Hainbach / William Basinski

turgut

Stamgast
Lid sinds
15 mei 2003
Berichten
153
Komende week ga ik naar een concert van Hainbach (Arnhem) en William Basinski (Poznan, maar hij treedt ook in nl op). Toevallig nog liefhebbers hier?
 
Hainbach vind ik wel leuk ja, kijk graag naar zijn video's. Maar ik denk niet dat ik er een avondvullend programma van hoef te zien.
 
De meeste van die lui op YouTube kan ik wel hebben, maar bij Hainbach schiet bij mij de irritatiemeter te ver door in het rood.

Maar heel veel plezier! :)
 
Hainbach heeft vaak toffe exotische gear en heeft ook wel een creatieve benadering die me aanspreekt. Zijn muziek 'an sich' vind ik dan weer niet altijd even interessant, vandaar dat ik ook niet snel naar zo'n optreden zal gaan.
 
Laatst gewijzigd:
Hainbach vorig jaar gezien in Tivoli was erg goed. Heel mooi licht ook. Hij praat niet tijdens het concert he.... : )
Ik hoef niet perse nu al weer. Basinski weet ik nog niet, komt wat ongelukkig uit.
 
Ik heb Hainbach een jaar of wat terug in de W2 gezien, was toch wel de moeite. Zijn platen draai ik niet veel maar zitten wel fraaie tussen (vooral Impulsgenerator en Schwebungssummer vind ik tof), maar ook wat minder sprekend materiaal. Live vond ik 'm daarom juist wel net wat beter, dan komt het wat beter uit de verf.
William Basinski staat ook nog wel op mijn lijstje van mensen die ik live zou willen zien (Melancholia van hem vind ik erg mooi), maar Rotterdam is me net wat te ver.
 
Ga je schamen Allert 🤪 Ik word altijd blij van jouw sets. Maarja smaken verschillen.
 
Basinski in Poznan was goed, hij is net klaar. Hij mag wel een beetje opschieten, want morgen staat hij in de Doelen
 
Hainbach was zekers cool. Jammer dat de xxl tapeloop door de zaal niet helemaal lukte 🤣

Het voorprogramma was lekker experimenteel, je moest alleen wel weten wat er nou eigenlijk allemaal gebeurde (daar kwam ik achteraf buiten pas achter).
 
Erg genoten van Basinski in Rotterdam. De zaal was heerlijk stil op af en toe een vallende telefoon na, iig niet de hele tijd gepraat tijdens het optreden.
 
Erg genoten van Basinski in Rotterdam. De zaal was heerlijk stil op af en toe een vallende telefoon na, iig niet de hele tijd gepraat tijdens het optreden.
In Poznan lagen veel mensen op de vloer van de concertzaal, een 'ligconcert'. Voor het eerst dat ik dat meemaakte. Was dat in de Doelen ook zo?
 
Back
Top