Dave Mech @ youtube (creativity & tutorials)

Object sonores avant la lettre. :okdan:

:D

Heb weer een soortgelijke video gemaakt. Dit keer gebruik ik enkel mijn stem als sound source. Enjoy!



Ben benieuwd wat jullie er van vinden. feedback is zeer welkom. En als je suggesties hebt wat je graag in een toekomstige video zou willen zien, let me know! :)
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind de manier van filmen en het luchtige/grappige erg leuk hoe je dat doet. Ik denk dat het veel mensen aanspreekt. Ga zo door!
Het verbaasd me overigens iedere keer weer hoeveel je uit 1 sample kan trekken in de Digitakt (rytm en Octatrack trouwens ook) en dan in combinatie met die sequencer.
 
Ik vind de manier van filmen en het luchtige/grappige erg leuk hoe je dat doet. Ik denk dat het veel mensen aanspreekt. Ga zo door!
Het verbaasd me overigens iedere keer weer hoeveel je uit 1 sample kan trekken in de Digitakt (rytm en Octatrack trouwens ook) en dan in combinatie met die sequencer.

Thanks Krek! Het is inderdaad bizar eigenlijk wat je met een paar sound design tools al kunt bereiken. Sterker nog, ik heb geloof ik niet eens een LFO gebruikt in de track van de laatste video. Ik had niet zoveel tijd om op te nemen, en ik had ze eigenlijk ook niet echt nodig uiteindelijk :)

Leuk video's Dave! :)

Thanks Peter, leuk dat je er naar kijkt!
 
Elleu!
Weer een nieuwe video online geplempt. Dit keer weer een video over de DB4 waar ik 'm gebruik als multi fx unit. Echt een heerlijke mixer. De Dominion 1 maakt ook groot onderdeel uiy door de sound. Ben benieuwd wat jullie er van vinden weer. Ik probeer elke video ergens iets te oefenen / verbeteren. Zo nu het praten in de camera :). Is dat leuk voor dot soort videos, of zien jullie liever de hele tijd de gear en wellicht een klein vierkantje met m'n hoofd ofzo?



Mocht je het een leuke video vinden, laat dan vooral een like achter op YouTube. Zou ik erg waarderen :)
 
Leuke video hoor, maar de geluidkwaliteit kwam een beetje "arm" over. Net of er een beetje digitale distortion in zit. Een euvel dat je wel vaker hoort, maar dan bij in-the-box producties.

De Dominion 1 lijkt mij al langere tijd een pracht synthesizer. Misschien dat ik hem ooit ook aanschaf.
 
Thanks Voor 't kijken Peter :)

Geluidskwaliteit komt vooral door een niet ideale opname. Ik heb per abuis de microfoon in de output opgenomen waar de muziek ook vanuit werd opgenomen. Daarom ook dat ik op den duur overschakel op de microfoon van m'n mobiel (die heel ruizig was, want veraf) . Beetje jammer maar goed. Live and learn :). Heeft sowieso niets met digitale distortion te maken, daar ben ik zeker van. On a side note: Als er hoorbare distortion is in ITB producties, dan is dat een fout van de mixer en/of master. Sommige producers houden helaas nog vast aan de achterhaalde loudness war bijv.

Anyway: je zult er geen spijt van krijgen. Het is een ontzettend gave synthesizer!
 
Poeh, dat is alweer een tijdje geleden. Ik heb inmiddels al veel nieuwe videos geupload. Ik wilde alleen niet teveel spammen op het forum. Check m'n channel voor alle nieuwe videos.

Deze video leek me wel weer leuk om te delen. Een tijd terug heb ik m'n eigen DIY eurorack case in elkaar gelust. Hieronder de video van hoe ik dat heb gedaan. Op youtube in de omschrijving vind je een link naar een document met de elektronische onderdelen die ik heb gebruikt.



Ben benieuwd wat jullie er van vinden, en als je vragen hebt, let me know. Cheers.
 
Mooie case! Krijg je veel vragen naar details trouwens zoals je aanbiedt aan het eind? Zelf vind ik de info die je geeft vrij beperkt en zie ik het meer als een leuk bouwverslag dan echt echt hoe bouw je er zelf een. Vooral de moeilijkste dingen als hoe je de voeding hebt opgelost lijken mij erg interessant als je zelf een case wilt gaan bouwen. Welke componenten kies je er voor, hoe komt je tot je berekeningen? Kan me het voorstellen dat dat een hele serie oplevert als je dat allemaal in detail wilt uitleggen, maar misschien dat je bij dit soort videos wel wat startpunten kunt geven over waar te zoeken of een enkel voorbeeld. :)
 
Mooie case! Krijg je veel vragen naar details trouwens zoals je aanbiedt aan het eind? Zelf vind ik de info die je geeft vrij beperkt en zie ik het meer als een leuk bouwverslag dan echt echt hoe bouw je er zelf een. Vooral de moeilijkste dingen als hoe je de voeding hebt opgelost lijken mij erg interessant als je zelf een case wilt gaan bouwen. Welke componenten kies je er voor, hoe komt je tot je berekeningen? Kan me het voorstellen dat dat een hele serie oplevert als je dat allemaal in detail wilt uitleggen, maar misschien dat je bij dit soort videos wel wat startpunten kunt geven over waar te zoeken of een enkel voorbeeld. :)

Ha Kobus! Dank voor het kijken. Ik heb wel een aantal vragen gehad, maar vooral over de BoM van de elektronische componenten. Een link naar welke elektronische componenten ik heb gebruikt kun je vinden in de omschrijving in de youtube video. Hier staan ook linkjes naar de websites.

Zou inderdaad een erg lange video of serie worden als ik echt zou laten zien hoe ik het heb uitgetekend etc. Op zich is het geen rocketscience. Ik heb expres niet exact uitgelegd hoe ik de case heb uitgemeten omdat het nogal persoonlijk is wat je wensen zijn van een dergelijke case. Ik dacht dat het dan wat te langdradig zou worden. De maten van de rumburack heb ik gewoon met een factor vergroot op basis van de 104hp rails die ik wilde gebruiken en 3U ipv 2U.

Vind het persoonlijk wel echt meer dan een bouwverslag aangezien ik ook de onderdelen deel die ik heb gebruikt en laat zien hoe ik alles monteer. :)
 
Laatst gewijzigd:
Daar heb je ook zeker wel gelijk in inderdaad. De BoM en links had ik niet gezien trouwens, dat is zeker wel een waardevolle toevoeging :).
 
Yo synthforummers,

Een nieuwe video eindelijk weer. Ik heb een invite voor de Overbridge 2.0 public beta gehad en heb nu een video geĆ¼pload waarin ik de functionaliteit laat zien. Echt blij dat het eindelijk er allemaal aan zit te komen. Hier heb ik ruim een jaar op zitten wachten. Hoop tracks die ik nu kan gaan uitwerken tot volwaardige producties.

Enjoy!



Als je de video leuk vindt zou een like op youtube erg tof zijn. Helpt enorm :)
(ps. als dubbelposten niet okay is op deze manier, let me know, dan verwijder ik er een)
 
Back
Top