Prijs van toestellen bepalen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Groene ridder

Ouwe rot
Lid sinds
13 juli 2006
Berichten
1.099
Locatie
België
Hallo,
Ik heb een vraagje over de verkoop van synthesizers.
Het moeilijkste vind ik om een prijs te bepalen.
In het geval van populaire synthesizers is het gemakkelijk dan kijk je naar de prijzen van andere advertenties, maar wat met toestellen waar je geen andere voorbeelden van vind?
Ik heb bv. Een Thingamagoop 2 van Bleep Labs.
Het enige vergelijkbare zoekertje is zijn voorganger Thingamakit voor 242 dollar en een tijd geleden vond ik de opvolger Thingamagoop 3000 voor ongeveer 750 dollar denk ik.

Wanneer ik mijn Thingamagoop 2 voor 300 euro te koop zet en iemand biedt 150, is het dan een goed idee om er op in te gaan of juist niet omdat er maar weinig thingamagoops gemaakt zijn?

Ik weet het echt niet.
 
In 2010 voor 195$ te bestellen, tsja, moet je er dan nu 300 euro voor vragen? Is toch vooral een beetje een gimmick zonder vintage waarde (maar wel een leuke gimmick, dat dan weer wel..) 150 euro klinkt als een goed bod :verkoght:
 
je kan 't op ebay zetten en kijken wat men biedt. Of je zet een buy now price 'or best offer'
Kost natuurlijk geld, ebay is niet gratis en paypal ook niet, maar dan vang je mogelijk wat meer dan 150
 
Ik heb ook wel eens wat dingen die niet via de reguliere kanalen verkochten via de CataWiki veiling verkocht. Soms valt de opbrengst mee, soms tegen. Nadeel is dat je een reserverprice, zeg maar minimale vaste prijs, pas vanaf 175 euro in kunt stellen. Maar in dit geval zou je dat dus kunnen proberen. Uiteraard ben je wel een bepaald percentage kwijt aan de veiling.
 
op zoiets zoals catawiki begin ik alvast niet te bieden. Heb trouwens een hekel aan bieden. Ik ebay meestal buy now, of bied in de laatste 5 seconden. Rest is tijdverlies
 
Op eBay zitten veel klaplopers. En daar bedoel ik mee dat er veel mensen op hun eigen ad's bieden om de prijs op te drijven. Vooral Amerikanen zijn daar erg goed in. eBay is dus een slechte referentie als het om prijzen gaat

​​​​​
 
Ik plaats zoekertjes ook zelden met bieden. Er zijn veel funbieders en dat is echt storend.
Meestal zet ik gewoon een vaste prijs. De vervelendste vraag die je dan kan krijgen is: “Wat is je laagste prijs?”.
Dit is natuurlijk een truc van potentiële kopers om de prijs omlaag te halen.
 
Zo had ik er nog nooit naar gekeken. Ik had niet door dat als mensen vragen wat je laagste prijs is, dat ze dan op zoek zijn naar je laagste prijs. Wat een truc zeg.

Maar even serieus, je hebt dus een soort schuldgevoel over het feit dat je meer vraagt voor een of ander gimmicky effects boxje (productiekosten 20 euro) waar ik nog nooit van heb gehoord dan dat je er voor hebt betaald en wilt nu horen dat het ok is want synths en zo worden met de tijd toch allemaal meer waard?
 
op zoiets zoals catawiki begin ik alvast niet te bieden. Heb trouwens een hekel aan bieden. Ik ebay meestal buy now, of bied in de laatste 5 seconden. Rest is tijdverlies
Ik zet bij Catawiki gewoon een autobod in, dan bepaal je meteen tot welk bedrag je gaat en hoef je het niet meer in de gaten te houden. Tot nu toe alleen maar positieve ervaringen, zowel als koper als verkoper.
 
Het is waard wat men er voor over heeft. Een juno 60 gaat enkel omhoog momenteel en iedereen roept dat ie overroepen is.
Ik zet in de aanbieding altijd dat mensen niet met een laag bod moeten mailen, omdat ik dat negeer. Dan doen enkel de durvers het nog.
En als ze 't niet willen betalen, dan blijft 't gewoon, makkelijk.
Mijn ervaring is een beetje dat Nl alles 'gratis' wil. Dat is niet mijn uitspraak, maar NL-ers bieden vaak 60% vd vraagprijs. En dat zei ooit een Nl-er me: jij bent een belg, maar jij biedt af als een Nederlander (ik zei: tja, heb ik van jullie geleerd, deed ik vroeger nooit) - Maar dan nog wed ik dat een Belg meer betaalt.
 
Laatst gewijzigd:
Ja prima als je het over synths hebt die beroemd zijn en waar vraag naar is, maar een of ander gitaareffectboxje met een microscopisch klein printplaatje met twee chips erop en wat kattenvoer is niet vergelijkbaar. Waarom zou je daar dan zoveel mee voor moeten vragen, terwijl er geen vraag naar is?
 
Het is waard wat men er voor over heeft. Een juno 60 gaat enkel omhoog momenteel en iedereen roept dat ie overroepen is.
Ik zet in de aanbieding altijd dat mensen niet met een laag bod moeten mailen, omdat ik dat negeer. Dan doen enkel de durvers het nog.
En als ze 't niet willen betalen, dan blijft 't gewoon, makkelijk.
Mijn ervaring is een beetje dat Nl alles 'gratis' wil. Dat is niet mijn uitspraak, maar NL-ers bieden vaak 60% vd vraagprijs. En dat zei ooit een Nl-er me: jij bent een belg, maar jij biedt af als een Nederlander (ik zei: tja, heb ik van jullie geleerd, deed ik vroeger nooit) - Maar dan nog wed ik dat een Belg meer betaalt.

De reden dat Nederlanders zoveel onderbieden is dat Nederlanders meestal de hoofdprijs willen, de vraagprijzen zijn daarom dus meestal veel te hoog, overvragen en onderbieden maakt dan het cirkeltje dus rond.
 
De reden dat Nederlanders zoveel onderbieden is dat Nederlanders meestal de hoofdprijs willen, de vraagprijzen zijn daarom dus meestal veel te hoog, overvragen en onderbieden maakt dan het cirkeltje dus rond.

Dit.
 
mja kan kloppen. NL-er zei 'auto voor jou 1000 euro, voor NL-ers 1500 want ze bieden af' :D
 
4 jaar geleden werd op eBay een Thingamagoop 2 verkocht voor 125 euro...
...maar dat is dus 4 jaar geleden.
Ik zou 250 euro vragen...met in gedachte een minimum verkoopprijs van 220 euro.
Bij geen interesse zou ik 'm uit de verkoop gooien en over een half jaar over zo opnieuw te koop zetten.
Wie weet is er dan wel interesse, dat kan zomaar ineens zo zijn.
Tenzij je er nu heel graag vanaf wil en bereid ben verder in prijs te zakken.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Vergelijkbare discussies

Back
Top