Gaat Behringer hier over de schreef en geeft daar iemand iets om?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Hevige

5$ Soundsystem
Lid sinds
3 september 2012
Berichten
116
Ik las zojuist een stukje over de plannen van Behringer om een 'Devil Fish' variant van de TD-3 uit te gaan brengen.
De meeste producten die Behringer de laatste periode uitbrengt (of aankondigt) zijn kopieen van synths die inmiddels niet meer in productie zijn.
De makers van de 'Devil Fish' mod voor de TB-303 (en de vele clones) zijn een klein bedrijfje, die hier tot op de dag van vandaag nog steeds mee bezig zijn.
Gaat Behringer hier een (nieuwe) morele grens over?
Lees hier meer: http://www.firstpr.com.au/rwi/dfish/...-unauthorised/
 
Behringer zal alles doen waar ze wettelijk nog net mee weg komen als het meer geld binnen brengt, niks nieuws eigenlijk, zo werken de meeste bedrijven van zo'n formaat. Je kunt zelfs nog wat verder gaan, want zulke kleine makers hebben toch niet het geld in huis om een rechtzaak aan te spannen.

Maar, lees ook even het TD-3 topic op het forum hier, dit soort discussies monden uiteindelijk uit op bekvechten omdat er erg veel mensen van mening zijn dat dit allemaal maar mooi is zo, lekker goedkoop ten koste van alles en iedereen. :o:
 
Discussies hier monden uit op bekvechten omdat men het nodig vindt elkaar snel voor van alles en nog wat uit te maken en het hebben van nul komma nul inlevingsvermogen in elkaars argumenten. Dat geldt geld toch echt voor zowel de "voor" als de "tegenstanders" van Uli.

Ontopic: Ik denk dat het Uli zijn goed recht is om een aanbod te doen om samen te werken. Mocht hij nu alsnog die gemodde versie uitbrengen, zonder goedkeurig van Devilfish, zou ik dat wel een nare move vinden. Maargoed, de manier waarop nu uiteen gezet wordt met een heel onnodig familie verhaal erom heen en een zakelijk bod waarin je een boekendeal (!?) gebruikt als goed voorbeeld, daar kan je volgens mij ook wel je twijfels bij hebben. Ik vraag me af of ze samen geprobeerd hebben om er uit te komen of dat het een kwestie was van 'my way of the highway' aan beide kanten.

Wat mij betreft wordt er trouwens wel makkelijk vanuit gegaan dat hij duizenden, zo niet tienduizeden, van die gemodde units zou verkopen, waar komt dat vandaan? Ik vraag me af hoeveel mensen die er nu een van 150 euro hebben gekocht, daar het dubbele voor zouden betalen...

edit: ik zie nu dat het design voorstel gedaan is lang na het contact dat er was met Devifish, dat is inderdaad op zijn zachts gezegd niet echt netjes en dan kan ik de reactie wel wat beter begrijpen
 
dit soort discussies monden uiteindelijk uit op bekvechten omdat er erg veel mensen van mening zijn dat dit allemaal maar mooi is zo, lekker goedkoop ten koste van alles en iedereen. :o:

Veel leden komen hier voor informatie over synthesizers en veel minder voor meningen. Laat staan meningen over bedrijfseconomie of normativiteit.
 
Ja, lastig inleven in mensen die denken dat alles maar moet kunnen ten kosten van anderen om zo goedkoop mogelijk synthjes te kunnen krijgen en dat enkel aanmoedigen.

Recht hebben op het aanbod is er altijd uiteraard, zou ook mooi geweest zijn als dat wat kon worden. Maar doorgaan zonder is inderdaad naar en al gedaan, gezien de FB post. Niks officieels aangekondigd, maar zelfs het plaatsen van een mock-up is al een stap te ver. Je kunt het familieverhaal onnodig vinden, maar die tijd en al die energie is er ingestoken om z'n bedrijfje te krijgen tot wat het is. Nu wil een CEO van een miljoenen bedrijf dat zonder moeite jatten en er mee vandoor gaan. Lijkt me logisch dat je het dan ook even wilt hebben over wat er ten koste gaat, namelijk, de inkomsten waar zij hun leven mee draaiende houden.

Kwa verkoop gegevens weten we niet erg veel van Behringer, maar b.v. de Model D is toch echt wel in de honderd duizenden verkocht. Zie ook verder niet in wat dat er toe doet, het gaat er voor mij meer om dat iemands bedrijf volledig uit de markt word gezet door een CEO die zoveel van synthesizers houd dat hij elk ontwerp maar jat wat hij kan, of het nog in productie is of niet...

Veel leden komen hier voor informatie over synthesizers en veel minder voor meningen. Laat staan meningen over bedrijfseconomie of normativiteit.

