Eindelijk weer muziek maken

LupkeII

Stamgast
Lid sinds
28 mei 2020
Berichten
399
Locatie
Pijnacker
Druk, druk, druk en dan loop je ineens tegen de 50. En dan mis ik toch wel gewoon lekker muziek maken. Zelfs ooit Conservatorium gedaan, maar dat zakt heeeeeeeel snel weg. Jammer. Al mijn oude zooi uit de kast getrokken. Yamaha A4000 hardware sampler met scsi disk :-), Roland Fantom XR, Roland MC-303. De rest ligt in de kliko, alleen de leuke en nog bruikbare zaken zijn over. Jammer genoeg is mijn Roland A-80 aan kleine reparaties toe (compleet nieuw display heb ik nog liggen, iemand interesse?). Daarom onlangs een Arturia Keylab 88 MKII op de kop getikt. Heerlijk apparaat en fantastisch om te beleven wat je met de nieuwste controllers allemaal kan doen. Meteen aan de m-audio midisport gehangen en die werkt ook nog met een legacy driver en een Roland UR-44 ernaast. Akai MPD 232 had ik al een keertje van iemand over genomen. Paar leuke softsynths erbij op Plugin Boutique en een setje nieuwe Eve Audio SC207 monitors en toen was het geld weer op, haha. Bleek alleen een Arturia Analog Lab 4 bij de keylab 88 mkii te zitten en die had ik helaas al een keer gekocht, dus die gaat dan maar in de verkoop (zal ik hier aanbieden). Mijn vingers zijn nog een beetje stroef, zeker met al die moeilijke Fusion en Jazz-Rock licks die ik vroeger wel kon spelen. Maar ik heb er weer plezier in en mijn vrouw en de buren zijn ook weer blij met me ;-) Ik ben lekker begonnen met het naspelen en opnemen van niet al te moeilijke songs die ik mooi vind in mijn DAW (Samplitude Pro X3 suite) om er een beetje in te komen. Daarna ga ik me pas weer wagen aan wat moeilijker werk (Chick Corea, Marcus Miller, Simon Phillips, Steve Lukather, George Duke) maar dat zal nog wel een jaartje duren. Beetje jazz, beetje fusion, beetje pop en ter vermaak af en toe een 'stukkie' Bach. En nu eens rondneuzen op dit forum om te zien waar andere mensen mee fröbelen!
 
Welkom!
Zo te horen aan je muzieksmaak en opleiding zal de jaarlijkse contest om aan mee te doen wel iets voor je zijn?
 
Welkom! Ik heb ook nog een mc-303 op zolder liggen bij mijn ex. Ga jij die nog gebruiken , wat denk je?
Ben wel benieuwd wat je in de kliko gegooid hebt. Toch geen korg mono poly, waar je geen geluid uit kreeg of zoeiets ?
 
Welkom! Ik heb ook nog een mc-303 op zolder liggen bij mijn ex. Ga jij die nog gebruiken , wat denk je?
Ben wel benieuwd wat je in de kliko gegooid hebt. Toch geen korg mono poly, waar je geen geluid uit kreeg of zoeiets ?

Ha, ja hoor. De mC-303 staat keurig aangesloten, alleen gebruik ik hem hoofdzakelijk als soundmodule in mijn DAW. Lekker retro. Ik bedien hem met mijn Akai MPD 232, want die heeft veel beter pads en velocity regeling. Daarnaast haal ik er ideeën uit, vanwege de kant- en klare drumpatterns. Beetje inspiratie is altijd welkom. En verder geen audio bruikbare hardware oid in de kliko gegooid hoor. Don't worry, er zat geen Korg bij :-)

Ik heb je nog een pm gestuurd, ivm je Analog Lab bericht elders op het forum. Zie je inbox in het berichtencentrum.
 
Back
Top