SB-SIX - Staggered

SB-SIX

Ouwe rot
Lid sinds
3 januari 2013
Berichten
4.148
Gezellig, dit jaar doe ik ook graag weer mee :)

Omdat jullie allemaal niet zoveel tijd hebben heb ik een redelijk kort nummertje ingezonden.
De track is helemaal met de modular gemaakt, multitracked in Bitwig en daar nog wat geknipt en geplakt om te compenseren voor het feit dat ik nog maar 2 handen heb.

Mijn doel is altijd om een soort verhaaltje te vertellen, ik hoop dat dit ook een verhaaltje in jullie losmaakt. Leuk om te horen waar jij aan denkt bij deze track!

Groeten,

Stefan
[SB-SIX]

 
Thanks pwm! Wat bedoel je eigenlijk met het vocale geluid? Er zitten geen vocalen in :)
Overmodulatie zegt me ook niks. Bedoel je overdrive? Die pad op de achtergrond krijgt inderdaad in de loop van het nummer steeds meer drive. Ik heb wel vaker problemen met het hoog in een nummer, denk dat mn oortjes te oud worden en ik dat niet meer hoor ofzo.
 
Hey Stefan, leuke track hoor.. maar hij is veel te kort en dat kost je puntjes.. Vond hem wel geslaagd, dat kort stukje..

Waaraan ik denk ? Hij reed 180 km/uur waar 120 is toegelaten.. Echt gebeurd vandaag trouwens, een vriend van me.

Mooi stukje muziek. :okdan:
 
Mooi SB-SIX, vind de padsound/leadsound heel erg mooi precies goed. Zeker niet de laatste keer dat ik deze luister.

Thanks!! :)

*D

Hey Stefan, leuke track hoor.. maar hij is veel te kort en dat kost je puntjes.. Vond hem wel geslaagd, dat kort stukje..

Waaraan ik denk ? Hij reed 180 km/uur waar 120 is toegelaten.. Echt gebeurd vandaag trouwens, een vriend van me.

Mooi stukje muziek. :okdan:

Thanks! Maar hoezo kost dat punten? Ik kan soms een aflevering black mirror veel meer waarderen dan een 3 uur durende film. Het gaat toch om de muziek/het verhaal?
 
Echt sorry man, maar ik heb de indruk dat ik naar een snippet heb geluisterd ipv een hele track.. Da's jammer, want hij is wel heel erg mooi, smaakte naar nog, dus hij mocht ECHT wel langer.

Nee hoor, ik ga je daarom niet minder punten geven, we zien wel. Veel succes alleszins ! :okdan:
 
Thanks pwm! Wat bedoel je eigenlijk met het vocale geluid? Er zitten geen vocalen in :)
Overmodulatie zegt me ook niks. Bedoel je overdrive? Die pad op de achtergrond krijgt inderdaad in de loop van het nummer steeds meer drive. Ik heb wel vaker problemen met het hoog in een nummer, denk dat mn oortjes te oud worden en ik dat niet meer hoor ofzo.

De pad ja, dat was het geluid waarop ik doelde. (dat word in mijn hoofd dan een vocaal-achtig geluid) Dat wringt dan een beetje niet zo lekker vind ik. Misschien resoneert er iets niet lekker in mijn hoofd. ;)
Over het hoog, ik ben ook wel fan van wat doffer geluid. Zoals bij BoC b.v.
 
Toffe track :) neigt een beetje naar autechre bij vlaagjes qua sound.. ik vind dit tof.
 
complexe track, iets te vol her en der misschien en het is inderdaad te kort
je verwacht als het ware nog het een en ander.
 
Deze heb ik een paar keer beluisterd, dat had ie wel nodig, er zit veel in.
Het enige wat ik er op aan te merken heb is dat ie te kort is, een beetje aan het einde heb je 't gevoel dat er nog wel wat meer komt.
Met zo'n compositie hoef je niet bescheiden te zijn.
Mooie sfeer, spannend, goed gemaakt hoor.
 
Mooi :mega:
Ik zat bij het beluisteren (2e keer) te bedenken dat deze ik in deze track niet hoopte op een sub thema (wat ik bij een andere track net had) :D maar hij is natuurlijk ook niet zo lang.

Ben zelf niet zo van het heel lang doorborduren op een thema maar smaken verschillen nu eenmaal.
Er gebeurt qua melodieën en geluiden kennelijk toch genoeg om het spannend te houden voor me.. kort maar wel fijn tripje :)
 
Die had ik ( om eerlijk te zijn) ook 2 keer beluisterd ;) Maar misschien houd ik gewoon van een iets andere opbouw. :)
 
Toffe track :) neigt een beetje naar autechre bij vlaagjes qua sound.. ik vind dit tof.
Koel thanks, ja autechre is wel een held idd

complexe track, iets te vol her en der misschien en het is inderdaad te kort
je verwacht als het ware nog het een en ander.
Er komt ook nog meer, dit is een losse track van een heel album wat als het goed is in januari gereleased wordt.

Deze heb ik een paar keer beluisterd, dat had ie wel nodig, er zit veel in.
Het enige wat ik er op aan te merken heb is dat ie te kort is, een beetje aan het einde heb je 't gevoel dat er nog wel wat meer komt.
Met zo'n compositie hoef je niet bescheiden te zijn.
Mooie sfeer, spannend, goed gemaakt hoor.
Dank voor je mooie woorden! Ik zie het ieder geval als compliment dat mensen m vaker willen luisteren :)

Mooi :mega:
Ik zat bij het beluisteren (2e keer) te bedenken dat deze ik in deze track niet hoopte op een sub thema (wat ik bij een andere track net had) :D maar hij is natuurlijk ook niet zo lang.

Ben zelf niet zo van het heel lang doorborduren op een thema maar smaken verschillen nu eenmaal.
Er gebeurt qua melodieën en geluiden kennelijk toch genoeg om het spannend te houden voor me.. kort maar wel fijn tripje :)
Jeej eindelijk iemand die m niet te kort vind :) Thanks voor je reactie!
 
Heel erg mooi. Niet te kort, maar ik had er ook geen moeite me gehad als deze 10 minuten zou duren.

Wat ik zie, een man loopt in een bos, pad is bedekt met bladeren, het is ergens eind oktober, begin november en er hangt een nat mistdek over het woud. De man loopt met z'n handen in z'n zakken, hoofd omlaag en schopt tegen de bladeren die op het pad liggen te wachten tot ze vergaan. Hij lijkt in gedachten verzonken, maar zijn hoofd is leeg. Dan zien we beelden van een veld in datzelfde bos, een vrouw rent over dat veld met haar lange rok wapperend rond haar lichaam, haar lange haar wappert in haar nek en haar hoofd ligt iets naar achteren. Zij rent naar de man die opkijkt. Ze staan stil, voor elkaar, een meter of vier van elkaar verwijderd en zij kijkt vragend en hoopvol in zijn ogen. De man kijkt terug, een lege blik, hij voelt pijn en spijt voor wat er komen gaat: hij schudt zijn en hoofd en slentert verder...

Zoiets dacht ik.

Sounds zijn heerlijk, compositie is prachtig, mix is prima (hoewel ik niet zo van distorted sounds houd). Kanshebber wat mij betreft.
 
@Warehousegroove Ok ok ik snap de hint... thanks man :)

Wouw ontzettend bedankt voor het delen van je beelden @dokter, erg mooi! Ik heb wel eens gehoord van iemand dat als je 1 iemand kan inspireren met je muziek, dan is het al de moeite waard om te maken. Als ik dit zo lees is dat ieder geval beetje gelukt, thanks!
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top