Nog een synthnoob

blanka

東京都
Lid sinds
17 april 2017
Berichten
718
Locatie
040
Na 2 jaar tegen een valse piano te hebben gekeken eerst de oude digitale piano uit de muziekles van mijn middelbare school opgeduikeld: een Korg M1. Vind het een vet ding om te zien, en die dingen kosten zeer weinig. Ook fijn dat ie een sequencer zit, ik wil mijn beeldschermtijd verminderen, en dan kun je met zo'n M1 stand-alone toch nog aardig wat.

Maar tijdens de Youtube aankoop-voorbereiding kwam ik een video tegen van ene Woody Piano Shack, en die heeft me gek gemaakt voor een D50. Via dit forum snel kunnen regelen, dus ik heb nu een 1987-1988 stelletje staan.

Ik ben ook gek van video-games, en de synths daarin. Vooral die van de PC-Engine, dat is toch wel de beste. Heerlijke 8-bit sound, maar wel stereo en 6 kanalen. Net niet zo brak als uit een Gameboy of C64 komt.

Op de agenda:
Piano leren spelen
Sounds in elkaar knutselen, op de M1 al wat geprobeerd, nu de D-50 in duiken.
Via Midi klassieke game tunes wat dikker samplen via de D50 en M1 drums.
Wens: midi/VST maken voor de PC-Engine soundchip.

Ook heb ik nog een Casio VL-tone.
 
Welkom :halleluja
Goede keus een M1 en D-50, alhoewel ze elkaars concurrenten waren in die tijd vullen ze elkaar toch goed aan.
Een M1 heb ik nooit gehad een D50 wel, vind de piano sounds uit een D50 niet echt overtuigend, heb wel eens gehoord dat de M1 dat beter kan.
Maar voor de realistische piano sounds moet je toch echt een piano hebben ;)
 
Welkom

Synthnoob of Synthnoobster?
 
Grappig dat Blanka vaak als vrouwennaam wordt gezien. Het is toch een behoorlijke blok testosteron in Streetfighter II. Lijkt op de Hulk.
Maar als je op Poolse datingsites komt, of winkelt bij minisupermarkt Warsaw kan ik de misvatting snappen.

Onze echte piano is zo vals, daar valt geen eer meer aan te behalen. M1 piano is goed genoeg. Wel lekker die net-niet perfecte sound. En anders kan ik de MIDI track altijd nog even laten omzetten door Garageband, die heeft een erg goede pianosound.

Sowieso ontdekt dat Garageband 2011 best wel goed is, stond al jaren op mijn Mac. Vooral al die moderne VST plugins werken er perfect in.
Heb nu de YMCK 8-bit plugin en de DexeD DX7 plugin zodat ook de andere 80-ies synth beschikbaar is: de DX7!

Ook de iMac van de kinderen (G4 Bolletje) is ineens een volwaardige muziekstudio.
 
Home-decoration-font-b-Street-b-font-font-b-Fighter-b-font-font-b-Blanka-b.jpg


;)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top