X

Behringer Teases New EMS Synthi Clone with Patch Point Render

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Behringer Teases New EMS Synthi Clone with Patch Point Render

Zo,blijkt Behringer het te menen met de Synthi clone?

Bron: Matrixsynth.com

https://www.matrixsynth.com/2019/06/...thi-clone.html
    Bijgevoegde bestanden

• bjonson
    replied
    Nieuws:

AMSynths and Behringer Join Forces to Develop Analog Synthesizers

AMSynths and Behringer announced today that they have entered into a collaboration to develop classic analog synthesizers.

Rob Keeble, AMSynths Founder and Chief Engineer stated: “I reached out to Behringer to help bring iconic synthesizers to life because of my passion for creating music from analog circuits. Uli’s synthesizer Vision provides a fantastic opportunity for me to contribute to the re-imaging of some of the best synthesizer designs from the 1970’s, and to make them accessible to everyone, a Vision I profoundly believe in and want to be part of.”

Rob continues: “I created AMSynths in 2009 in order to produce high quality analog synthesizers modules. I built my first synthesizer in 1975 and in 2001 I was inspired to build modular synthesizers after visiting Emu Systems and playing their modular system. Since then I have designed and hand-built analog modules for customers around the world.”

Uli Behringer, Founder of Behringer and Music Tribe commented: “I am very proud to have Rob and AMSynths on our team. Rob is a legendary synth designer with decades of experience. Ever since I designed my first synthesizer in 1977, I have been passionate about synthesizers and today, Behringer is on a mission to bring back classic synthesizers as well as completely new designs and make them available at prices everyone can afford.

We at Behringer believe that everyone should have access to the amazing synthesizers and sounds of the 70’s and 80’s.”

Uli continues: “This partnership also demonstrates that we welcome collaborations with boutique manufacturers as we believe we can perfectly coexist and complement each other. We are currently recruiting 70 experienced synth engineers from all over the world to join us in our synthesizer mission. People interested can directly contact me at uli.behringer@musictribe.com.”

www.amsynths.co.uk, www.behringer.com

Een reactie schrijven:

• Von Naphoven
    replied
    In dat geval kan ik je de Moog One aanbevelen. Het is een forse investering, maar scheelt uiteindelijk aanzienlijk in de stookkosten. Er zitten zelfs 5 ventilatoren in om de ruimte gelijkmatig mee te verwarmen.

Een reactie schrijven:

• johan
    replied
    Waarom wordt er zo weinig gesproken over de warmte (of hitte) die synths opwekken en is hier nog geen vergelijkend onderzoek naar gebeurd? Dit scheelt aardig wat op je huis verwarmingskosten! Allé zo probeer ik het thuis toch uit te leggen...

Een reactie schrijven:

• egres
    replied
    Originally posted by Von Naphoven View Post
    Loodhoudend soldeer klinkt warmer.
    Ja,volledig normaal,electronen moeten meer moeite doen om doorheen dit materiaal te gelijden,er is dus meer weerstand en dat wekt opwarming mee.

Een reactie schrijven:

• mononono
    replied
    Het ruikt in ieder geval beter..

Een reactie schrijven:

• Von Naphoven
    replied
    Loodhoudend soldeer klinkt warmer.

Een reactie schrijven:

• search64
    replied
    Originally posted by marcuuu View Post

Denk dat die wel voldoet. Als je wil maak dan ff een review ;-) Maar dat Behringer spul is toch gewoon smd ?
    Nou niet gaan doen alsof SMD anders klinkt dan through hole aub.

Een reactie schrijven:

• Von Naphoven
    replied
    Ja, zoals ongeveer alle electronica sinds 1992.

Een reactie schrijven:

• marcuuu
    replied
    Originally posted by Cornerman View Post

A ha , hopelijk voldoet hij aan je verwachtingen ! Ik ben wel benieuwd.
    Denk dat die wel voldoet. Als je wil maak dan ff een review ;-) Maar dat Behringer spul is toch gewoon smd ?

Een reactie schrijven:

• Cornerman
    replied
    Originally posted by SmartBits View Post
    Voorzover ik op ervaringen van anderen en demo's af moet gaan wel. Ik heb de mijne nog niet binnen. Ik geloof dat de wachttijd iets van 4/5 maanden is, dus ik moet nog een maandje of 2/3 geduld hebben...
    A ha , hopelijk voldoet hij aan je verwachtingen ! Ik ben wel benieuwd.

Een reactie schrijven:

• SmartBits
    replied
    Dus qua sound zit het wel goed ?
    Voorzover ik op ervaringen van anderen en demo's af moet gaan wel. Ik heb de mijne nog niet binnen. Ik geloof dat de wachttijd iets van 4/5 maanden is, dus ik moet nog een maandje of 2/3 geduld hebben...

