korg ms 20 mini of minibrute

nu aan het twijfelen tussen sub phatty en slim phatty heb vernomen dat de slimphaty eerder aan te raden is omdat deze een arpeggio heeft. en dat de sub meer agressief is en minder gevatrieert? zijn ze gelijk aan elkaar wat kan je vertellen over de distortion? en effecten?
 
Kijk eens naar een film die SonicState over de Sub Phatty heeft gemaakt: http://www.sonicstate.com/news/2013/07/25/review-moog-sub-phatty-synthesizer/

Hij klinkt weliswaar goed maar heeft als nadeel ten opzichte van de MS20 mini en de Arturia synths dat er nogal wat verborgen submenu's zijn die je kunt vinden in de handleiding dan wel, zo je dat lekker vind werken, kunt aanpassen in de editor op je computer.

Voor menigeen zijn menu's nu niet echt je van het wanneer je aan het spelen bent. Die MS20 mini en die Arturia's zijn wat dat betreft echt wel gemakkelijker te bedienen.
 
nu aan het twijfelen tussen sub phatty en slim phatty heb vernomen dat de slimphaty eerder aan te raden is omdat deze een arpeggio heeft. en dat de sub meer agressief is en minder gevatrieert? zijn ze gelijk aan elkaar wat kan je vertellen over de distortion? en effecten?

Denk dat je niet te veel waarde moet hechten aan arpeggiators. De sequencers in de MicroBrute en Bass Station 2 zijn veel leuker.

Heb zelf geen Moog dus kan je verder niet echt helpen inzake de distortion die mogelijk is met die Moog's.

Edit:

Bedacht me nadat ik dit had getypt dat wanneer je bereid bent het bedrag voor een Sub Phatty neer te leggen het misschien voor jou dan ook wel eens heel interessant zal kunnen zijn te kijken naar de Elektron Analog Four: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=160342&highlight=elektron+analog&page=2
 
Laatst gewijzigd:
heb ik eens bekeken. wel het is me nu allemaal nog meilijker kiezen. bij de analog four: zo'n step sequencer is wel handig. kijk hier een voorbeeld wat ik rondom zoek:

blader verder door hun muziek mss dat jullie mùe dan rapper kunnen helpen grtzzzzz
 
Een beetje geduld, de meesten zitten nu op hun werk en als ze al op het forum kunnen dan zal een youtube filmpje bekijken er niet in zitten.
 
Koop iets 2e hands. Als het niet bevalt koop je iets anders en verkoop je de eerste.
Er over lullen kan je blijven doen. Is ook leuk maar tijd verlies.
Ik krijg nu de indruk dat de subphatty kan opslaan? Heb ik dat schermpje dan gemist?
Mogelijk.
 
Koop iets 2e hands. Als het niet bevalt koop je iets anders en verkoop je de eerste.
Er over lullen kan je blijven doen. Is ook leuk maar tijd verlies.
Ik krijg nu de indruk dat de subphatty kan opslaan? Heb ik dat schermpje dan gemist?
Mogelijk.

SubPhatty heeft 8 opslagplekken geloof ik. Beetje raar anno 2013 maar het is in principe wel genoeg voor één gig.
 
SubPhatty heeft 8 opslagplekken geloof ik. Beetje raar anno 2013 maar het is in principe wel genoeg voor één gig.

Zestien!
Vier banks met elk vier klanken.
Ik heb er vanochtend één opgehaald, dus ik kan het weten. ;)

Overigens krijg je er (na registratie) ook een editor/librarian bij, dus het overzetten van klanken zou geen probleem moeten zijn.
 
Zestien!
Vier banks met elk vier klanken.
Ik heb er vanochtend één opgehaald, dus ik kan het weten. ;)

Overigens krijg je er (na registratie) ook een editor/librarian bij, dus het overzetten van klanken zou geen probleem moeten zijn.

Het is voor mij ook geen enkel probleem maar geheugen is echt niet zo duur en als je dan al de moeite genomen hebt om álle knoppen en parameters digitaal te maken is het wel een rare restrictie.

Hoe bevalt ie?
 
Hoe bevalt ie?

Het is na een middagje met voornamelijk andere bezigheden nog enigszins voorbarig om daar al iets bindends over te zeggen, maar toen ik hem vorige week voor het eerst onder handen had was ik verkocht.
Hij speelt lekker, de knoppen voelen uitstekend en hij klinkt voor mij als een Moog.

Ik kocht de MiniBrute al voor het grote 'budget' analoge geweld losbarstte, maar apparaten als de MS20 mini, BasssTation II en Minitaur maakten wel iets in mij los.
De BS2 maakte wel indruk door zijn mogelijkheden, maar Moog won het wat betreft de klank.
Ik heb ook nog naar een Little Phatty gekeken, maar hoewel ik die goed vond klinken werd ik geen vriendjes met de interface.

De sub Phatty trok al wel mijn interesse met zijn specificaties en de diverse demo's, maar toen ik er echt op speelde was de keuze snel gemaakt.

