Wat ga ik kopen... zucht. ADVIES!

Boybianchi

Stamgast
Lid sinds
27 Maart 2016
Berichten
186
Locatie
Den Haag
Situatie:

- fulltime producer/componist
- stijl: uiteenlopend van filmscore/piano tot pompende techno en alles daar tussen in

Oke. Ik heb wat bestedingsruimte. En ik zoek wat apparatuur die ik ga inzetten als FX sends. Digitale geluiden dikker maken; experimenteren, dirt/grit meegeven, etcetera.

Er is geen EEN manier. Daarom heb ik nu (vind ik) al een leuke combinatie van alles:

Synths: Minilogue, Analog Keys, TR-8 (halve synth dan), Minitaur
Pedals: BigSky, paar dist/lofi pedals
OB: Toft ATC-2 (eq is cool, comp meh), 3630 (pompen is leuk), MidiverbIII (ach..)
ADDA: UR824 (Steinberg) en twee ADA8000 voor de IO uitbreiding.

Komt bij (denk ik): Strymon Timeline. Lijkt me heel dik om percussie/synths/etc uit de box door de Timeline te halen en er toffe loops/processing uit te halen.

Enige wat ik voor mijn gevoel nog mis, is: iets om het geluid in toon te laten veranderen. Compressie, saturatie, drive.

Optie 1:
Ik koop nog wat pedalen, zoals Moog MF101, Strymon Deco, etc

Optie 2:
Ik koop iets met tubes of transformators.

Optie 3:
Een analoge channelstrip.

Kunnen jullie meedenken? Wat is tof? Wat niet? BUDGET: +- 800 Euro.


THNX!
 
Haha, goed punt :-)

Ik werk met Cubase en Ableton. Veel materiaal (vooral drums) wat daaruit komt wil ik spicen. En wat concreter: het zou leuk zijn als ik bussen met info naar buiten kan sturen. Drumbus, bus met synths, eindbus, etc.. Kleine stapjes opwarmen.
 
Effecten zou ik zeker voor gaan, Eventide erg tof , of bijvoorbeeld een Deucetone rat voor wat distortion, Patchbay erbij en gaan :D
 
Om ook even wat budgetopties aan te dragen:
- Je zou ook kunnen proberen om je bussen door de filters van je analoge synths te halen.
- Probeer eens een demo van een saturation/filter/preamp etc. plugin.
Bevalt dat niet, dan kun je altijd nog voor outboard buizenapparatuur gaan o.i.d.
 
Zelf ben ik gek op de Kurzweil KSP8. Ontzettend flexibel inzetbare multi fx processor.

Een Axe FX is ook geweldig als stereo processor en voor mij reden genoeg geweest om mijn big sky en timeline te verkopen.
 
Koop een LSD trip.
Kost 5 euro, en je ziet daarna in dat je alles wat je nodig hebt eigenlijk al hebt.
 
Back
Top