Philips PMC100 tape rip (hier is ie dan)

sander

_
Lid sinds
17 juli 2001
Berichten
8.398
Locatie
Alphen a/d Rijn
Ok, ik heb net de Philips hits of the 80's PMC-100 tape geript.

Het is geen audio, maar data. Dus van die piepjes ala Commodore 64.

Hopelijk werkt het.
22Khz, 128Kbs mp3, 11:30 min, ruim 10mb.
Opgenomen via koptelefoon uit van tapedesk naar soundforge.

Check de text file voor tape index.

http://www.ikgeloofin.herejezus.nl/philips_pmc100_tape.zip

Werkt het niet, dan maak ik nieuwe versie.

oja, tape is uit 1988

Sander
 
Ik herinnen mij ook nog een 2de tape. Als ik die tegenkom, rip ik em ook.
De tape hierboven had op beide kanten hetzelfde staan.
 
ik ga er van uit dat deze thread niet voor mij is bedoeld, dit omdat ik er geen bal van begrijp. De MP3 laat een hoop computer gekraak horen uit midden jaren tachtig.....

Maar even uit nieuwsgierigheid, wat is de bedoeling van deze thread dan?

Groetjes van Rudo
 
funny :)

ik heb nog ergens het originele tapeje van de philips music module liggen met daarop
de (beroerde) meegeleverde samples. geinig om te hebben, maar verder totaal nutteloos.
 
Origineel geplaatst door Rudo
ik ga er van uit dat deze thread niet voor mij is bedoeld, dit omdat ik er geen bal van begrijp. De MP3 laat een hoop computer gekraak horen uit midden jaren tachtig.....

Maar even uit nieuwsgierigheid, wat is de bedoeling van deze thread dan?

Groetjes van Rudo

Lees mijn text eens goed aub!!!!! Het is een datatape, die moet je inladen in de Philips PMC-100.
En dat is een muziekapparaat!!!.

Ga astublief niet allemaal die mp3 downloaden, want dan werkt de link straks niet meer.
 
volgens mij zijn de mensen van de vorige thread niet actief op deze. Misschien is het een idee om een link in de oude thread naar deze te doen.. Kunnen mensen het makkelijker vinden;)
 
Dankjewel Sander,

Ga ik straks eens proberen, ben benieuwd hoe ie Take on me
uitbraakt... Kan je eventueel ook iets vertellen over de inlaadprocedure
eenmaal op tape gezet? Want ik heb er geen manual van...

Erg bedankt alvast,

Groetjes,

Axel
 
Hee.. di's wel geinig, heb dan wel geen PMC100, maar 'k weet nog van vroeger die radio uitzendingen met 'data' voor de TRS80 computer en de C64 .. 'k krijg er een soort underground-gevoel bij..

fun hoor :)
 
Ik zal morgen of overmorgen eens kijken of ik handleiding kan vinden en procedure kan beschrijven. Maar ik mot ook Roland Garros kijken. ;)
 
Ik heb het aan de praat gekregen!

De procedure:

Speel het bestand af zonder enige vorm van equalizing, dus niet op je pc, niet op je mengpaneel als dat er tussen zit, nergens.
Je neemt het op rond de -1 a 0 db, zorg dat je PC 0db uit geeft (ik heb er een mengpaneel tussen staan dus dat is makkelijk te zien). De pieken liggen op 0db, het gros is -1db en dan werkt het perfect

stop de tape in je PMC 100, druk op TAPE, zorg dat LOAD knippert, klik op ENTER, controleer of je tape er in zit en of de schakelaar op de boven/achterkant op DATA staat en druk op YES. Druk nu de tape op PLAY.

Na enkele seconden zie je rechtsboven cijfers, bijvoorbeeld: 15 07 (track 15, nog 7 blocks te laden) loopt door tot 15 01 en dan verdwijnt het. Tape stoppen en genieten maar :D

Ik heb helaas niet de originele adapter en via mijn adapter zit er een brom in het tapedeck, dan werkt het niet meer. Op batterijen werkt het bij mij uitstekend. Kan iemand mij vertellen wat de specs zijn van de originele adapter? Dus voltage en mAh? Alvast dank en veel plezier met deze magnefieke tape! Als er meer is: zeker op dezelfde manier mp3'en, dit is geweldig!!!
 
Origineel geplaatst door sander
En hoe klinkt het?

Ja echt goed, vooral die nummers in promode, alleen je herkent ze er niet meteen in.
Wat wel weer grappig is: welke gling/supergling style je ook gebruikt, de noten komen altijd op hetzelfde neer (geldt bijvoorbeeld ook voor de FM cartridge van Philips voor de MSX, de NMS 1205, daar begonnen ze al met Gling)

Maar dit is echt geweldig materiaal!
 
YO :okdan: thnx Sander...

Nu nog iemand die die Manual ging digitaliseren :D
In de vorige thread waren er zoveel mensen die zeiden: Ik digitaliseer hem wel ff. Maar ondertussen hebben we op dit forum nog geen manual online staan :(
 
Yo RockSteadyBeat,

Ik wil hem eventueel wel op mijn werk voor je kopieeren en naar je toesturen. Zal helaas pas maandag worden, want morgen ben ik lekker vrij 8)

Dus....als je hem voor maandag van iemand anders krijgt (digitaal of in andere vorm) is dat prima natuurlijk, maar anders kan je me een PB sturen met je naam en adres en zorg ik dat je hem woensdag in huis hebt.
 
Back
Top