Maar als die meningen enkel positief blijven is er niks aan de hand en doet niemand moeilijk. ;)
 
Tja, wat meer respect t.o.v. DF zou Uli een veel betere reputatie opleveren. Maar kennelijk snapt hij dat niet, of het maakt hem niet uit. Misschien is het alleen een rekensom.

omdat er erg veel mensen van mening zijn dat dit allemaal maar mooi is zo, lekker goedkoop ten koste van alles en iedereen. :o:
Veel leden komen hier voor informatie over synthesizers en veel minder voor meningen. Laat staan meningen over bedrijfseconomie of normativiteit.

Ook voor de klant is het een afweging tussen principes en persoonlijk voordeel.
 
Ja dat zou voor mij best wel tever gaan, maar dan zou ik hem misschien toch wel kopen #lekkerhypocriet
Maar die lui van DevelFish hebben ook niet hun best gedaan lijkt het om een deal met Behringer te sluiten. Bijvoorbeeld een DevelFish junior ofzo : ) Een budget modded 303 clone.
Ze willen een kwaliteitstandaard handhaven, die niet past bij de budgetprijs, dan moet je toch water bij de wijn doen.

Misschien willen ze liever dat je je TD 3 voor 500 euro door hen laat modden.....


Het is wel boeiend waar het omslagpunt ligt, wanneer is het echt zoveel tever, dat de massa het niet meer wil kopen?
Als je kijkt naar een Primarkt dan denk ik dat bedrijven heeeeeeel ver kunnen gaan voordat consumenten afhaken.

Ik zou het vreselijk aso vinden als Uli budget clones van Mutable Instrument gear zou uitbrengen.
 
Laatst gewijzigd:
Volgens mij geven veel mensen hier niet echt om ethiek, zolang ze een synth maar goedkoop kunnen kopen....
ik vind het verbazend dat mensen hier Behringer goedpraten en het blijkbaar OK vinden dat een klein bedrijfje wordt afgescheept met 15k voor een product waar Behringer vervolgens bakken met geld mee gaat verdienen en een klein bedrijf buiten spel zet.
 

Maar als die meningen enkel positief blijven is er niks aan de hand en doet niemand moeilijk. ;)


Als een topic of forum overspoeld wordt met positieve meningen, geldt hetzelfde als bij negatieve. Helemaal als het gaat over ongerelateerde zaken. De informatie wordt dan onvindbaar.
 
Volgens mij geven veel mensen hier niet echt om ethiek, zolang ze een synth maar goedkoop kunnen kopen....
ik vind het verbazend dat mensen hier Behringer goedpraten en het blijkbaar OK vinden dat een klein bedrijfje wordt afgescheept met 15k voor een product waar Behringer vervolgens bakken met geld mee gaat verdienen en een klein bedrijf buiten spel zet.

Behringer is gewoon superfout, maar de wereld is niet meer te redden. Het is ieder voor zich nu en na ons de zondvloed.
 
Als een topic of forum overspoeld wordt met positieve meningen, geldt hetzelfde als bij negatieve. Helemaal als het gaat over ongerelateerde zaken. De informatie wordt dan onvindbaar.

Als het je puur om informatie gaat is een forum bij uitstek de verkeerde bron. Sites als Synthtopia / Matrixsynth posten info, een forum is er om te discussiëren.
 
Doet mij een beetje denken aan die Roland BA OTA chip die 'discreet' werd nagemaakt door een onbekende en die dan credits opeist voor zijn 'uitvinding' nadat Behringer deze gebruikt in hun TD-3..

Wat je vooral betaalde voor die Devil Fish mod destijds is het meticuloos tijdrovend handwerk voor die mods toe te passen in de TB-303,aan electronica zelve is er maar heel weinig toegevoegd namelijk.
 
Doet mij een beetje denken aan die Roland BA OTA chip die 'discreet' werd nagemaakt door een onbekende en die dan credits opeist voor zijn 'uitvinding' nadat Behringer deze gebruikt in hun TD-3..

Wat je vooral betaalde voor die Devil Fish mod destijds is het meticuloos tijdrovend handwerk voor die mods toe te passen in de TB-303,aan electronica zelve is er maar heel weinig toegevoegd namelijk.

En groot gelijk had 'ie, het was een 1 op 1 kopie van een open source ontwerp dat zonder vermelding werd overgenomen. Enige wat Uli hoefde te doen is vermelden waar het vandaan kwam, in plaats daarvan kwam hij met een verhaal over wat hij wel en niet wettelijk mag / moet. Je doet alsof het uitvinden van een circuit iets 'logisch' is dat geen tijd kost, maar daar zit 'em nou juist het meeste werk.
 
