Storing van beeldscherm in audio

De "goedkoopste" die ik tot nu kan vinden is deze:


100 euro en dan hopen dat hij werkt. Ik zoek nog even verder...
 
Ik lijk geen goedkoper gelijkaardig ding te vinden. Het valt wat moeilijk, omdat je bij een plastic adapter die nog geen 40W moet leveren 99.999% zeker probleemloos een leven lang kan werken via een ongeaard stopcontact en dat kost niks. Dus betaal ik 100 euro voor de 0.001% situatie waarin dit de veiligere oplossing is.
 
Ik heb een jaartje terug een IFI iDefender gekocht ivm usb audio loops, had er echt totaal geen vertrouwen in dat het zou werken en dacht nog bij mezelf: "Wat ben je ook een loser dat je zo'n ding koopt en denkt dat het werkt ....".

Maar hij werkt, signaal is helemaal stil, rare piepen en storingen waar ik me niet eens van bewust was zijn nu weg. Distortions klinken bijvoorbeeld nu ineens helemaal anders, omdat er eerder zoveel rommel in mijn signaal zat en nu niet meer, was echt wennen in het begin, maar echt top!
 
Ja ik lees ook dat het ding blijkbaar echt wel werkt.

Bij mij gaat het resultaat niet heel spectaculair zijn omdat ik altijd wel enige noisefloor heb en de PC maar een klein stukje van de hele setup is, maar het gaat in ieder geval bruikbaar en beter dan ooit zijn. Vroeger kon ik geen opname zonder nabewerking aanhoorbaar maken, nu moet dat wel lukken.

Ik ga er ook geen 10 kopen. Dan zou ik beter een goede denoiser of gate op de laatste stap naar opname zetten. Of een interface uit dit millennium kopen.
 
Ik zou hem ook eens aan de 24 track recorder kunnen testen, daar komt veel samen en die heeft de juiste stekker. Maar misschien iets te ver weg om het schermprobleem op te lossen...
 
De "goedkoopste" die ik tot nu kan vinden is deze:


100 euro en dan hopen dat hij werkt. Ik zoek nog even verder...

Waar sluit je deze dan op aan dan? Op de monitor?

Ik heb helaas ook wel hetzelfde issue, ondanks het totaal (her)inrichten van mijn studio, het scheiden van audio en stroomkabels, ferrietkernen op USB dingen. Ik hoor (heel zacht) computernoise in mijn audiopad. Niet op alle verbindingen (alles staat op patchbays), en standaard eigenlijk ook niet in mijn recordingpad (althans niet meer dan er al was). Er lopen wel kabels langs een scherm, en dan krijg ik bijv. weirde inteferentie van het analoog filter op de SP-16. Er is wel een lange multikabel naar een 2e rack toegevoegd die langs allemaal stroom loopt (dan kan eigenlijk ook niet anders). Individueel op die audio-kanalen hoor ik dan weer niet, ik denk dat de combinatie van alles 1 grote zendmast is geworden en wat ook niet helpt dat de bron van stroom bij mij ongeaard is.

Er valt bij mij mee te werken maar ik ben nog wel van plan alles wat op de patchbays komt gebalanceerd te maken, en ook de kanalen van de patchbays terug goed te onbalanceren.
Daarnaast nog een audio-interface die niet bus-powered is, en dan op de usb een isolator te zetten zodat echt geen (stroom)signaal vanuit mijn pc in het audio-pad terecht kan komen.
 
Bij mij is het probleem een ground loop met de voeding van het beeldscherm, geen interferentie over lucht. Dus ik sluit dat doosje aan op de voeding van het beeldscherm. Het onderbreekt de ground op een veilige manier (mag ik hopen voor dat geld) en weg lus = weg probleem.

Ik ga ook wel eens proberen hem aan te sluiten aan de voeding van de multitrack recorder, wie weet los hij dan dit probleem én andere storingen op maar ik vrees ervoor. Bij het beeldscherm aangesloten gaat het in ieder geval voor dat specifieke probleem helpen.
 
