marktplaats oplichter(s) ???

Het ging aanvankelijk om geld, dat @electrodancer 'm gratis ter beschikking stelt kwam pas later.
Klopt maar zelfs voor die 35 euro is het bijzonder als iemand een move wil maken, het lijkt me dat zo iemand wel een ander uitkiest met iets wat waardevoller is.
 
@krautrock1958

In het geval van mijn vriendin was het een poging om het huis binnen te komen met meerdere personen.

Nou zal dat eerder een zeldzaamheid zijn maar het laat zien dat als je intuïtie zegt dat er iets niet klopt het helemaal niet verkeerd is om op je hoede te zijn.

Dat de persoon niet meer reageert na het laatste voorstel (gratis & brengen) maar het bericht wel te hebben gelezen geeft voldoende aanleiding om wantrouwend te zijn.
 
En als ik maandag gewoon antwoord krijg....en kan met hem afspreken bij de balie van de zorginstelling....dan breng ik hem lekker en hoop dat de mensen met niet aangeboren hersenletsel er nog veel plezier van hebben....

(maar iets in me zegt dat een ingenieur van een zorginstelling... gewoon een midi keyboard bij bax zou bestellen voor 100 euro...met factuur erbij...🤔)...

enfin de tijd zal het leren...
verder met muziekskes...the show must go on!
 
Marcel is waarschijnlijk een vrijwilliger met een klein steekje los en een leuke dagbesteding. Denk niet dat hij een vooruit geschoven post is van MS13.
 
In het geval van mijn vriendin was het een poging om het huis binnen te komen met meerdere personen.

Nou zal dat eerder een zeldzaamheid zijn maar het laat zien dat als je intuïtie zegt dat er iets niet klopt het helemaal niet verkeerd is om op je hoede te zijn.
Natuurlijk is voorzichtig zijn altijd goed maar ik vind het bijzonder dat een persoon iemand uitkiest die een midikeyboard te koop heeft voor 35 euro, misschien is het wel een armoedzaaier die z'n midikeyboard verkoopt om een rekening te voldoen of eten te kopen?
Wat wel vaker gebeurd is dat ze met iemand afspreken die veel handelt op mp en wat dure spullen aanbiedt bijv en dat de kans aanwezig is dat er veel contant geld ligt.
 
En die je er geen setje oude monitors bij, en n paar hoofdtelefoons?
 
Nog rare gewoontes qua sleutels verstoppen en wanneer ben je op vakantie?
 
Haha, dat lijkt wel een puzzel: zoek de fouten / onwaarschijnlijkheden.... Ik denk dat je gelijk hebt, er zitten teveel onwaarschijnlijkheden in het verhaal. Wel blijft de vraag: waarom zou je met zo'n verhaal van 45 naar 35 willen afdingen, en als het inderdaad is om bij je binnen te komen: door gewoon 45 contant te bieden, was dat sneller gelukt...
 
Idd, zonde van de de energie. Mooi doel, dat wel. Ik zou ‘m nu gewoon naar de kringloop brengen en tegen de dr ir zeggen dat -ie toch blijkt te zijn maar dat er bij de kringloop vast wel een paar staan. Als ie echt een dr ir is dan kan het wel van het salaris af.
 
…toch stuk blijkt … bedoelde ik te zeggen. Beetje kafjes misschien maar vergt het hoofd wel lekker leeg.
 
sjees, mijn vingers zijn te dik voor dat iPhone toetsenbordje. Of ik word wat minder trefzeker. Fraai is het niet.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
[enigszins geforceerd bruggetje naar dit topic] Als je onzinprodukten op Marktplaats te koop zet, ben je dan ook een oplichter? 8o)

Low Frequency Cleaner van Quality Living

Ik had deze vermeende flauwekul* liever niet willen zien, maar wilde toen meer weten:

KULLEFRATS-machien-verkoop

Zo te zien helpt het machientje niet tegen spelfouten, maar wellicht is het een prima alternatief voor bulky basstraps...

(*: prima als het zoontje van adverteerder ermee geholpen is, maar dat moet dan toch via suggestie zijn geweest)
 
Als je onzinprodukten op Marktplaats te koop zet, ben je dan ook een oplichter? 8o)

Goedgelovigheid, iets kopen onder het motto "baat het niet dan schaadt het niet", je kunt mensen die daar onder vallen niet altijd tegen zichzelf beschermen. Moreel gezien kun je natuurlijk vraagtekens zetten bij dit soort praktijken, maar toch moet je ook niet te snel naar wetten en regelgeving grijpen om daar iets tegen te doen. Omdat voor de rest van ons de regeldruk dan wel 'ns heel groot kan worden en we geen leven meer hebben.
 
Goedgelovigheid, iets kopen onder het motto "baat het niet dan schaadt het niet", je kunt mensen die daar onder vallen niet altijd tegen zichzelf beschermen. Moreel gezien kun je natuurlijk vraagtekens zetten bij dit soort praktijken, maar toch moet je ook niet te snel naar wetten en regelgeving grijpen om daar iets tegen te doen. Omdat voor de rest van ons de regeldruk dan wel 'ns heel groot kan worden en we geen leven meer hebben.
't Is inderdaad de verantwoordelijkheid van de burger zelf om hier niet in te tuinen, of als je er desondanks wel voor gaat en er een ervaring van weet op te lopen dat het wel degelijk iets doet, why not ja.

'k Vraag me wel af of de daadwerkelijke handelaar (niet die Marktplaats-particulier, maar die ondernemer van de 2e link)
bij elke nieuw binnenkomende bestelling bij zichzelf "aha, weer een sukkel" denkt... :halleluja

Maar goed, Arie Boomsma verkoopt ook allerlei debatable supplement-spulletjes en lijkt er zelf toch oprecht in te geloven, dus wie weet...
 
Laatst gewijzigd:
Omo wast witter dan wit. En dat al sinds de prille 90’s. Dus al wat erna komt is oplichting
 
Back
Top