Wat is de titel en de artiest van deze achtergrond muziek?

CB-Interactive

Nieuwkomer
Lid sinds
22 juni 2018
Berichten
3
Sommige tunes en achtergrond muziek blijven je altijd bij en dan gaat het aan je knagen als je niet weet welke van welke artiest en titel een bepaald muziekstuk is.

Gelukkig heb je altijd van die gekken die van alles en nog wat opnamen op de video.
Zo stuitte ik per toeval op youtube op een VHS opname uit 1990 van de BRT. En in die tijd toonde de BRT rond 17:55 een beeldkrant met het journaal. Dit maakte deel uit van de zender opstart.

Nu boeit mij echter niet het beeld in dit geval, maar de achtergrond muziek kwam mij wel erg bekend voor en hoorde ik vroeger wel vaker bij de Belg. Deze tune heeft wel wat en is altijd blijven hangen in mijn knar. Jammer alleen dat de geluidskwaliteit ala VHS is...

Wat ik weten wil: Wie is de artiest van deze achtergrond muziek en wat is de titel van dit nummer???
Het begint bij 3:15

https://youtu.be/1FQ3njSIIe4?t=3m15s
 
Heb je dit alleen hierbij gehoord?
Ik weet dat vroeger vaker de muziek zelf gecomponeerd werd. Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat dit hier ook het geval is geweest.
 
Ten eerste hoor ik in de verte het getik van een grammofoonplaat en ten tweede heb ik wel meer bekende muziek destijds voorbij horen komen.
Dat ze voor programma's zelf muziek componeren kan ik goed begrijpen, maar om nou voor een beeldkrant speciaal muziek te componeren, ik denk het niet.
Wel denk ik dat het van een minder bekende artiest is. Maar dit lijkt wel van een album af te komen.

Sorry voor mijn late reactie, ik ben erg druk de laatste tijd.
 
Laatst gewijzigd:
Ik weet niet hoe het zit in vlaanderen maar ik weet dat hier inNederland ze iig ALLES archiveren, wellicht is het het waard om een mail te sturen.... Even gecheckt maar volgens mij is er in België geen gecentraliceerd archief, even een mail steren naar BRT (is nu VRT toch?). Geen idee van de staat van hun archief maarwellicht kunnen ze het voor je vinden. En laat ons weten wat die track is want hij is nice! ;)

Edit, je moet bij de VIAA zijn
 
Laatst gewijzigd:
Ten eerste hoor ik in de verte het getik van een grammofoonplaat en ten tweede heb ik wel meer bekende muziek destijds voorbij horen komen.

Volgens mij is dat getik de kickdrum ;)

Ik denk dat je in de hoek van de library music (Bruton, KPM etc.) moet zoeken, en dan de uitgaves van 1989 of 1990 door moet spitten.
 
De muziek doet me denken aan het werk van Johan Hoogewijs (http://www.johanhoogewijs.com/films/) Gekend van hem is de begintune van 'Witse' met de mondharmonica van Toots Tielemans.
Volgens zijn website heeft hij inderdaad veel werk afgeleverd voor de BRT/VRT. Misschien rechtstreeks bij hem eens polsen?
 
Back
Top