Een laptop exclusief voor een virtual modular?

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 februari 2019
Berichten
5.638
Locatie
Zeist
Is dit zinnig: een laptop speciaal voor een virtual modular met behalve de virtual modular en het besturingssysteem niets anders erop? Mijn idee daarachter is dat een virtual modular veel CPU en geheugen vraagt, zodat je (vermoed ik) een optimaal resultaat krijgt als de virtual modular op de laptop het rijk alleen heeft. Ik wil dan Cardinal gaan gebruiken.

(Een hardware modular vind ik mooier maar meer dan een klein hardware systeempje kan ik mij niet permitteren.)
 
Laatst gewijzigd:
Waarom laptop? Een deskptop is perfomanter en je zit niet op zo'n een klein schermpje te pielen..
 
Wellicht zinnig als je een krankzinnig grote patch maakt. Of heel veel instanties gebruikt van modules die veel cpu opslokken.

In beide gevallen zou ik het in het achterhoofd houden, tot ik er tegenaan zou lopen. Ik draai Voltage Modular prima binnen een DAW, met nog effecten over de audio-sporen. En dan ook best wel als een verwend klein kind, om de haverklap een nieuwe module erin hangen, ipv efficiënter patchen. Nog niet m'n hoofd gestoten tegen een cpu-muur..

dat een virtual modular veel CPU en geheugen vraagt

Niet per definitie, toch? Volgens mij hangt het af van de patch die je bouwt - maar misschien geldt dat niet voor Cardinal..
 
Wellicht zinnig als je een krankzinnig grote patch maakt. Of heel veel instanties gebruikt van modules die veel cpu opslokken.

Ik weet niet wat als krankzinnig geldt maar patches met tientallen modules zijn wel mijn bedoeling.
 
Reaktor is geen multithreading (toch niet voor 1 instantie, je DAW verdeelt meerder instanties wel) en VCV, voor zover ik lees, is er ook geen kampioen in.

Edit :
 
Snap het wel opzich, maar is een beetje een auto kopen om overdekt op een stoel te kunnen zitten.. 🤔
 
OK - ik kan het 't beste even uitproberen wanneer Cardinal vast loopt. Heb Cardinal net op mijn Windows laptop geïnstalleerd (waar ook al de nodige andere programma's op staan).

Later verder...
 
Wat voor laptop is het? Maakt natuurlijk wel uit of het een vrij recente is die redelijk snel is, of een oudje die destijds al wat sloom was...
 
Ben nog niet goed thuis op Cardinal dus heb ik maar eens wat vrij uitgebreide reeds door anderen gemaakte patches geprobeerd. Deze twee:

En die werken goed zolang ik niets anders op de laptop doe. Het openen van een ander programma of het insteken van een USB-stick leidt al tot storingen in de geluidsweergave.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top