Een reactie schrijven:

• Cornerman
    replied

Ik vind het nogal wat voor een nepper. De originele is ook heel duur, maar die behoudt tenminste nog zijn verzamel/antiekwaarde.
    Dat is zo, het blijft veel geld, maar wellicht een goed alternatief voor diegene die niet eeuwig willen wachten op een echte. De Behringer duurt vast ook nog wel even.

Originally posted by SmartBits View Post
    Het is inderdaad behoorlijk wat geld, maar ik ben er uiteindelijk wel voor gegaan omdat een échte me nog een paar duizend meer zou kosten. Ik ben geen verzamelaar dus die factor heb ik niet meegenomen, het is een instrument en als die de sound geeft die ik zoek vind ik het prima. En de Pin is i.i.g. (afgezien van de korte wachtlijst) direct te krijgen. Qua bouwen is het gewoon een duur ding, componenten en zeker de uren die het bouwen kost. Kijk maar eens naar het Cloney project. Ik zou me daar niet aan wagen dus dan is de enige andere optie dat iemand anders 'm bouwt en dat is niet goedkoop. Behringer zou het waarschijnlijk goedkoper kunnen, maar áls ze 'm daadwerkelijk op de markt brengen dan denk ik dat ze 'm anders ontwerpen omdat ze anders teveel uren kwijt zijn aan het bouwen. En dan is het weer de vraag wat dat met de sound doet.
    Precies wat ik dacht toen ik hem noemde. Als je iets zoekt in die richting qua synth, dus sound en workflow, belangrijke combo in dit specifieke geval dan lijkt de PIN een waardig alternatief. Dus qua sound zit het wel goed ?

Een reactie schrijven:

• SmartBits
    replied
    Ik vind het nogal wat voor een nepper. De originele is ook heel duur, maar die behoudt tenminste nog zijn verzamel/antiekwaarde.
    Het is inderdaad behoorlijk wat geld, maar ik ben er uiteindelijk wel voor gegaan omdat een échte me nog een paar duizend meer zou kosten. Ik ben geen verzamelaar dus die factor heb ik niet meegenomen, het is een instrument en als die de sound geeft die ik zoek vind ik het prima. En de Pin is i.i.g. (afgezien van de korte wachtlijst) direct te krijgen. Qua bouwen is het gewoon een duur ding, componenten en zeker de uren die het bouwen kost. Kijk maar eens naar het Cloney project. Ik zou me daar niet aan wagen dus dan is de enige andere optie dat iemand anders 'm bouwt en dat is niet goedkoop. Behringer zou het waarschijnlijk goedkoper kunnen, maar áls ze 'm daadwerkelijk op de markt brengen dan denk ik dat ze 'm anders ontwerpen omdat ze anders teveel uren kwijt zijn aan het bouwen. En dan is het weer de vraag wat dat met de sound doet.

Een reactie schrijven:

• ZoinK
    replied
    Originally posted by syndromeda View Post
    fout
    Nou is niets fouts aan, leuke synth verder. Maar ik vind het nou niet klinken als een SH101, en zo word ie wel verkocht.

Een reactie schrijven:

• Von Naphoven
    replied
    Alhoewel 5999 Ex voor de Pin niet overdreven duur lijkt.

Een reactie schrijven:

• syndromeda
    replied
    Originally posted by ZoinK View Post
    Als het ze al niet lukt om zoiets simpels als een sh101 te clonen verwacht ik hier niet echt veel van. Maar goed, zal in eerste instantie een hoop mensen blij maken als deze echt uitkomt.
    Buiten de financiële onbereikbaarheid van een echt Synthi is het echt helemaal niet zon byzonder ding vind ik.
    Vertel...wat is er fout met de sh101 kloon, ik ben niet echt mee...?

Een reactie schrijven:

• Cornerman
    replied
    De Pin electronics Portabella is toch ook al een clone van de EMS Synhi , toegeven wellicht wel duurder dan deze Behringer. Maar wellicht heb je die toch sneller.
    Ik heb het altijd een intrigerende synth gevonden. Altijd buiten bereik qua prijs ook , dus wellicht blijkt de Beheringer toch de oplossing. Alhoewel 5999 Ex voor de Pin niet overdreven duur lijkt.

Een reactie schrijven:

• Akikaze
    replied
    Op het matrixpaneel na is hij al gekloond en wel door Analogue Systems in licentie van EMS. Maar dat zijn losse modules en zoals zo vaak maakt de gebruikersinterface een synthesizer bijzonder. Je gaat op een Synthi anders te werk dan op een 2600.

Een reactie schrijven:

• ZoinK
    replied
    Als het ze al niet lukt om zoiets simpels als een sh101 te clonen verwacht ik hier niet echt veel van. Maar goed, zal in eerste instantie een hoop mensen blij maken als deze echt uitkomt.
    Buiten de financiële onbereikbaarheid van een echt Synthi is het echt helemaal niet zon byzonder ding vind ik.

Een reactie schrijven:

Working...
X