Moog Subharmonicon

Eigenlijk moet je dan aan de Minimoog Model D natuurlijk :D Maar ja ... Daar koop je een fatsoenlijke tweedehands auto voor. Al is de Moog dan weer leuker én waardevast

Juist, dus dat wordt 'm niet. Hoe fraai en iconisch het ding ook is. De Minimoog is meer iets voor toetsenisten. Als ik hem zou hebben zou ik er vooral naar kijken. ;) Ik heb praktisch gezien meer aan een (semi-)modular.
 
Je kunt je ook de vraag stellen, Moog moet mij niet, waarom moet ik dan Moog? Ik vind pittsburhg modular ook een mooi merk, en betaalbaar.
Nou wil ik juist niet de indruk wekken dat geld de persoon maakt, het is juist vaker het tegenovergestelde.

Uiteraard staat zo'n 2tier moog rack wel sjiek ;)
 
Het zal wel geen optie zijn vermoed ik maar je kan ook overwegen voorlopig een tweedehands Crave aan te schaffen, dat kost je 100 a 120 euro of zo.
Dan heb je in ieder geval al een hele tijd lol en kan je rustig verder sparen voor een Mother 32 die je dan misschien over twee jaar koopt en het kan zelfs dat als je na een tijd lang sparen van die Moog afziet omdat je het meeste al op die Crave hebt gedaan, het bijzondere er al af is en ondertussen wel aan iets anders toe bent en die Crave verkoop je dan weer met weinig verlies, dat geld kan je ook bijv bij die Mother 32 bijleggen als je 'm dan zo graag toch nog wilt.
Of je besteedt je spaargeld tegen die tijd dan aan een paar Tip Top Buchla modules die je ook wel ziet zitten voor in je rack?
Een beetje het principe van beter één vogel in de hand dan tien in de lucht maar misschien ben ik iets te praktisch in dit soort dingen ipv te blijven dromen.
 
Laatst gewijzigd:
Dat is ook een optie. Het vullen van de modular voor later bewaren...
Je kan ook het modular rack vullen met een semi modulaire moog, die kan je namelijk gewoon uit de behuizing halen en in je rack zetten. Sla je twee vliegen in een klap ;)
 
ik denk ook 1 mooi compact setje het meest plezier geeft uit ervaring. Zelf vind ik het ook niet erg om af en toe iets te verwisselen. Dat maakt het net als met vinyl wat meer moeite maar meer bewuste keuzes.

Over grote namen.. Roland is uiteindelijk ook met een eurorack lijn uitgekomen de system 500 serie.

Is dat iets wat misschien ook interessant kan zijn?

IMG_4728.png
 
Laatst gewijzigd:
Je kunt je ook de vraag stellen, Moog moet mij niet, waarom moet ik dan Moog? Ik vind pittsburhg modular ook een mooi merk, en betaalbaar.
Nou wil ik juist niet de indruk wekken dat geld de persoon maakt, het is juist vaker het tegenovergestelde.

Uiteraard staat zo'n 2tier moog rack wel sjiek ;)

Die Pittsburgh Modular Taiga is zeker ook een heel mooi ding!
 
@krautrock1958 Ondertussen heb ik mijn collectie meetapparatuur aangevuld zodat ik daar nu genoeg van heb. Ook wacht ik al weken op de bezorging van twee bestelde en al betaalde modules, maar ik vermoed dat iemand van DHL daar nu zelf mee zit te spelen...

Kortom, er is wel voortgang al is dat niet direct zichtbaar in spectaculaire aankopen. ;)
 
Je kan ook het modular rack vullen met een semi modulaire moog, die kan je namelijk gewoon uit de behuizing halen en in je rack zetten. Sla je twee vliegen in een klap ;)

Ja - maar de nu nog open ruimte in mijn rack is al gereserveerd voor modules die ik per se nog wil toevoegen...
 
Wat Moog betreft denk ik behalve aan de Subharmonicon eigenlijk alleen aan de Mavis en de Mother-32, hoewel die meer standaard synths zijn (maar wel semimodular). Een van die twee zou dan voor het basiswerk zijn. Maar dit is nog allemaal toekomstmuziek. Ik heb mijn Eurorack systeempje nog niet eens klaar.
Geen sh gehad wel de m32. Was mijn eerste synth. Erg mooi geluid voor zo’n klein bakje. Wel beperkt in mogelijkheden. Maar was voor mij voldoende om meer hardware te willen. De m32 is hier inmiddels vervangen door subseq 37 en matriarch wat moog betreft.
 
Back
Top