Bij mij is het probleem een ground loop met de voeding van het beeldscherm, geen interferentie over lucht. Dus ik sluit dat doosje aan op de voeding van het beeldscherm. Het onderbreekt de ground op een veilige manier (mag ik hopen voor dat geld) en weg lus = weg probleem.

Ik ga ook wel eens proberen hem aan te sluiten aan de voeding van de multitrack recorder, wie weet los hij dan dit probleem én andere storingen op maar ik vrees ervoor. Bij het beeldscherm aangesloten gaat het in ieder geval voor dat specifieke probleem helpen.
Ben benieuwd, ik wacht even jou ervaring af voordat ik hier nooog meer geld in ga steken :)
Overigens zag ik op die site nog een goedkopere variant van 75 euro. Geen idee waar het verschil in zou kunnen zitten.
 

De reden voor de lagere prijs van €75​

Outlet: Webshop retour, geopende/beschadigde verpakking.
Product is zo goed als nieuw.
Levering met originele doos, accessoires en garantie.

 
Ik heb hem binnen. Werkt voor het beeldscherm net zo goed als andere groep, dus als we geloven dat dit een veilige oplossing is dan is het 100 euro en 1 minuut werk ten opzichte van een extra groep aanleggen...

Op de recorder lostte hij het schermprobleem niet op. Dat ligt niet aan de gnd defender, dat was gewoon niet de bron van het probleem.

Wat ik wel merk is dat je "moet" opletten als je noiseproblemen wil oplossen: je zakt zo weg in een "het kan nog beter" zinkgat. Terwijl ik waarschijnlijk in de huidige situatie al heel goed opnames kan maken.
 
Ik heb hem binnen. Werkt voor het beeldscherm net zo goed als andere groep, dus als we geloven dat dit een veilige oplossing is dan is het 100 euro en 1 minuut werk ten opzichte van een extra groep aanleggen...

Op de recorder lostte hij het schermprobleem niet op. Dat ligt niet aan de gnd defender, dat was gewoon niet de bron van het probleem.

Wat ik wel merk is dat je "moet" opletten als je noiseproblemen wil oplossen: je zakt zo weg in een "het kan nog beter" zinkgat. Terwijl ik waarschijnlijk in de huidige situatie al heel goed opnames kan maken.

Mooi dat het werkt! Je hebt gelijk dat je heel precies moet weten waarvoor je iets inzet en in jouw geval was de bron direct helder.

Zelf zou ik niet eens weten hoe ik dit in zou moeten zetten, voedingen van pc’s zijn best wel complex die ook weer grond (of afvalstroom dunno precies) op het chassis kunnen zetten.

Dit is in ieder geval wel een betere en makkelijkere oplossing dan DI doosjes, de actieve beinvloeden ook het audio-signaal dus eigenlijk zou je dat helemaal niet willen.
 
In mijn geval zou er geen beginnen aan zijn met DIs. Die zijn leuk als 1 synth de bron van de brom is. Maar bij mij was een apparaat zonder audioconnector de bron, dus zou je al je audio moeten DIen en dat is bij mij waanzin. En dan maar hopen dat het werkt.
 
Hmm ik had ooit n brom door n aarding, ik knipte de aardpin vd stekkerdoos en klaar. Jaren zo mee gewerkt 8D
 
En dat gaat ook bijna altijd goed. Het is alleen dat hele kleine stukje niet bijna altijd dat nogal vervelend is.
 
En dat gaat ook bijna altijd goed. Het is alleen dat hele kleine stukje niet bijna altijd dat nogal vervelend is.

Voor mij is het meer het onvoorspelbare karakter. Zo kan ik weken goed werken, maar dan opeens iets aansluiten op mijn USB-Midi hubje (zoals de NTS1 ofzo) en dan een enorme noisefloor krijgen met rommel. Toch wel het grote voordeel van ITB is dat je dat geneuzel allemaal niet hebt, maarja, knopjes :D
 
Back
Top