Motu 828 MK3 ervaringen

Overigens kost de Motu 828 MkII Ultra-fast minder dan de 8pre bij feedback (469)....als ik er daar twee van koop kan ik die lekker via adat aan mijn MKIII hangen...ben ik een hele stoere jongen volgens mij. ;)
 
Kan je de 01V96 niet via twee keer adat in de 828 jagen? Of zelfs rechtstreeks met een firewire-kaart?

Hardware-integratie in Logic is uberhaupt een drama vrees ik, laat daar je keus niet van afhangen...
 
Ja, dat laatste is ook een optie ADAT boardje kopen voor de 01v96 (heeft maar 1 x adat), maar dan gebruik ik de helft van de mogelijkheden van de 01v96 niet. Ik moet sowieso een geluidskaart en dat wordt zeer waarschijnlijk de 828mkiii.

Is hardware-integratie echt zo'n drama in Logic? Ik dacht dat ik lang genoeg had gewacht voor de technologie om volwassen te worden....

Wat ik wil kunnen doen is al mijn synths opnemen in Logic op aparte sporen (en er dan eventueel effecten etc. overheen) en ik vind het een aangenaam idee om ins en outs makkelijk aan elkaar te knopen van mijn synths (om bijvoorbeeld iets door een andere filter of een effect te kunnen routen) bij het opnemen / componeren.

Ik dacht dat je dat met de Motu + 2 x 8 analoog in via de ADAT (door bijvoorbeeld 2 MKIIs) wel zou moeten kunnen regelen.
 
die 01v96 kan toch ook een firewire-expansie aan? lijkt me toch echt de beste optie... qua conversie is motu niet heilig en is de 01v er zeker aan gewaagd en volgens mij is de summing van de 01v nog altijd stukken fijner dan summen"in Logic...
 
Hmmm....ook een interessante optie. Dan gooi ik de ADA er uit en koop ik firewire expansie voor de Yamaha en die hang ik aan de MOTU en die weer aan mijn PC.

Al die keuzes...ik krijg het er warm van. Die 828MKiii moet ik misschien maar eerst mee beginnen en kijken hoe ik hem vind werken / klinken voor ik verder uitbreid.

(en nu de mac meneer even bellen waar mijn mac blijft)
 
volgens mij heb je de mk3 niet nodig en gebruik je de 01v als geluidskaart

of heb ik het mis?
 
Overigens kost de Motu 828 MkII Ultra-fast minder dan de 8pre bij feedback (469)....als ik er daar twee van koop kan ik die lekker via adat aan mijn MKIII hangen...ben ik een hele stoere jongen volgens mij. ;)

als jij 3 828's onder elkaar in je rack hebt hangen vind ik je in ieder geval een hele stoere jongen! hehehe
 
Ik ging van alle ingangen op m'n 24 I/O vol na het verkopen (mezelf met software voor de gek houden) van een hele hoop spul terug naar de 10 op een 828 maar nu weer zoveel bijgekocht dat ik nog 1 ingang op m'n tweede 828 over heb :). Die derde zal er dus ook nog wel komen ben ik bang...
 
Vraagje over Logic Pro en de Motu 828 MK3:

In Motu Audio Setup heb ik als default output Main Out 1-2 gekozen.
Maar Logic Pro pakt steeds Analog Out 1-2 als standaard output.

Enig idee hoe ik dat kan aanpassen?
 
Vraagje over Logic Pro en de Motu 828 MK3:

In Motu Audio Setup heb ik als default output Main Out 1-2 gekozen.
Maar Logic Pro pakt steeds Analog Out 1-2 als standaard output.

Enig idee hoe ik dat kan aanpassen?

Als je bijv 7-8 als main out wilt hebben...
-Maak een audioobject aan in je enviroment
-Selecteer als Channel via de inspector: Output Stereo->Output 7-8
-Geef al je Audio-objecten in je audiomixer layer enviroment als output : Channel 7-8

Klaar :)

Als je via IO-Labels op Output 7-8 het label plakt Master of Main Mix, dan is het later nog makkelijk om te kiezen als je er ook ander outputs naast gebruikt, zoals bijv sends of inserts van outboard gear...die kan je ook allemaal labels geven.

