Arturia Oberheim OB-Xa Poly Synthesizer als plug-in

Click image for larger version  Name:	Arturia-OB-Xa-V.001-1024x576.jpeg Views:	0 Size:	53,2 KB ID:	3759095

Arturia heeft de OB-Xa gereproduceerd in een virtueel instrument met een interface die sterk is gebaseerd op het origineel.
De functies zijn bijna hetzelfde, maar toegevoegd met verschillende nieuwe functies, zoals 4 functiegeneratoren, ingebouwde effecten, akkoordgeheugen, moderne modulatiematrix en meer.
  • Brand new stereo spread feature
  • 16 voice polyphony (double the original)
  • Arpeggiator
  • Huge unison
  • 4 function generators
  • Embedded effect section
  • Over 400 deep, piercing presets
  • Arturia OB-Xa V is nu verkrijgbaar voor een introductieprijs van 149 € / $ 149 (normaal 199 € / $ 199). Aanbieding eindigt op 9 juni.


 
Net geprobeerd en weer zo'n complete CPU-hog. Klinkt best ok, maar CPU-slopers heb ik echt niks aan.
 
Ik heb net de OP-X Pro II gekocht, echt geweldig. Die Arturia sound, daar ben ik geen fan van. Ook de demo klinkt niet heel overtuigend.
 
De Arturia OB_Xa al een tijdje in bezit.Klinkt zalig, zeker als ik er een blackhole reverb opzet, zit je zo in de sferische analoge ambient omgeving.
 
Ben zeker fan van Arturia, maar niet geneigd geld uit te geven aan iets dat met meer mogelijkheden gratis verkrijgbaar is :
:D
 
Ben ik nou zo'n zeikerd of klinkt het wel erg digitaal nog allemaal? Ik hoor toch steeds vaker VA's en VSTi's die gewoon net zo lekker als analoog of hybride klinken, maar deze mist echt iets organisch. Ik zou op jacht gaan naar een SEM module of een Behringer kloon gebaseerd op deze demo
 
ik heb de OB-Xa, je kunt m laten grommen. de arturia versie dus. het lijkt wel, alsof het ook met de muziek te maken heeft, hoe je een emulatie ervaart.

overigens bestaat er natuurlik van 1 hardware synth, zeker de oudjes, geen 2 die identiek klinken...
al zou je toen nieuw hebben gekocht.

maar de OB-Xa geeft mij een heerlik analoog gevoel. ik mag de sound van de OB-Xa. en de OB-Xa is géen SEM... de SEM V van arturia, om te smullen, ik weet dat oberhausen, en een andere meestal geprefereerd worden, maar wat ik met de SEM V kan...

goed zoals altijd, en zeker met arturia...

gekocht naast v collection 7, een update naar 8, ik sla m over, mooie juno, en de JUP 8 V4, maar goed die laatste heb voor €14, als crossgrade/upgrade vanuit v collection 7.
de juno dus niet.. ach later.. genoeg om mee te speulen.
 
De Arturia OB_Xa al een tijdje in bezit.Klinkt zalig, zeker als ik er een blackhole reverb opzet, zit je zo in de sferische analoge ambient omgeving.
ja helemaal mee eens, ik weet niet of je de v collection heb, maar mocht dat zo zijn kijk dan ook eens naar de arturia cz v synth. Zeker met de nodige Modulation destinations is dat een geweldige ambient powerhouse met wat externe extra effecten.
 
verse aanvoer van updates voor collection 5/6/7/8, en natuurlik de aparte plugins, wanneer je die buiten de collection om hebt gekocht.

eindelik de crash die ik had in OB-Xa aangepakt, blijkbaar. het grote andere probleem met vrijwel alle synths niet.. (die je alleen merkt wanneer controllers met parameter control hebt, en nou ja..)
nou ja, de crash in Cubase... blijkbaar was ik de enige, staat bij bugfixes... toch, vreemd genoeg..
 
Back
Top