Pioneer DJS-1000 - standalone DJ-sampler

djs-1000-main.png


Ik kwam deze tegen vandaag, het lijkt op een Toraiz sp-16 in een nieuwe dj friendly verpakking.. Hij wordt verkocht als DJ sampler, maar hij heeft wel midi in en out, dus je kan externe gear er mee aansturen.. Dus voor producers kan hij ook best nuttig zijn tochhh?
Bij NL webwinkels staat hij aangekondigd voor € 1299,-. Vrij prijzig zou ik zeggen, een MPC Live is interessanter..

Features die ik tegenkwam na het lezen van de manual:
- stepsequencer, 64 steps max
- 7” touchscreen
- live sampling
- velocity sensitive pads
- fx
- usb sample load
- pc editor
- slice samples

https://www.pioneerdj.com/nl-nl/product/player/djs-1000/black/overview/

Hier is het introductie filmpje met superspontaan commentaar van DJ's die verklaren dat dit het apparaat is dat ze altijd hebben gemist :)

 
Laatst gewijzigd:
Ooit een fuif meegemaakt waar de DJ niet kon beatmatchen en jij lekker wou dansen?

Jahoor, een slechte dj is een slechte dj. Zijn er genoeg van. Ook genoeg feestjes mee gemaakt waar een dj prima kon beat matchen, maar onnoemelijk saaie platen draaide en een schuifje omhoog, schuifje omlaag "mixtechniek" hanteerde.. Wat is je punt precies? :) het ontkracht m'n argument namelijk verder niet.
 
Bericht door een moderator:
Ging dit topic nou over een Pioneer sampler of over een welles/nietes verhaal m.b.t. DJen?

On-topic svp!
 
Ik vind het best een interessant ding. Niet iedereen wil (nog een) laptop meeslepen voor wat live dingetjes in een "hybride" DJ set. UX is volgens mij best wel goed over nagedacht.
 
Ik vind het best een interessant ding. Niet iedereen wil (nog een) laptop meeslepen voor wat live dingetjes in een "hybride" DJ set. UX is volgens mij best wel goed over nagedacht.

Dit is toch gewoon ableton zonder dat je een laptop/hardware hoeft mee te brengen als producer voor live een set?

Onderbroek, paar sokken en een usb stick in je tas en je kan de wereld over. :yamaha:
 
Er is naar mijn mening vaag weinig info over dit ding....

Was is het verschil bij de toraiz sp 16 (behalve de vormgeving)?

geheugen , aantal patterns , song mode of is het een gans ander toestel!

lijkt me wel leuk om al je studio werk via deze live kan brengen.
 
Waarom geen ogg vorbis? :D
Volgens mij zijn die aac en opus niet echt heel populaire formaten voor samplers.. meer voor websites vanwege de betere geluidskwaliteit bij lage bitrates..
 
Volgens de specs, speeltie alleen maar aiff & wav.... Simpele zielen daar. :stupid

Kweenie, dit is wel wat je zou moeten willen gebruiken. Audio kwaliteit enzo is best belangrijk als je realtime allemaal fratsen met je samples uit wil vreten.

Als dit in het netwerk hangt met de spelers en de mixer, dan staat je BPM goed, en wie weet kan die sampler de key van de sample ook nog aanpassen a.d.h.v. je rekordbox data.

En men heeft wel gelijk, als al die meuk sync loopt, heb je je handen vrij om andere dingen te doen. Zoals roken op het podium. Wat niemand mag roken binnen, behalve als je DJ bent :D
 
Flac geeft gewoon veel te veel conversie als je 100 files wil inladen. Mp3 ook en AAC is volgens mij bijna hetzelfde als MP3. Het is een 2 track formaat. Geen multitrack formaat.

Je bent ook wel een beetje simpele ziel als je geen wav of aiff gebruikt. Uncompressed data, zeker bij meerdere sporen, is gewoon het handigste.
 
weet iemand of er een pattern sequencer inzit zoals de sp 12 toraiz?

Of kan je enkel 16 sounds per program triggeren!
 
weet iemand of er een pattern sequencer inzit zoals de sp 12 toraiz?

Of kan je enkel 16 sounds per program triggeren!

Kijk een filmpje....
 
Back
Top