Timecop - Escape from Orion (feat. Sonic Synergist)

Ik sluit me aan bij de meerderheid: de muziek en sounds zijn tof, retro, terug naar begin jaren 80 maar de technische uitvoering maakt de track kapot. Jammer want qua stijl vind ik het erg leuk. Voor mij weegt de muzikale creativiteit het zwaarst dus mijn stem hebben jullie!
 
Compressie veel te lomp
maar zoals altijd heerlijk nrw

super

Iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe! Mooi ook om van een mede Gemertenaar complimenten te krijgen!

Ik weet dat de compressie niet naar ieders smaak is, daar moet ik nog aan leren werken.
 
Oh WAUW!

te gek!
en dan heb ik alleen nog maar de baslijn en de lead in de intro gehoord :)

-C-
 
Ik weet dat de compressie niet naar ieders smaak is, daar moet ik nog aan leren werken.

Dat is wel heel typisch voor het genre. Ook echt het enige wat ik kut vind als ik naar dat soort muziek luister.
 
Mooie opbouw, goede geluiden en prima sfeer. Ook prettig geproduceerd, hoewel inderdaad misschien wat te sterk gecompressed. Maar wat ik bij synthwave wel vaker heb is dat het niet echt beklijfd. Ook in dit nummer zit niet echt een melodielijn die me bijblijft, of waarvan ik op het puntje van mijn stoel ga zitten. De geluiden zijn evenmin verrassend. Ik hoopte stiekem een beetje op zang. Desalnietemin een fijne track, maar dan als game-muziek of bij het lezen van een boek.
 
Klinkt goed dit: prettige opbouw, stiltes op de goede momenten en lekker bombastisch. Enige minpuntje vind ik de pitch bend in de lead die vanaf 2:35 te horen is. Niet helemaal spot on voor mijn gevoel.
 
Coole sounds, waar komt die lead vandaan uit het intro?
Als de beat erin komt begin ik mij snel te storen aan de snare, te overheersend in de mix.
 
Eén van de betere naar mijn smaak, Timecop!

(En daarmee staat op dit moment, ik ben nog niet klaar met alles luisteren, Synergy 2 x in mijn top 3 !!! ;) )
 
Knap gemaakt en heeft idd een Terminator vibe, zou zo de song van de volgende film kunnen zijn.
Keertje contact opnemen met Hollywood :D
 
Back
Top