Elektron Digitakt II

Ravon

Stamgast
Lid sinds
28 november 2002
Berichten
380
Locatie
Eindhoven
De geruchtenmachine op elektronauts draaide al een tijdje overuren…

Nu officieel bevestigt Een Elektron Digitakt II dus, check



 
Laatst gewijzigd:
Het is echt een enorme 'upgrade' van de originele Digitakt, vooral stereo sampling en de meerdere modulatie mogelijkheden, maar wat me aantrekt aan de OG Digitakt is de limitaties. Op de een of andere manier vind ik dat wel fijn, laat je dieper en creatief denken. Al denk ik dat uiteindelijk deze er wel gaat komen bij mij. Maar heb niet direct het GAS gevoel.
 
Inderdaad een leuke update, en respect voor Elektron dat ze er na al die jaren toch in slagen om te evolueren en relevant te blijven, maar desalniettemin dicht bij de originele visie blijven (Machinedrum).
Mijn vinger ging al een paar keer richting de 'kopen' knop, maar ik heb nog niet geklikt. Wat ik toch nog mis: 1) anno 2024 zou elke prijzige desktop unit een usb host ingang moeten hebben om een midi controller of midi keyboard op aan te sluiten. Met Elektron loop ik toch nog steeds tegen de limieten van mijn verstand aan en wil ik af en toe een paar extra knopjes of sliders om in een comfortabele flow te geraken; 2) een volwaardige parametrische eq op de individuele tracks en 3) de mogelijkheid om zonder al teveel gedoe een cue naar de line outs te zenden (en master op de hoofdtelefoon te behouden) om tracks van wat extra externe effecten te voorzien.
Maar desondanks sluit ik niet uit dat ik alsnog op de 'kopen' knop zal klikken.
 
Laatst gewijzigd:
Leuk !

Geinig ding voor 999,- euro (Thomann)
Ja zeer leuk ding

Ook aangenaam verrast van de prijs

Had hem toch duurder verwacht.

Nee het hoeft niet hoor😁

Die gaat er zeker komen 🤔
 
Ja klinkt goed allemaal.. alleen beetje zuur toch als je net een luxe chrome edition hebt gekocht ofzo..
 
Shit! Heb je net je dieet aangepast voor wat minder gas, komt dit uit :/
 
De OG Digitakt wordt massaal gedumpt op marktplaats nu. Wie zal de eerste zijn die er voor €350 eentje gaat scoren :D

Mooie upgrade, al is hetgeen dat mij tegenstaat van Elektrons ook vermenigvuldigd in deze versie - nog meer menu's, nog meer shortcuts. Ik denk dan ook dat ik hem laat liggen, ook al vind ik het op zich een tof ding met een goede sound.
 
Nah 350 lijkt me niet toch? Er staan er nu wel Iets van 80 op mp :0


Ja tis wel meer menuutjes, maar alles gaat zo intuïtief als Je m door hebt dat ik dat niet zo’n punt vind.
 
Ja ik snap hoe het werkt, maar 350 is wel heul dumpy
 
Ja tis wel meer menuutjes, maar alles gaat zo intuïtief als Je m door hebt dat ik dat niet zo’n punt vind.
Het is uiteindelijk de reden geweest dat ik al mijn Elektrons weg heb gedaan. Ik vind het geen prettige workflow.
 
De heats Mk2 gaan ook voor belachelijke prijzen..

Vind de workflow van al die geavanceerde boxen ook niet lekker werken..
HEAT Mk2 is wel echt top.

Demo's van de Digi Mk2 vind ik wel weer interessant. Zodra er mk2 op staat wil ik het ook meestal haha
Sterker nog, ik vraag altijd.. komt er binnenkort een Mk2 aan? Want dan w8 ik even
 
Zeker interessant, volgens mij nu ook mogelijk om over al je patterns parameters te wijzigen ipv dat je het per pattern moet doen. Ben benieuwd of ze dit keer wel wat sneller de overbridge functionaliteit klaar hebben :)
 
Nee dat is ook veel te veel, 475 -500 is wel te billijken voor zo’n machine. Maar nu er zoveel op staan denk ik dat dat nog aan de hoge kant is. Mensen kiezen dan toch oeufs voor hun euro’s… dus m’n OG plemp ik nu zeker niet op mp.
 
Ik heb geen, maar is het niet een interessante aanvulling om een mk1 en 2 te hebben?
 
Najah, met 16 tracks heb je er eigenlijk al 2. Vraag me af of het niet verwarrend wordt om de oude en nieuwe workflow door elkaar heen te gebruiken…we gaan t zien…
 
Back
Top