Verpakking en milieu

sunny pedaal

ALL (Anna Loog Lid)
Lid sinds
27 augustus 2002
Berichten
12.834
Locatie
limburg
Kabeltje besteld , 8,25 verzendkosten. Vond dat al behoorlijk, begrijp inmiddels waarom ….

Tjonge wat een afval/verpakkingsmateriaal , kan het niet gewoon in een envelopje ?

Verbaas me er iedere keer weer over hoe groot de dozen zijn in verhouding tot wat erin zit .

Zijn er mensen met gelijke ervaringen, post ze hier . Wie weet draagt het bij aan een betere wereld , fijn weekend eenieder alvast 🌞
 

Attachments

  • IMG_0147.jpeg
    IMG_0147.jpeg
    184,3 KB · Bekeken: 59
Dat kan absoluut in een envelop. Het is dan wel (gerecycled) karton in jouw geval, maar erg veel en erg groot inderdaad.
 
Helaas ben je in het geval van een envelop overgeleverd aan postnl zonder enige verzekering dat het aankomt, en ik weet uit ervaring dat je daar beter niet aan kunt beginnen....

LostNL is een beter naam.
 
vooral bij bax kunnen ze echt niet inpakken
toen ik mijn desktop stand bestelde half jaartje geleden ofzo ook een plug bij bestelt, de stand was vertraagt dus ze stuurde de plug vast op nou prima dan
de plug werd dus in een doos van een meter lang verzonden nog nooit zo iets gezien :D vervolgens werdt de stand de dag erna ook gewoon verzonden :stupid
 
P.S. en naast kwijtraken (jatten dus), worden er ook met enige regelmaat spullen compleet gemold in de frankeermachine....
 
Ja, van verschillende bedrijven. Gigantische doos met 80% opvulling en een decksaver.

Naast het verpakkingsmateriaal, neemt het ook veel ruimte in tijdens vervoer etc.

Overigens snap ik ook het hele verhaal van volgende dag afleveren niet. Daar zijn de webshops zelf mee begonnen, maar ik kan best een paar dagen wachten, totdat het efficiënt genoeg is, duurzamer is, om naar mijn huis of afleverpunt te rijden. Ik hoef het helemaal niet de volgende dag. Scheelt een hoop valse beloftes, irritatie en onnodig heen en weer rijden, als iedereen wat meer geduld zou hebben.

Nogmaals, 'vandaag besteld volgende dag in huis', zijn de webshops zelf mee begonnen, super domme zet mijns inziens.
 
Absurd idd. En zeker storend. Ook voor een vervoerder is dit waardeloos. Die transporteert wezenlijk lucht.
 
Er is wel verbetering merkbaar inderdaad. De tijd dat je een SD kaartje ontving in een verhuisdoos is inmiddels grotendeels voorbij. Maar het komt nog weleens voor. Grappig ook dat Bax hier genoemd wordt, want die had een jaar terug nog een heel poeha verhaal over hun nieuwe verpakkingsrobot die zo goed op maat in zou kunnen pakken zodat verspilling tot een minimum wordt beperkt. En kleine voorwerpen kunnen inderdaad gewoon verzonden worden als brievenbuspakketje inclusief track & trace.

 
Mij hoor je niet klagen als er een redelijk grote doos binnenkomt. Bij de supermarkt kun je hier al jaren geen dozen meer meenemen, maar je hebt toch wat nodig als de plaatselijke voetbalclub het oud papier komt ophalen...

En ook handig als je iets verkoopt en je het moet opsturen. Een grote doos kun je goed opvullen en heb je kans dat de inhoud eventuele mishandeling door de pakketdienst weet te overleven.
 
Kabeltje besteld , 8,25 verzendkosten. Vond dat al behoorlijk, begrijp inmiddels waarom ….

Tjonge wat een afval/verpakkingsmateriaal , kan het niet gewoon in een envelopje ?

Verbaas me er iedere keer weer over hoe groot de dozen zijn in verhouding tot wat erin zit .

Zijn er mensen met gelijke ervaringen, post ze hier . Wie weet draagt het bij aan een betere wereld , fijn weekend eenieder alvast 🌞
Ja erger me daar ook dood aan. Erg hufterig.
 
vooral bij bax kunnen ze echt niet inpakken
toen ik mijn desktop stand bestelde half jaartje geleden ofzo ook een plug bij bestelt, de stand was vertraagt dus ze stuurde de plug vast op nou prima dan
de plug werd dus in een doos van een meter lang verzonden nog nooit zo iets gezien :D vervolgens werdt de stand de dag erna ook gewoon verzonden :stupid
Hier hetzelfde, met een paar ringetjes…schandalig

IMG_6525.jpeg
 
Heb je nog geluk dat ze alle ringetjes op voorraad hadden en tegelijk konden verzenden.
 
Back
Top