Dit lijkt gewoon een promotion channel. Die jongens bouwen een following / brand en wekken een bepaalde kwaliteitsverwachting bij hun volgers. Wanneer zij vinden dat jij daar aan voldoet, “mag” je jezelf etaleren in hun community. Je betaalt dus eigenlijk voor exposure. De royalties die uit de plays voortkomen moeten echt wel over de 100.000 zijn voordat zij het eerste tientje zien, dus na 1m plays kan je een happy meal kopen. De hamvraag is, of je track genoeg interesse wekt om dit platform als springplank te laten fungeren. Er zijn héél veel van dit soort “digital labels” en nog meer artiesten die graag van deze communities gebruik maken. Dus wanneer je 150,00 voor de hobby een leuk experiment vindt, gewoon doen. Maar dit geeft je misschien 0.5% van de exposure, die je nodig hebt om naam te maken. Het valt of staat het met de kwaliteit van je track.
onderaan de streep komt het neer op de interesse wekken van iemand die verder is en meer naam heeft dan jijzelf. Wanneer die persoon een intrinsieke waarde ziet in jouw materiaal en jij zijn protege mag worden, alleen dan kom je verder. (gespeeld worden in sets, toegang tot promoters en echte labels etc)
hier is de voorgespiegelde toegang een verdien model an sich. Je moet je dus afvragen of er écht een intrinsieke waardering is voor jouw werk. Maar goed, er hoeft maar één relevante influencer tussen die 100k plays te zitten.