelijk een controller interface. Ziet er allemaal erg goed uit.

Review filmpjes gekeken en men lijkt enthousiast. Nu hecht ik altijd wel veel waarde aan de gebruikers ervaringen hier. Heeft iemand ervaring met deze interface/mixer/controller? En hoe bevalt deze.
 
Ziet er cool uit. Heb hem overwogen, maar er zitten geen send/returns op, dus je moet kanalen opofferen. En daar is ie nou net te klein voor..
 
Ziet er cool uit. Heb hem overwogen, maar er zitten geen send/returns op, dus je moet kanalen opofferen. En daar is ie nou net te klein voor..

Ja dat is inderdaad een nadeel, maar daar kan ik nog wel omheen werken.
 
Je moet toch altijd kanalen opofferen voor send/returns. Bedoel je niet gewoon dat je meer inputs en outputs wil?


Klopt, vooral meer inputs. Heb ik dus ook nu. Is echter wel 'ietsjes' groter...
 
Cuckoo had een review video hierover, de mening was niet onverdeeld positief, vooral de DSP effecten en het volume niveau was ondermaats. Daarnaast zijn er wisselende meningen over de knoppen die McMillen gebruikt, die zouden nogal ongelijk reageren vaak.
 
Ja, ik zou vooral kritisch naar de build kijken, er zijn wel wat verhalen van users die vonden dat de verschillende knoppen niet gelijk reageerden, en dat lijkt me redelijk irritant. Meer op een toetsenbord natuurlijk, maar op een mixer lijkt het me ook niet erg fijn.
 
Dat ligt er een beetje aan of ie live wordt gebruikt, of als studio mixer. Kan ook zijn dat dit probleem allang is opgelost. Heb in recente vids niet echt negatieve comments kunnen vinden.
 
ik zou ook kijken naar de Focusrite Clarett 8pre (misschien 2e hands) en dan nog een aparte monitor controller kopen mocht dat echt nodig zijn. dan heb je goede 8 steen goede pre-amps ipv 2 pre amps en 6 line inputs. en heb je een veel betrouwbaarder bedrijf er achter zitten. Keith McMillen komt op mij altijd een beetje over als een Form over function bedrijf. En ik weet niet hoe betrouwbaar de drivers zijn. Het hangt er een beetje vanaf wat je er doorheen haalt!

hoedan ook denk ik niet dat het per se een slechte aankoop zou zijn.

succes

- afro
 
Bedankt voor de tip , Focusrite maakt inderdaad ook mooie spullen. Als ik voor zoiets ga wordt het nu toch waarschijnlijk RME. Of anders weer Motu. De McMillen was gewoon een leuk alternatief waar ik niet echt iets over kon vinden. Maar ik neig nu toch naar een RME / Motu.

Mobiliteit heb ik niet nodig. De keren dat ik echt op reis of op locatie iets ga doen dat meer inputs vereist zijn toch op 1 hand te tellen. Dus dat valt af. Qua controller opties ben ik ook ruim voorzien en als ik alles een beetje stroomlijn komt de workflow wel goed.
 
Ik heb een K-mix; niet in gebruik op het moment. Beviel niet voor het oorspronkelijke doel waarvoor ik hem gekocht had. Ik wilde een compacte mixer met relatief veel EQ; meestal moet je daar een "groter" model voor hebben maar ik heb maar 2 mono kanalen nodig. Maar EQ aanpassen met soft encoders is toch minder fijn dan echte knoppen.

Daarna nog een tijdje gebruikt als submixer voor drummachines. Daarbij kwam ik erachter dat de twee microfoon-ingangen niet zo geschikt zijn voor line niveau. Volgens de handleiding kan je gewoon een jack in de combi-XLR steken en de gain omlaag draaien, maar ik kreeg clipping als ik de bron niet ook lager zette. Dus het lijkt erop dat die "combi" ingangen toch echt meer microfoon-ingangen zijn. Wel goed om te weten als je de 8x inputs voor line level wilt gebruiken, want kanaal 1&2 kan je dus te makkelijk clippen. Ze hadden die kanalen een 'pad' functie moeten geven.
 
Ik heb een K-mix; niet in gebruik op het moment. Beviel niet voor het oorspronkelijke doel waarvoor ik hem gekocht had. Ik wilde een compacte mixer met relatief veel EQ; meestal moet je daar een "groter" model voor hebben maar ik heb maar 2 mono kanalen nodig. Maar EQ aanpassen met soft encoders is toch minder fijn dan echte knoppen.

Daarna nog een tijdje gebruikt als submixer voor drummachines. Daarbij kwam ik erachter dat de twee microfoon-ingangen niet zo geschikt zijn voor line niveau. Volgens de handleiding kan je gewoon een jack in de combi-XLR steken en de gain omlaag draaien, maar ik kreeg clipping als ik de bron niet ook lager zette. Dus het lijkt erop dat die "combi" ingangen toch echt meer microfoon-ingangen zijn. Wel goed om te weten als je de 8x inputs voor line level wilt gebruiken, want kanaal 1&2 kan je dus te makkelijk clippen. Ze hadden die kanalen een 'pad' functie moeten geven.

Precies zaken die ik niet graag zie in mijn geluidskaart, nu ben ik er definitief uit dit wordt hem niet. Bedankt voor je input.
 
Graag gedaan al vind ik het niet leuk om negatief te zijn.

Ook een beetje jammer. Ik vind het sympathiek dat Keith McMillen anders-dan-anders producten op de markt zet maar de keerzijde is dat je niet goed weet wat je moet verwachten. Een multi-channel geluidskaart is saai maar het is vrij helder wat je kunt verwachten. Een gecombineerde geluidskaart / digitale mixer / control surface, zonder display: uhh, wat moet je daar wel en niet mee willen?

Voor mijn oorspronkelijke project gebruik ik nu Behringer MicroMix met een patchkabel naar een Empress ParaEQ (EQ stompbox). Een beetje lomp, traag om op te zetten, maar ook compact en het is heel helder wat alles doet en aan welke knoppen ik moet draaien. :)
 
Goed om te weten. Er zijn wel wat reviews van, maar na de review gaat ie waarschijnlijk weer weg, zonder hem echt gebruikt te hebben.
 
Bedankt voor de tip , Focusrite maakt inderdaad ook mooie spullen. Als ik voor zoiets ga wordt het nu toch waarschijnlijk RME. Of anders weer Motu. De McMillen was gewoon een leuk alternatief waar ik niet echt iets over kon vinden. Maar ik neig nu toch naar een RME / Motu.

Mobiliteit heb ik niet nodig. De keren dat ik echt op reis of op locatie iets ga doen dat meer inputs vereist zijn toch op 1 hand te tellen. Dus dat valt af. Qua controller opties ben ik ook ruim voorzien en als ik alles een beetje stroomlijn komt de workflow wel goed.

wat zijn precies je vereisten? hoeveel inputs/outputs? hoeveel pre-amps? welke aansluiting (usb/firewire/thunderbolt)? en heb je dingen als spdif of adat nodig? wat is je budget?
 
Back
Top