Rechtstreeks naar laatste gelezen bericht of pagina

nick nova

Resonator
Lid sinds
24 oktober 2001
Berichten
2.771
Locatie
Mortsel, Antwerpen
Hoi,

ik had recent de optie aangezet om een mailbericht te krijgen voor een topic waarin ik zelf iets had bijgedragen.
Dit werkt mooi en da’s leuk. Maar wat nog leuker is, is dat ik merkte dat ik meteen naar de forumpost werd geleid die nieuw was toegevoegd en dus niet naar het begin van de discussie, waardoor ik nog van pagina zou moeten veranderen om de nieuwe posts te kunnen lezen.

Nu liep ik al een tijdje tegen het feit dat het vertragend werkt om steeds bij het openen ve topic die filterfunctie te moeten gaan gebruiken om bij de nieuw toegevoegde posts te komen. Door dit elke keer te moeten doen, komt dat bij mij erg omslachtig over en wordt er nogal sufferig van.

Nu vroeg ik me af of het niet mogelijk was om bij het openen vh topic rechtstreeks gelinkt te worden naar de ongelezen posts, net zoals je in eerder vermelde mailnotificaties ook naar het eerste ongelezen bericht wordt gelinkt. In het geval je een nieuwe, ongelezen topic opent, start je dan gewoon op de eerste post.

​​​​​Ik geloof eigenlijk dat dat zo was bij de vorige forumversie, hetgeen voor mij één vd redenen is waarom die voor mij meer ‘efficient’ aanvoelde.
Mocht dit kunnen aangepast worden, zou dit de dynamiek wel algemeen kunnen verbeteren.

groet,
ken
 
Dat kan door op de pijltjes links in bijgevoegd screenshot te klikken. Als je op de pijltjes rechts in het screenshot klikt ga je naar de laatste post.
Capture.PNG
 
Ah, dat is al mooi, maar ik heb het net geprobeerd en ik ‘touch’ er zelf vaak naast op mijn ipad, waardoor ik toch aan het begin terecht kom. Ik kan mij ook heel goed inbeelden dat dat op smartphone helemaal onbegonnen werk is. Kan het niet standaard (of bij preferences) ingesteld worden? Of die knop groter/beter geplaatst worden? Ik zou er geen seconde over nadenken om dit aan te passen. Heel het filtergebeuren per topic valt dan weg of kan gewoon bij de search geintegreerd worden.
 
super tip, de vraag is maar hoeveel mensen dat weten. Dank kobuz!
 
:D was het zelf toevallig tegen gekomen in een discussie erover na de update, inderdaad erg handig!
 
Het knopje zou wel iets groter mogen voor de tablet of mobiel. Ik heb trouwens wel bij bepaalde topics zoals mijn yamaha cs 60 restauratie het knopje niet naar de laatste post gaat maar de laatste reactie van de topic starter.
 
ik zou het ook fijn vinden als je default naar het eerste ongelezen bericht zou gaan als je op een thread titel klikt. Tenslotte is dat wat je in 99% van de gevallen wilt en de knopjes die deze functie hebben zijn vooral op mobile/touchscreen echt veel te klein.
 
ik zou het ook fijn vinden als je default naar het eerste ongelezen bericht zou gaan als je op een thread titel klikt. Tenslotte is dat wat je in 99% van de gevallen wilt en de knopjes die deze functie hebben zijn vooral op mobile/touchscreen echt veel te klein.

Lijkt me ook het meest logische.
 
Back
Top