HELP (Vermona DRM MK3 + Beatstep PRO)

akneulman

Nieuwkomer
Lid sinds
17 december 2016
Berichten
23
Er is een terugkerend probleem met de verbinding tussen mijn Vermona DRM MK3 en mijn Beatstep Pro.
Als ik handmatig (door de drumpads op de Beatstep pro te raken) komen alle pads respectievelijk overeen met de ge assignde geluiden. Maar als ik dan een sequence begin te spelen, triggert pad 4 zowel de Multi als Hihat 1, en pad 5 triggert zowel de Snare als Hihat 2. Dus deze 4 engines lijken moeite te hebben om de midi triggers te onderscheiden van de Beatstep Pro. Hoe dan ook, zou iemand mij kunnen helpen?

Abel Kneulman
 
Heb je ook de optionele triggerinputs of alleen midi op je DRM MK3?

Heb je gecontroleerd (bijv. Midi-OX of een ander instrument), of het probleem dan ook speelt?
Zou het kunnen dat je in sequence twee verschillende noten op dezelfde tel hebt geprogrammeerd?
 
Ervan uitgaande dat je met midi werkt...

1) Doe een factory reset van je DRM
(Blz 19 handleiding DRM)
2) Zorg dat de pads van de beatstep dezelfde midinoten hebben als bij de fabrieksinstellingen van de DRM.
(Midi nootnummers zijn te vinden op blz 19 van DRM handleiding. Hoe je de pads van de beatstep kan instellen vind je op blz. 83 van de manual (custom).

Zou moeten werken dan.
 
Altijd jammer als iemand niet laat weten of-ie zo geholpen is. Ik twijfel namelijk over een Beatstep Pro en gezien de vele zaken die net niet helemaal lekker lopen (volgens verschillende forums), had ik graag geweten of dit was opgelost.
 
Staat op youtube wel een goede video hoe die drm in te stellen.
 
Volgens mij was het deze

Met de Hi hat's is het beetje raar gedaan. Je moet paar note overslaan. Hij plaats Hi hat 1/2 dan voor de eerste
 
Ja, zag het, thx.

Maar ben ook benieuwd (topic hijack) hoe stabiel de Beatstep Pro is als master, wanneer deze met USB aan de computer hangt icm Ableton. Ik lees nogal wat MIDI-clock-afwijkingen en andere problemen.
 
Beatstep Pro geen ervaring mee. Probeer je hem toch ;-) is maar 3 track
 
Ja, dat is waar, kan altijd terug. 3 tracks vind ik niet erg.
 
Dat proberen bij een winkel door terug te sturen vind beetje raar. Haal hem dan gebruikt. Bevalt die niet dan neem je klein beetje vlies en is die weer weg.
 
Ja, dat is ook een goeie.

Is het niet logisch om bij een winkel te proberen? Ik ben voor 90% zeker dat ik 'm wil, kan niet naar winkels toe, ze hebben niet voor niks een return policy en ik zou 'm graag nieuw willen. Dan is bestellen toch ook een 'eerlijke' optie?
 
Bij een winkel proberen is wel zo relax. Vind dat om te testen kopen en terug sturen een beetje onzin.
 
Dan verschillen we daarover van mening :)

Bedankt nog voor de tips hierboven.
 
TR-626 als midi(drum)sequencer vind ik ook nog steeds een prettige optie. Synced goed, fijne "Roland-Swing". Visueel minder prettig dan de Beatstep Pro.
 
Net even naar gekeken, maar inderdaad visueel een stuk minder.
 
Back
Top