Hermax - Society

hermax

Ouwe rot
Lid sinds
22 april 2004
Berichten
2.268
Locatie
Haacht
Geen moeilijke keuze voor mij om een track van 2016 te kiezen, ik heb er namelijk maar eentje gemaakt (die in aanmerking komt) :)

Het is een song die ik al dertig jaar geleden gecomponeerd heb, op tekst van een vriend die een nogal "ingewikkelde" relatie met zijn vader had en dat van zich af wou schrijven. We hebben dat lied toen wel gebracht met het bandje waar ik in speelde maar nadat dat afgelopen was heb ik met het lied nooit meer iets gedaan.
Tot ik vorig jaar bij toeval zanglessen ben gaan volgen (het nichtje van mijn vriendin durfde enkel maar gaan indien er iemand meeging...) en stilletjes aan begon te denken dat ik het misschien wel eens zelf zou kunnen inzingen. :eureka:

Et voila, dat heb ik dan gedaan en dit is het resultaat. Mijn engelse uitspraak is niet je dat, dat weet ik, maar voor de rest ben ik eigenlijk wel een beetje trots. Ik had nooit gedacht dat ik zoiets zou durven doen.

De muziek is opgenomen zonder computer, zonder metronoom, dus vrij ingespeeld met de piano en dan de rest erbij. Daarom dat er geen drum bij zit, ik het het wel geprobeerd maar dat is frustrerend moeilijk om te doen. Alles met slechts 2 apparaten, de Roland Integra-7 en V-Synth.

 
Laatst gewijzigd:
heel mooie compositie en mooie sounds, complimenten! moet zelfs geen drums onder is inderdaad prima zo.
 
Ja mooi nummer. Wel goed dat je zelf de zang hebt gedaan. Zit ook mooie progressies in het nummer. Dat is denk het voordeel als het 30 jaar de tijd krijgt om te rijpen :)
 
Deze herinner ik me uit de tracks afdeling van het forum. De compositie vond ik toen al prachtig en nu nog steeds. Je hebt echt een prachtig timbre in je stem. Past ook erg goed bij de stijl van de track. Blijf vooral die zanglessen volgen, dan wordt het alleen nog maar beter (kun je ook mooi nog een beetje aan je aanzetten werken en wellicht aan het accent, of mocht ik dat niet meer noemen :)).
 
Wel een verademing om zeg maar een wat traditioneel gestylde song te horen, tof hoor!
ik vind het een goede compositie met een prima tekst.
Ook hoe je eerst je piano intro doet en dan begint met je zanglijn die vergezelt gaat van een heel passende akkoorden struktuur.
Erg goed vind ik bij keeping distance but its getting back dat je dan in je pianospel ook een soort mix van angst en verwarring hoort (als ik het goed interpreteerr?) knap hoor!
Ook hoe je bij 3.41 na eerst wat spaarzaam piano extra aanzet met behulp van de synth en de dramatiek komt er goed in zo bij het laatste refrein, perfekt.
Spaarzaam gebruik van instrumenten met een goede afwisseling van dynamiek, echt mooi.
Wat de zang betreft; in potentie vind ik je stem goed al mist het hier en daar een klein beetje presence/body heb ik het gevoel maar in de basis zit het goed dus ik sluit me bij de doctor aan met het advies om zanglessen te blijven volgen en blijf vooral meer zingen.
Ik denk als je meer overtuigd zou zijn van je zang dat je nog wat makkelijker voluit durft te gaan en het als vanzelf meer presence krijgt.
In potentie hoor ik hier een hele goede songwriter dus ga gewoon lekker door waar je mee bezig bent zou ik zeggen.
 
rustig en to the point en de tekst is ook iets om over na te denken, dat geeft zo'n nummers ook hun klasse cachet :) Het is iets dat je op een ochtend gerust tussen het wat ruigere geweld kan draaien als verademing.
 
Ha Hermax,

Respect dat je er zeker niet onverdienstelijk zang aan hebt toegevoegd. Weet niet zo goed wat ik ervan vind. Mooie pad onder de piano, maar het raakt me helaas niet zo. Ik mis een echt hoogtepunt, wat dynamiek. Als die gitaar komt, zou je best mogen knallen. Je doet het met je stem, maar ik mis daar de grand finale. Desondanks, het luisteren waard.

Grt. RFB
 
Back
Top