Elektron Digitakt II

Nou over de sampling van uw moet ik je teleurstellen. dat is geen echte dac maar software matige verlaging van de kwaliteit en meer ruis sorry.
Meer een gimmick.
 
Dat weet ik inderdaad, maar ik klik met de machinedrum en monomachine. Op de een of andere manier heb ik er plezier aan. Maar on topic...

De DT2... heeft iemand hem al? Stereosampling en meer modulatie mogelijkheden is wel waarom je over zou gaan op de DT2 denk.
 
Ik vind de digitakt een leuke drumcomputer/groovebox, heb er wel plezier aan beleefd, had hem afgelopen zomer weggedaan vanwege andere financiële prioriteiten met het idee hem wel weer eens terug te kopen, dat bleek dan niet eens zo'n gekke keuze te zijn geweest nu deze nieuwe versie uit is.
 
De nieuwe prijs is niet veel hoger dan die van de MK1 toch? Gezien de enorme upgrade qua software én hardware is de bescheiden prijsverhoging heel vriendelijk te noemen zelfs.
Even gekeken, en ik heb de mk1 aan 730 gekocht, maar de prijs is daarna wel omhoog blijven gaan. Denk zelfs dat ik de mijne jaren later aan bijna dezelfde prijs verkocht heb, heh.

Persoonlijk vind ik de digitakt een betere deal onder de 700, boven de 1000 lonkt de OT (voor de liefhebbers).
 
De OG Digitakt wordt massaal gedumpt op marktplaats nu. Wie zal de eerste zijn die er voor €350 eentje gaat scoren :D

Mooie upgrade, al is hetgeen dat mij tegenstaat van Elektrons ook vermenigvuldigd in deze versie - nog meer menu's, nog meer shortcuts. Ik denk dan ook dat ik hem laat liggen, ook al vind ik het op zich een tof ding met een goede sound.
Dat is om dezelfde reden waarom ik de Roland SP-404MKII nog laat liggen.
Nog meer geduik in menu`s. Wat blijft er dan over van muziek durven maken?
Hoewel ik met die voorganger 404 prima overweg kan. Ben een beetje `uitgegast`
Hoewel ik wel al een paar jaar een losse hardware midi sequenser zou willen kopen.
Maar dan krijg je er zoveel bij wat je niet gebruikt en duurder is.
 
Dat is om dezelfde reden waarom ik de Roland SP-404MKII nog laat liggen.
Nog meer geduik in menu`s. Wat blijft er dan over van muziek durven maken?
De hoeveelheid menu diving in de Mk2 is minimaal, de meeste functies zijn direct of met een knopcombinatie te selecteren. Al vergt dat uiteraard ook wel enige oefening/muscle memory. Toch vind ik de mk2 vele malen directer en intuïtiever werken dan de Elektrons die ik heb gehad.
 
De hoeveelheid menu diving in de Mk2 is minimaal, de meeste functies zijn direct of met een knopcombinatie te selecteren. Al vergt dat uiteraard ook wel enige oefening/muscle memory. Toch vind ik de mk2 vele malen directer en intuïtiever werken dan de Elektrons die ik heb gehad.

Heb je er al eentje binnen ?? 😳😳🎉
 
Nou ja, de SP-404 MKII werd specifiek genoemd in de post van jaerle die ik quote he :P
 
Ja weet ik, ff op t verkeerde been gezet door die laatste zin ;)
 
Toch vind ik de mk2 vele malen directer en intuïtiever werken dan de Elektrons die ik heb gehad.
Voorbije weekend met de sp404 gespeeld van klinske

Dat is ziet er uit als een wetenschappelijke rekenmachine met
shift functie langs hier en daar
Wat vr mij toch een zeer drukke layout geeft

Staan zoeken naar de play knop :D :?
Enz enz

Nee geef mij maar de digis van elektron
 
Oh sorry ik bedoelde de SP404 😅
Ah ik dacht al...
Ben zelf niet zo een fan van de Elektrons. Zuigt echt de workflow voor mij.
Hoewel ik mijn analog keys echt een toffe machine vind het is allemaal nog steeds onduidelijk.
Zou ook eerder een SP404mkII kiezen maar ben uiteindelijk voor de Pioneer SP16 gegaan.
Daar heb ik er nu twee van....stereo, 8x out 2x in..analoog filter ...

De Digitakt MK2 heeft wel song mode zag ik. Das wel cool.
 
1 heeft ook al tijden songmode, dus hij had al extreme coolness
 
Voorbije weekend met de sp404 gespeeld van klinske

Dat is ziet er uit als een wetenschappelijke rekenmachine met
shift functie langs hier en daar
Wat vr mij toch een zeer drukke layout geeft

Staan zoeken naar de play knop :D :?
Enz enz

Nee geef mij maar de digis van elektron
Heb ook een sp404 gehad. snapte er geen reet van :) Al die button combo's maakte totaal geen sense in mijn hoofd, terwijl ik bij elektron denk, wat is daar nu lastig aan. Grappig hoe dat zo kan verschillen bij mensen. Ik vond de fx van de 404 wel echt heel vet klinken.
 
Back
Top