wat kun je ook met een CS6X doen...

surfbuddie3

Steeds dover!
Lid sinds
13 februari 2009
Berichten
40
Als erg nieuwbakken lid mijn inzending. Ik heb jarenlang thuis gesequenzed met een Atari MegaST om liedjes te schrijven maar doe de laatste jaren helemaal niks meer, behalve live spelen met mijn band. Ik had het bijgevoegde liedje nog liggen en het mag meedingen naar de poedelprijs. Als er maar één luisteraar is waarbij het een beetje in zijn of haar hoofd blijft zitten, is mijn missie al geslaagd. Het is wel wat anders dan alle te gekke nummers die ik tot u toe hier heb gehoord...neem het niet te serieus...*D

Gebruikte synth is een Yamaha CS6X, na het ontdekken van de Harmonica, die dus niet alleen voor dance geschikt is...Ik hoop dat u er in ieder geval even een glimlach van krijgt. Misschien dat ik volgend jaar weer eens aan het sequenzen sla met de enorm hoeveelheid troep...dat hangt van de reacties af.
 

Attachments

  • Sesamstraat.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 129
Maar 1mb van de, voor sommige veel te schaarse ruimte gebruikt.. daar hadden nog minstens 8 mb's en synths uit je lijstje bijgekunt..

Hij is iig lekker vrolijk :)
 
Ik heb nu al maximale lol om de reacties die erop staan! Dank allemaal...

@Beatzofbucket: Klopt..het had nog langer gekund. en tja...met die andere synths Dat wordt nogal wat MIDI-thru werk hahaa

@Audiocollage: Ik heb geen PLG-boards in de CS5X zitten. Ooit wel nagedacht over het pianoboard, het DX board en het AN board, maar dan moet de CS altijd in de performancemode staan wat de kracht van de geluiden niet ten goede komt. Met een TG77, P50m en AN1x hoeft 't ook niet. Als de CS de geest geeft komt er wel een Motif XS...

@Devon-Miles: Het liedje heet niet voor niets 'sesamstraat' ;) Als iemand tips heeft om als jinglemaker aan de slag te komen....
 
Ooit wel nagedacht over het pianoboard, het DX board en het AN board, maar dan moet de CS altijd in de performancemode staan wat de kracht van de geluiden niet ten goede komt.

Waarom?
 
Waarom?
De inserteffecten werken maar op 1 part, de controllers zijn maar toe te wijzen aan 1 part en dat is lastiger te programmeren...in de voicemode is de synth veel flexibeler. Het enige dat dat niet werkt is de masterkeyboardmode...daarom staat ie nu bij het aansturen van mijn Stage 2 alleen nog maar op Performance.
 
Ja, maar je hoeft de plugin boards niet perse in Performance mode te bespelen.
Ik gebruik ze zelden in Performance mode.
 
haha.. het is iig een stuk muzikaler dan menig productie die we in de hedendaagse top 40 aan treffen of wat we op de dansvloer te horen krijgen :)
 
Ik had een ander nummer als inzending moeten kiezen merk ik. :D Kinderliedjes maken is leuk. 8)

HAHAHAA...mijn missie is geslaagd..leef je uit..volgend jaar een geheel andere contest
 
haha.. het is iig een stuk muzikaler dan menig productie die we in de hedendaagse top 40 aan treffen of wat we op de dansvloer te horen krijgen :)

Niet alles wat in de top 40 staat is slecht. Ik zoek regelmatig nummers uit voor m'n werk en
ben vaak verrast door het vakmanschap of je er nu van houd of niet.

Vind het trouwens wel een geinig liedje.
 
Back
Top