15K vindt ie peanuts maar hij had ook z'n circuit kunnen laten vastleggen inclusief het aanzicht, schijnbaar had ie daar geen geld voor over en dan nu klagen?
Een percentage had leuker geweest voor 'm maar aangezien je het zo kan stelen had ie die 15K beter wel kunnen pakken.
Je leeft nu eenmaal in een wereld waar alles gekopieerd wordt wat niet beschermd is en zelfs wat wel beschermd is wordt in China nagemaakt, van kleding tot tassen, schoenen, telefoons en noem maar op en dan denk je nog dat je een Apple of een Armani koopt, bij Behringer weet je dat je een Behringer koopt.
Ik heb wel 'ns overwogen om een schilderij van Dali te laten kopieëren voor aan de muur, kost je 200 euro of zoiets en dat mag zolang de naam er maar niet onder staat.
Trouwens; op GS staan wat mods voor een TD-3, dat wordt gewoon gratis weggegeven.
 
15K vindt ie peanuts maar hij had ook z'n circuit kunnen laten vastleggen inclusief het aanzicht, schijnbaar had ie daar geen geld voor over en dan nu klagen?
Een percentage had leuker geweest voor 'm maar aangezien je het zo kan stelen had ie die 15K beter wel kunnen pakken.
Je leeft nu eenmaal in een wereld waar alles gekopieerd wordt wat niet beschermd is en zelfs wat wel beschermd is wordt in China nagemaakt, van kleding tot tassen, schoenen, telefoons en noem maar op en dan denk je nog dat je een Apple of een Armani koopt.
Ik heb wel 'ns overwogen om een schilderij van Dali te laten kopieëren voor aan de muur, kost je 200 euro of zoiets en dat mag zolang de naam er maar niet onder staat.
Bij Behringer weet je dat je een Behringer koopt.

Het gaat er niet om wat mag en waar je weg mee komt, het gaat er om dat je iemand flink naait onder het mom "Synth liefhebber" te zijn. Zoals ik in de andere thread al zei, zelfs al zou je dat kunnen vastleggen, heb je alsnog niet het geld om een bedrijf als Behringer aan te vechten. Dat alles word nagemaakt door kindjes in nare fabrieken klopt, maar dat praat verder niks goed.
 
Het gaat er niet om wat mag en waar je weg mee komt, het gaat er om dat je iemand flink naait onder het mom "Synth liefhebber" te zijn. Zoals ik in de andere thread al zei, zelfs al zou je dat kunnen vastleggen, heb je alsnog niet het geld om een bedrijf als Behringer aan te vechten. Dat alles word nagemaakt door kindjes in nare fabrieken klopt, maar dat praat verder niks goed.

Ach, de hele middenstand is in Nederland verdwenen sinds de jaren 60 omdat er toen steeds meer supermarkten kwamen waardoor kleine middenstanders het loodje legden.
Dat was niet fijn voor die gezinnen indertijd.
En Walmart en Amazon zijn er voor een deel voor verantwoordelijk dat er in Amerika steeds minder middenstand is.
Het is gewoon niet zo'n beste wereld waar we nu in leven als je het vanuit dat oogpunt beschouwt maar je verandert er niets aan helaas.
Ik heb trouwens niet gelezen dat er kinderen in Behringer z'n fabriek werken.
 
Als het je puur om informatie gaat is een forum bij uitstek de verkeerde bron.

Dan ben ik blijkbaar verkeerd geïnformeerd. Ik lees dat dit forum valt onder een stichting met als doel "het bevorderen van kennis en kennisuitwisseling op het gebied van digitale en elektronische muziek, muziekinstrumenten en muziekproductie-apparatuur." Over een overdaad aan meningen en zeker persoonlijke meningen over economie en normativiteit lees ik niks.

En helemaal niks mis met een dikke mening op z'n tijd, maar het gaat om de balans.
 
FF dit erin gooien:

Part of Robin Whittle's rambling whinge - " In addition to this electronic work, I work for my family's mining consulting business, Whittle Consulting."

One of Whittle Consulting's clients in Australia is Peabody Energy based in Missouri, the biggest coal mining company in the US with mines all over the world, and they make $6 billion a year facilitating the spewing of carbon into the atmosphere, they also fund spurious research to try and disprove climate-change.

So maybe play that "ma'n'pa business" ethics card a bit more carefully

Er komt gewoon een DF mod aan specifiek voor de TD-3 :

http://www.firstpr.com.au/rwi/dfish/


''We plan to develop circuit boards and a front panel for Devil Fish mods for Behringer's TD-3 (launch video, RE-303 & x0xb0x comparison video). Please don't hold your breath for this - we have a lot of work to do already, and the overall design, PCB design, SMT assembly etc. will take a year or so at least.''
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top