MstrFX

Ouwe rot
Lid sinds
12 november 2009
Berichten
3.000
Lijkt me goed om een draad te starten voor advanced tips en manieren om je DAW optimaal te houden.
Gister werd ik echt even niet goed, toen ik zag hoe invasive Native Instruments je computer echt vol plempt op alle mogelijke plaatsen. Avid kwam ik ook nog even tegen..
Uninstallers zijn niet altijd beschikbaar.

1. Geen Windows, Linux, Ubuntu, Android e.d. tips plaatsen. Voor helderheid maak aub een specifieke OS draad.
2. Disclaimer, rommelen in de Terminal brengt risico mee, begin daar niet zomaar aan en is op eigen risico.
3. Een lijst met onnodige bloatware of andere niet nodige files voor een Daw en eventueel internet computer. (sommige zullen 100% daw computer hebben)
4. Maak aub een titel voor je post en kleine beschrijving om het helder te houden.

SCHOON SHIP!!
 
Files beter benoemen / classificeren en voorkomen dat je dubbele files krijgt.
NameChanger is een gratis programma.

Screenshot 2024-05-06 at 18.36.35.png
 
Grote en eventueel dubbel files simpel verwijderen, kijk altijd naar de chain. Wellicht wordt een file in 2 of meer projecten gebruikt. Je zou kunnen overwegen om die projecten
samen te voegen. (meer hierover later)

1. Klik Apple logo links boven /About this mac / More info / Storage, klik storage settings, klik documents.
2. Rechtsboven kun je bijvoorbeeld oplopend of aflopend op file size zoeken.

Screenshot 2024-05-10 at 11.40.52.png
 
Er is zojuist een but why war gestart mensen! Komt dat sien!
 
Briliante app, echt alle files beter dan finder.
Filemanagemt, verloren files. Opnieuw indelen. Ik heb in 1 keer al mn .mp3 zo weg kunnen gooien.


Screenshot 2024-05-15 at 16.19.33.png
 
Ik gebruik tegenwoordig Logic, maar Garageband krijg je daar nog steeds ongevraagd bij.
Volgens mij daarbij een hoop dubbele shit die in beiden wordt gebruikt en ik neem me al een tijd voor eens te kijken hoe ik daar vanaf kom, maar het komt er maar niet van.
 
Daarom ook deze draad..
Hopelijk helpen mijn kleine tips om het wat chiller te maken. En deze app is gratis (maar ik ga wel doneren)

Native instruments, Waves en Avid maken het ook heel bont.

Screenshot 2024-05-15 at 16.34.09.png
 
Back
Top