Het is vast heel simpel, maar hoe maak je zo'n snare-effect?

deathspell

Ouwe rot
Lid sinds
29 juni 2012
Berichten
1.586
Ik bedoel zo'n snare als in



is dat nou een heel snelle delay? En zo ja, hoe dan? De meeste delay-plugins die ik heb hebben als maximumsnelheid 1/32, en daarmee lukt het me niet om dit effect te creëren.

Alvast bedankt voor eventuele reacties!
 
Lijkt mij een Flanger.

Chorus, Flanger en Phaser zijn natuurlijk ook delay gebaseerde effecten.
 
De meeste delay-plugins die ik heb hebben als maximumsnelheid 1/32
De meeste delays kun je ook met een instelling van ritmische settings als 1/32, 1/16, etc. omzetten naar een notatie in Hz die met meer precisie (korter) in te stellen.
Ook hebben sommige andere devices met feedback een delay instelling waarmee je met enkele ms vertraging kan werken ipv ritmische intervallen.
Ik vind het wel klinken als een extreem korte delay idd.
 
Ik ga ook voor antwoord A: een flanger. Met volgens mij nog wat reverb erachter. Ik heb die FX plugins van Native Instruments en daar zit ook een mooie flanger en chorus tussen.

P.S. Als je het weet is alles simpel 😀 Dat is alleen ook weer een valkuil, want je vergeet zo dat iemand anders het misschien niet weet.
 
een paar foute antwoorden ertussen is leuker... dan heb je wat te experimenteren ^^
Dat is mijn rol op dit forum :D
 
Denk dat je hetzelfde/een vergelijkbaar effect bereikt met een heel snelle delay waarbij je de delay time moduleert met een envelope waardoor hij steeds sneller gaat.
 
Ik wil meeraden: te lang voor een flanger, dus ik ga voor een BBD delay met wat langere delaytijd dan een flanger en met wat feedback erop (maar niet te veel feedback)

Valhalla Ubermod is uitermate geschikt voor dit soort geluiden:

 
Eerste probeersel met Valhalla space Modulator (+- flanger) en 2e met Valhalla Ubermod
 

Attachments

  • Template_808_Housy 2024-04-10 1531.wav
    1,1 MB
  • Template_808_Housy 2024-04-10 1532.wav
    1,1 MB
Met een bbd delay die een LFO heeft en feedback doe je dit. Bv Yamaha E1010 of Ibanez Ad202, plugins zuller er ook wel zijn die dit doen ...
 
Ook een poging :) - niet zo mooi als die van @JugJug, maar here goes..



Wilde het simpel proberen, kijken of dat zou lukken. Alleen delay op de snare, geen verdere modulatie.

Korte delay-tijd (inderdaad) en 'm vervolgens breed maken, door de delay-tijden iets van elkaar te laten afwijken. In dit voorbeeld links 25ms en rechts 21ms.
 
okee okee... ff een lolletje...
niks serieus.. .gewoon een geintje....

ik probeerde m ook te maken met de feedback op Roar... lukte niet echt helemaal, maar kwam wel op een leuke functie XD XD

je kan de feedback in roar instellen op "note" en dan tuned ie de feedback/delay naar een muziekale pitch.
En dat kun je automaten.... dus ik heb hier een snare met een delay die zo moduleert dat ie (een soort van) vader jacob speelt :p





Zo ziet de patch en de modulatie er uit voor de liefhebber :p
Afbeelding1.png


editL: ik klrijg de afbeelding niet scherp ge-upload om een of andere reden :s
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top