Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

jij maakt wel uren op de Easel V. Denk je dat er ooit 1 gaat komen?
Maybe, maar ik wacht eerst op de Enigma en dan 'ns kijken of die meevalt qua sound enz en anders best kans dat het nog een keer een Easel wordt want ik moet zeggen dat het wel uitdaagt.
Het is weer zo wat anders dan andere synths.
 
Geinspireerd op de Moog Spectravox: 1 geluid door 4 bandpass filters processen en de filter frequentie van alle 4 met hetzelfde signaal moduleren. Alle filters liet ik individueel pannen met de A-143-9 Quadrature LFO en 8 VCA's. Leuk expiriment, maar muzikaal kan ik er niks mee :D
 
Anticiperen met zing / stem hoogte op balken met toonhoogte op de computer die op mijn scherm voorbij kwamen.
Eerst wat deuntjes gespeeld. Met (3) acoorden en een melodie.
Dat komt omdat alles ter gelijker tijd veel moeilijker is omdat als je zingt of praat dan hoor je bijna de muziek niet meer.
Achteraf is er dan meer kans op `valsigheid` door nodeloze drukte. Flink oefenen dus.
Van de voorzitter van de Belgische filmclub moet ik eerst alle tekst op papier hebben en dan opnemen zodat het minder twijfelend over komt.
 
Ik zie dit draadje zo vaak voorbijkomen dat ik denk.. niks, helemaal niks ghehe

Had ik maar meer tijd 🥲
 
Modor DR2 meegenomen naar n vriend, hij pakte er een korg Poly 61 bij, voerde m trigger out vd modor. We hadden t moeten opnemen (hij zei t nog) was heerlijke minimal synth wave achtig. Echt fijn. Ik weet 't - ik val in herhaling maar die modor is echt n sleeper. Fijn ding, met de laatste firmware er op (12) zeker aan n 2ehands prijs.
 
Ik heb vandaag m’n maat waaraan ik m’n synthforum track had toe geweid geholpen met z’n eerste mini studio.

Veel kabel uitzoekwerk, speakers. En de Ub-xa zo goed mogelijk laten klinken. Eerlijke zeggen. Tis wel een hele fijne Synth. Maar de strymon volante en Xone 32c ook. Zelfs de 100,- Pioneer mini speakers klonken goed genoeg. Echt een hele leuke dag maar wel echt 8 uur werk incl z’n oude Mac weer soepel krijgen 🎉
IMG_4857.jpeg
 
Laatst gewijzigd:
De Syntrx met usb aan een powerbank gehangen.

Meer kabels gekocht.....

ook 1 voor om de Buchla Easel aan een powerbank te hangen.

Ga ik ipv met een gitaar met een synth op schoot in het park zitten.

Whahaha
hoop dat je op je synth ook wonderwall kan spelen :D
 
clean gitaar presetje gemaakt vandaag van wavetables/fm, was eigenlijk aan het proberen wat totaal anders te maken maar kwam hier perongelijk op uit en na wat finetunes best tevreden over alhoewel nog niet helemaal klaar denk ik
 

Attachments

  • guitar test.mp3
    621,1 KB
Geen synths maar wel lekker me oude 90s techno lib afspelen in Music via AudioHijack.
Daarin heb ik een aantal mastering modules gedonderd en fucking hell, lekker hoor al die ouwe meuk realtime geremastered uit de subwoofers :)
Screenshot 2024-05-18 at 11.23.08.png
 
Heb heb jij die mixhead plugin? Die is net nieuw. Had ik gepost in de Metric halo v4 release draad.
Hoe bevalt ie?


 
fucking hard is die
Alsof er een kleed van je speakers wordt afgetrokken of dat je van 16 naar 24 bit gaat
kost ook helemaal geen cpu en latency is maar 8 samples.
 
Vandaag een reparatieopdracht gedaan dus niet met eigen synths bezig geweest. En licht&geluid in een zaal gedaan dus geen tijd voor eigen synths. Komt daar plots een Roland E35 op het podium, niet echt wat ik verwacht had. :)
 
allemaal tracks bij elkaar gezocht.
daar dan het beste uit kiezen voor een album. wellicht 2 albums.

op mijn moduler 3 vco gecross patched met fm. vrij zinloos :)

2 befaco stereo mixers gebouwd en 1 joystick. alle parts bij elkaar zoeken is best een werk.
nu met 2 lowpass gates bezig.

wat deals besproken op mp voor buchla modules en een ruil.

ook een 4x minijack en 4x jack naar banaan doosje gemaakt.
 
Back
Top