En het mooie is: als je via MOTU Audiosetup labels geeft aan je IO's, dan kan je die 1-op-1 weer pakken binne Logic, die ziet ze namelijk gewoon.

"label provided bij audiodriver moet je dan aanvinken in de Audio-->IO Labels config
 
Septic,

Dank je voor je uitleg!
Maar dan nog zul je de gewenste output moeten kiezen nadat je een nieuw kanaal hebt aangemaakt. Of in de mixer of in je environment. Is geen ramp natuurlijk maar het leek mij handig als je een standaard output kunt opgeven (voor alle nieuwe projecten)

Labels werkt inderdaad erg handig!
 
Septic,

Dank je voor je uitleg!
Maar dan nog zul je de gewenste output moeten kiezen nadat je een nieuw kanaal hebt aangemaakt. Of in de mixer of in je environment. Is geen ramp natuurlijk maar het leek mij handig als je een standaard output kunt opgeven (voor alle nieuwe projecten)

Labels werkt inderdaad erg handig!

tis effe wennen hoor, mijn master staat op output 5-6, maar die heet al jaren gewoon via de labels, Finalizer, dus ik weet niet anders meer als dan dat mijn standaard mix out is :P

je kan als een goede setup heb in je enviroment dat gewoon wegsaven als een song of template, dan kan je je de routing enzo altijd weer oproepen en daaruit vandaan een arrangement opbouwen.
 
je kan als een goede setup heb in je enviroment dat gewoon wegsaven als een song of template, dan kan je je de routing enzo altijd weer oproepen en daaruit vandaan een arrangement opbouwen.

Goed idee. Nu neem ik steeds bestaande projecten als vertrekpunt en dat is niet echt handig ;-)

Nogmaals dank voor je hulp.:okdan:
 
Heb van het weekend er ook maar 1 gehaald.

Tot nu toe erg tevreden over al is mijn reverentie maar erg matig. kom namelijk van twee m-audio 2496 kaarten af.

Heb hem overigens op m'n MoBo firewire geprikt (wat een gokje was) en tot nu toe nog geen enkel probleem gehad.

EQ, compressor en leveler klinken erg goed en bruikbaar.
 
Draait hier ook al weer 3mnd op Vista 32 (ASUS P5KR met Q9550)
Had aanvankelijk wat hoge beeps, maar na het aanzetten van advanced performance in System doet die het perfect.

Superstabiele drivers voor Cubase en mooie onboard FX te gebruiken via ADAT loopbacks.
 
Zijn eignelijk de DSP fx zoals EQ, compressor en dergelijken met MIDI aan te sturen? Kan nergens vinden of het wel kan of niet kan.

Je kunt iig inmackie control wel het 1 en ander bedienen. Gebruik zelf een bcf en bcr 2000 waar ik dus al het een en ander kan controlen.

[off topic]
Wat een toevoeging aan m'n setup die bcf trouwens en het kost geen reet!
[/offtopic]
 
Ik heb me een MOTU 828 mk3 en MOTU MIDI Express 128 aangeschaft.
Na heel wat kleine crashes en bluescreen rompslomp is het gelukt ze beiden te installeren op een PC met Vista/32, en bij de installatie van Cubase Studio 4 (versie 4.1 eigenlijk) stapelden de probleempjes zich opnieuw op, maar deze zijn intussen op één na allemaal verholpen.
Het blijvend probleem is helaas niet van de minste; ik zie (en hoor) namelijk geen audio signalen in Cubase (en kan bijgevolg geen audio tracks opnemen).

Ik vermoed dat iemand wel eens zou kunnen hetzelfde probleem gehad hebben en had graag hulp gevraagd.
Heb ik iets over het hoofd gezien bij de device setup, audio setup, whatever... ?
 
MOTU 828 mk 3 en Cubase 4.1 : geen audio signalen probleem

MOTU 828 mk 3 en Cubase 4.1 : geen audio signalen probleem

@ mods: mag ik hiervoor een nieuwe thread opstarten aub ?
 
Back
Top