MP3-tags / bestandsnamen in tracks

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Yoozer

vorbei
Lid sinds
6 november 2002
Berichten
9.558
Locatie
Thuis
't Zal wel helemaal aan mij liggen, maar ik wordt ranzig gestoord van die nietszeggende bestandsnamen die soms voorbij komen. Op m'n MP3-harde schijf (tja, een folder is te klein, en ik heb toch 140 gb ruimte) zitten vrolijk een hoop mooie en groovy SF-trackjes, maar bij sommigen is het echt niet meer uit te vinden wie het heeft gemaakt. Nu luister ik vaak een MP3-tje door de link naar WinAmp te slepen - is het dan wat, downloaden op de Desktop en eens in de zoveel tijd opruiming houden met een massieve shift+sleep-actie. Er komt dus een bestand te staan met een tag als streepje, en verder een filenaam als 'master' of 'remix02' of zo.

Errug jammer. Omdat FTP'en echt niet moeilijk is en het aanbrengen van MP3-tags ook niet, kan er misschien een soort sticky komen te staan van "Geef je song een naam!" met het precieze hoe/wat? Linken naar songs is lastig met spaties en ik kan me daarom voorstellen dat in command-line FPT "put remix.mp3" makkelijker is dan een paar dozijn procent-20-tags ,maar daar is de underscore voor uitgevonden.

Ik bedoel, het is alleen maar beter voor de artiesten als de tracks gewoon een goede naamgeving van het begin af hebben. Stel je voordat een demootje alleen maar "remix02" heet en je wordt toevallig opgepikt. Probeer dat dan maar nog eens terug te vinden, wie het gemaakt heeft en hoe 't heet... Okee, dan is de bestandsnaam nog niet eens zo'n gruwelijke ramp, maar zorg dan wel dat de ID3 tag in orde is zodat je weet wat je hoort.

Um, ja. Dat was het. Mensen die nu beginnen over "sla het zelf dan goed op"; tja, is niet altijd tijd/zin voor, en zinnige naamgeving is eigenlijk een Goede Gewoonte (tm) voor iedere computergebruiker; verplicht als je orde in de chaos wil brengen.
 
Dit viel me ook al op en ik geef je groot gelijk. ID3-tags zijn supersimpel te maken en schelen wat dit betreft gewoon alles. Je bent in één keer klaar (en het is inderdaad veel betere zelfreclame).
 
mp3 tags invullen a.u.b.

mp3 tags invullen a.u.b.

Een algemene opmerking die zo'n beetje voor de hele internetgemeenschap geldt: vul die extra info even in!

Ik neem graag kennis van andermans werk. Maar na een tijdje heb ik allemaal bestanden met namen als demo.mp3 of sample_song.mp3 en allemaal gemaakt door untitled van het album untitled.

Het is zo'n kleine moeite om mp3 tags in te vullen.

Niet alleen blijft voor de luisteraar duidelijk naar wie er geluisterd wordt; ook kan je copyrights gegevens, je URL (of wat dan ook) meegeven.

Iedereen blij... :)
 
Ik ben van dezelfde mening!
Telkens als ik dus een trackie ergens neerpoot (hoe afschuwelijk het ook mag klinken)
alles vul ik telkens netjes aan.
Vind ik zelf maar zo leuk.

greetz

cloudy
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top