Ik hoop er de komende dagen wat uitgebreider mee aan de slag te kunnen.
 
Ik heb de MS-20 mini en de SubPhatty in de lijst staan als eerstvolgende aankopen. Allebei echt een hoop bang for the buck. MS-20 nieuw hier halen (Korg heeft erg nette prijzen hier) en de SubPhatty waarschijnlijk tweede hands in Europa.
 
Kwam op internet een synth tegen die er wat mij betreft echt zeer wel mag zijn wat geluid en mogelijkheden betreft, voor nog net geen €1500,-, de Mos-Lab System 8a: http://www.mos-lab.com/#!systems/c1ger van een kleine Franse bouwer.



Niet verkeerd dacht ik zo. En niet eens zo heel erg veel duurder dan een Sub Phatty...
 
En zo is er voor iets meer geld altijd weer iets meer te krijgen. Met 1500€ kom je al in het terrein van een Moog Source...Nog iets meer en je hebt een Voyager, nog iets meer en je hebt een Minimoog, nog iets meer en je hebt een Arp 2600 enz.
 
Een Moog Source kun je alleen 2-de hands vinden en dan moet nog maar blijken hoezeer de bediening nog intact is.

En een nieuwe Voyager is echt wel een beetje heel erg veel duurder.
 
Joh. Je moet altijd testen vooraleer je tweedehands koopt (er zijn trouwens goedkoop nieuwe membranen voor Sources te koop en als je je nagels niet gebruikt gaan ze sowieso een eeuw mee, bovendien geen last van krakende pots :)) en nieuw is duurder dan tweedehands. Tot zover de open deuren.

Het ging me er gewoon om dat er altijd iets net wat mooier en net wat duurder is. We begonnen hier met een MiniBrute van <500€ en een MS20 Mini van een goede 500€ en jouw voorstel van een BS2 welke in hetzelfde budget ligt, we zijn opgeklommen naar een Sub Phatty van dik 900€ en nu stel je al synths van 1500€ voor. Ik wou dit draadje even 5 pagina's laten besparen door het rijtje meteen maar af te maken met een Source van 1600, een tweedehands Voyager OS van 1700, een Minimoog van 3000 en een Arp 2600 van 6000€. :) Maar volgens mij, als iemand begint met te twijfelen tussen 2 synths van 500€, is zijn budget bij een synth van 945€ al aardig opgerokken. Dat geeft de TS ook aan wanneer hij zegt dat hij daar eerst voor moet sparen.
 
Joh. Je moet altijd testen vooraleer je tweedehands koopt (er zijn trouwens goedkoop nieuwe membranen voor Sources te koop en als je je nagels niet gebruikt gaan ze sowieso een eeuw mee, bovendien geen last van krakende pots :)) en nieuw is duurder dan tweedehands. Tot zover de open deuren.

Het ging me er gewoon om dat er altijd iets net wat mooier en net wat duurder is. We begonnen hier met een MiniBrute van <500€ en een MS20 Mini van een goede 500€ en jouw voorstel van een BS2 welke in hetzelfde budget ligt, we zijn opgeklommen naar een Sub Phatty van dik 900€ en nu stel je al synths van 1500€ voor. Ik wou dit draadje even 5 pagina's laten besparen door het rijtje meteen maar af te maken met een Source van 1600, een tweedehands Voyager OS van 1700, een Minimoog van 3000 en een Arp 2600 van 6000€. :) Maar volgens mij, als iemand begint met te twijfelen tussen 2 synths van 500€, is zijn budget bij een synth van 945€ al aardig opgerokken. Dat geeft de TS ook aan wanneer hij zegt dat hij daar eerst voor moet sparen.

Is ook zo. Dacht ook dat de topicstarter voor een goedkopere synth op het oog had. Zo zijn de meesten hier ook begonnen denk ik. Wie denkt er niet af en toe terug aan zijn eerste synth? Zo heb ik af en toe best nog wel een beetje spijt dat ik mijn eerste synth, een Korg Delta, weg heb gedaan. Ding stelt niet echt veel voor maar speelde lekker, en met het pookje kon je aardig zingen. :)
 
Ik ben begonnen met synths in de gigantisch boeiende <40€ categorie. :D

Nu had ik het geluk dat je in die tijd nog een K1M kon kopen voor die prijs, dat stelde nog wel iets voor.
 
Die minibrute is ook typisch zo'n synth die zo moeilijk in de mix ligt. En door zijn zwakke punten (oh dat hoog is weer zo lelijk) uiteindelijk maar een aantal sweetspots heeft waar men op terug valt. (square met resonance & short decay, of saw tooth met de sub door de lfo). Maar toch als de eerste teleurstelling is verwerkt zijn er 3 of 4 basic settings die heel nuttig zijn. De minibrute heeft beter laag voor basslines dan de ms20. De sterkste kant van de minibrute zijn de envelopes, die zijn goed snappy, de oscillators zijn zeer matig daarentegen.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top